Ik ben nieuwsgierig.. en een beetje zenuwachtig Ik voel me veel misselijker dan bij mijn vorige zwangerschap dus zit mijn man een beetje te pesten dat het er misschien wel twee zijn.. Ik ben tenslotte in de 1e ronde zonder ontpillen zwanger geworden. De kan is groter zeggen ze.. maar hoeveel groter? Hoeveel dames hier zijn zwanger van een tweeling, waarschijnlijk omdat ze meteen na het stoppen met de pil zwanger zijn geworden? Ik wacht vol spanning af wat ik over een paar weken op de echo te zien krijg.
dat heb ik ook gelezen dat de kans groter is, omdat je lijf nog moet wennen zijn eigen cyclus op te pakken. Hij kan een beetje in de war zijn waardoor hij twee eitjes tegelijk loslaat en daardoor meer kans op een tweeling.
Ik heb het gelezen in het boek 'zwanger worden' van Mariël Croon en ook wel op internet gelezen. Maar denk zelf dat die kans heeeel klein is. Ik vroeg me af of iemand wist hoe groot/klein die kans is.
Licht denk niet aan de pil maar aan je lichaam hoeveel hormonen je zelf hebt etc ... als je dubbele eisprong hebt ja dan heb je kans op tweelingens .. etc .... maar ook als er tweelingen in je familie voor komen enzo .. denk niet dat het wat met ontpillen te maken heeft hoor ... pil is gewoon iets wat stimuleerd etc ...