Hier altijd een kerstboom gehad. Alleen onze kleuterleidster is er twee jaar geleden een paar keer ingeklommen. Geen schade omdat ze nog licht was en een paar leuke foto's voor in het familiealbum
Hier ook altijd meer gezet. Wel met plastic ballen onderin en amdere dingen die niet kapot konden. Maar dat was en is meer vanwege de kat. Die gaat altijd onder de boom liggen en doet wel voorzichtig, maar met zn staart floept er per onegluk weleens wat naar beneden.
Wij doen het niet ... maar dat is puur egoïsme vanuit mijn kant hoor! De twee oudsten zijn net 3 en 4 geworden voor hen zou het wel kunnen. De jongste (1,5) is een ander verhaal . Ik heb echt de puf niet om 10.345 keer op een dag te gaan corrigeren naast de keren dat ik hem nu al corrigeer ... Het is echt een handenbinder! Ik ben dat niet gewend van mijn dochters dus ik kies mooi voor het gemak van geen kerstboom. Volgend jaar zien we wel weer.
Hier altijd een boom gedaan. Is idd een kwestie van leren. Er zijn genoeg spullen waar ze niet aan mochten, daar is de kerstboom er 1 van. We hebben een kerststal van little people en die zette ik er altijd voor. Dat was een enorme aantrekkingskracht en daar werden ze voldoende door afgeleid dat ze al weer vergeten waren dat ze onderweg naar de kerstboom waren.
Wij hebben altijd een boom gehad en ivm katten altijd al plastic ballen. Wij laten ze altijd helpen met opzetten en daardoor ook niet zo'n gedoe. Ze vinden het gewoon heel mooi.
Wauw wat een reacties!! Bedankt allemaal ! Besloten om de kerstboom zaterdag op te zetten (eerst een mooie kopen).. En dan zien we het wel. Als ik mij mateloos ga irriteren issie er gauw weer uit!
Ik heb hem een aantal jaar met onbreekbaar spul gehad. Maar mijn ouders, schoonouders en zelfs de gastouder hadden altijd gewoon de boom staan met glaswerk erin. Nooit een probleem geweest, Ik zou daar wel zenuwachtig van worden hoor, ik heb echt een klein kapitaal in die boom hangen als ik m’n glazen ballen gebruik. Dus gaf ik liever nog een klein kapitaal uit aan onbreekbaar versiering, haha. Ik heb trouwens een paar jaar de boom in de box gezet De kinderen zaten er toen ze eenmaal gingen kruipen toch niet meer zoveel in. En de boom stond daardoor mooi hoog en toch een stuk veiliger dan op een tafeltje ofzo. Dus misschien is dat ook nog een tip.
Vorig jaar geen kerstboom gedaan, omdat ik geen puf had na de bevalling. Het jaar ervoor wel. Zoon was toen bijna een jaar, maar dat was geen probleem. Met onze dreumesklauterkabouter heb ik wat meer vraagtekens. Die klimt overal bovenop. Maar ik denk dat we t gewoon gaan doen. Zondag eerst haar verjaardag vieren en daarna zien we wel weer verder. Bekijk bijlage 600293 Ow weer gedraaid natuurlijk.
Ik heb altijd een kerstboom gehad. Ook veel kleine gastkinderen. Ze moeten leren om er vanaf te blijven, net zoals de dingen op tafel en de tv. Juist weghalen of niets neerzetten is niet handig want dan leren ze het nooit.
Natuurlijk leren ze het dan ook, hier blijven ze gewoon overal af, maar thuis lag er toen ze klein waren niks waar ze niet aan mochten komen - alles lag buiten bereik. Heerlijk om geen politieagentje te moeten spelen, en ze leren het gewoon tóch.
Wij zette hem destijds ook. Ik hou veel te veel van kerst om geen boom te zetten. En moesten het inderdaad toch leren om niet overal aan te komen. Wel gebruikten we onbreekbare ballen. Als er een bal valt liggen er zoveel scherpe splinters, dat risico vond ik te groot.
Hier altijd een boom gehad. En ze hebben er eigenlijk nog nooit aangezeten. Nu staat hij inmiddels ook alweer en de jongste komt er ook niet aan.
Nou hij staat...sinds gisteren Spullen onder de boom zijn al 10x terug gelegd maar dat vind ik opzicht niet zo erg. Is een knuffel kerstman dus ja dat trekt wel aan haha. Er zijn 5 ballen uitgehaald door de jongste en daarna vond die t wel goed geweest. Hopelijk denkt die er vandaag ook zo over. Heb dan ook wel een knutsel kerstboom staan waar de kinderen wel aan mogen komen en little people kerststal. Scheelt ook wel
Nou de eerste proef is geweest hier. Om half 8 werd mn huishouden uitgebreid met 2 dreumesen en 1 peuter. De little people kerststal is mega populair, de kerstboom hebben ze nog niet eens naar gekeken. De lampjes om het wandmeubel heen vind de kleinste dreumes wel interessant. Maar zitten beschermkapjes op en het snoer zit vastgeplakt.
hier altijd een boom. Dochters zijn 4 en 2 jaar. In de ochtend als ze beneden komen meteen duidelijk aangegeven dat een kerstboom is om naar te kijken en niet om aan te komen. Gaat heel goed ze komen er niet aan. De enige ballen die zijn gebroken had ik zelf gedaan. We hebben ook een heel lemax dorp op het dressoir en ook daar zitten ze niet aan. Na het eten doen we samen alle lampjes van het dorp aan. Zo gezellig.
Hier heb ik de boom dit weekend neergezet en ze doet er niets mee. Nu heb ik wel een verbazend gemakkelijk kind... 1 keer rustig zeggen dat het niet mag en ze laat het liggen. Ze vind hem wel heel mooi, elke keer als we beneden komen is het echt "wooow" (echt zo schattig!)