Zijn er meer meiden langer bezig voor de eerste of tweede/derde enz, die er bewust voor kiezen om niet de MMM in te willen gaan? Ik zelf zit wel in deze situatie, en ik hoop dat er meer zijn! Ik zal wat over mezelf vertellen. Ik ben Mandysmamsie, en Mandy is inmiddels al weer ruim 4 jaar. Ik ben 5 jaar getrouwd, en het heeft ongeveer 3,5 jaar geduurd voor we zwanger waren van Mandy.. puur natuur! Nu hebben we na de bevalling nooit aan bescherming gedaan, dus eigenlijk zijn we ook al weer ruim 4 jaar bezig voor broertje of zusje, maar ook dit keer gaat dat niet zomaar. Ik hou alleen mijn ongi dagen bij, geen temperaturen, geen ovu testen, geen extra vitaminen of zo. Wel ben ik inmiddels al weer ruim 2 maanden gestopt met roken, en ongeveer 5 kilo aangekomen, waardoor ik nu eindelijk wat beter op gewicht zit. Ik kwam nooit boven de 50 kilo, dus ik ben er erg blij mee! Hopelijk zorgt dit voor een snelleren zwangerschap! Ik vind het gezellig om hier te babbelen, zonder medische toeters en bellen, want daar word ik zenuwachtig van. Aansluiten bij andere forums vind ik lastig, daar de meeste elkaar al heel lang zo schrijven, en kennen, dan is het lastig er tussen te komen! Ik wacht in spanning af, en heb je nog vragen, vraag gerust!
Eh nee niet echt. Maar ik wil best met je kletsen hoor Ik sluit alleen niet aan bij je doelgroep Ik ben niet heel oud voor een nieuwe moeder (28), het lukt mij momenteel ook niet en ik voel dat dat voor 100% komt door een vmk in een heel vroeg stadium. Noem het intuitie. Ik heb nog geen kinderen. En wil wel door gestuurd worden, maar puur om mijn hormoonhuishouding te laten checken. Zodra ik weer normaal ongesteld wordt, wil ik gelijk die mmm weer uit. Eigenlijk wil ik er niet eens in, maar heb nu even een opstapje nodig. Oh ja, en ik temperatuur wel en gebruik in mijn normale cycli ook ovutesten. Maar dat komt omdat ik zo'n mega controlfreak ben. Dus ik denk dat dit mijn levensles is in het loslaten. Wat na 103 dagen trouwen erg goed lukt inmiddels. Ik zit minder op het forum, denk er minder aan. Vergeet nu zelfs te temperaturen enzo. Het komt wel goed.. Verder sluit ik dus niet echt bij je aan, maar als je wat kwijt wilt, kun je pb-en hoor, of hier natuurlijk.
Ik ook wel hoor! Ik ben dan wel 35+1, maar ben nog maar in ronde 3. Ik heb eigenlijk geen moeitje met zwanger worden, tenminste bij de andere kids was ik het best snel. Het enigste dat nu in mijn achterhoofd spookt (af en toe) is mijn leeftijd en de risico's ervan. Verder ben ik ook wel bezig met temperaturen en gebruik ik ovutesten, ook omdat ik best graag alles wil weten. Ook omdat ik het gewoon weer ontzettend spannend vind en er graag mee bezig ben. (lees: controlefreak in ontkenning!!! ) Maar Mandysmamsie, wel super dat je gestopt bent met roken hoor! En echt een voordeel dat je nu wat beter op gewicht bent. Ik was ook altijd te licht (1.74-55kg). Ik ben nu iets te zwaar (174-75kg). Het is ook nooit goed he! Hoop dat het idd een gunstig effect heeft op je wens. En Babke, is je cyclus sinds je vmk weg? Het klinkt heel logisch dat er een verband is. Wat een tempkaartje zeg! Phoe, ik hoop echt dat er snel weer wat regelmaat en duidelijkheid in komt. Komt die te trage schildklier door de vmk of had je daar altijd al last van? Ik heb geen verstand van schildklierproblemen, dus misschien vraag ik iets erg doms. Nou, ik was al op zoek naar een kletsclubje, maar ergens pas ik hier ook niet helemaal bij.
Hè nou ik denk dat het daarvan komt. Volgens de ha kan het eigenlijk niet, want daarvoor is de waarde nog net te hoog vindt hij. Mijn intuïtie zegt gewoon dat het zo is. Het is echter nog niet zo traag en viavia heb ik al veel verhalen gehoord van vrouwen die uiteindelijk met een kuurtje ervan af waren. Dus daarom wil ik graag even door naar de gyn om het daarna weer zelf op te pakken. Toen we eenmaal het juiste moment hadden was het na 2x raak, dus ik voel dat het dan wel goed komt. Spannend hoor, een nieuw kindje. Hoeveel hebben jullie er al? Ik zou er wel 3 willen. Al is mijn man het daar nog niet mee eens . Dus ik ga eerst maar voor 1
@Babke: Ik geloof dat je intuitie het niet vaak mis heeft. Ik heb zelf ook best een goed contact met mijn innerlijke zelf (wat klinkt dat zweverig ) en heb ook al meerdere keren de ervaring dat je vaak zelf het beste weet wat er speelt. Huisartsen weten ook niet alles, al denken ze vaak van wel. Ik ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis te vertellen hebben. Nog even geduld zie ik, de 22ste naar de HA en dan door naar de gyn. Spannend! Ik hoop dat ze je serieus nemen en je met een opstartkuur snel weer verder kunt (zonder MMM). En ik heb er 3 rondbanjeren, 2 meiden (5 en 3) en 1 jongen (bijna 2). En we vinden het heerlijk, zo heerlijk dat we toch besloten hebben om voor nummer 4 te gaan. Mannen moet je tijd geven om eraan te wennen. Als ik mijn man vanaf dag 1 had verteld dat hij ooit voor de 4de zou gaan had hij mij waarschijnlijk heel hard uitgelachen. Nu kan hij niet wachten.
Ik heb jullie ook gevonden hoor! Ik ken Mamsie al uit een ander topic. En kom hier gezellig meeschrijven. Ik word in julie 39 en wil graag een tweede kindje. Mijn dochter is in februari 3 geworden. Dit najaar ga ik weer aan het werk, heb net gister te horen gekregen dat ik werk heb. Onbewust begin ik het wel los te laten die wens voor een tweede kindje, maar we blijven het nog wel een tijdje proberen. Ik denk nog een maandje of vier oid. Heb afgelopen maart een mk gehad.
O ja ik gebruik dus wel ovutesten en ik slik de zwanger worden pillen van etos sinds 1 mndje ofzo. Verder geen geknutsel en ik zal ook zeker de mmm niet ingaan.
Hey waxie.. fijn dat je me gevonden hebt, en ons! Hopelijk gaan we het allemaal redden zonder de MMM, maar we hoeven er nu eventjes niet continu aan te denken door het te lezen, das wel fijn! Ik heb je pb gelezen, en las iets over een nieuwe baan?? Fijn meis, ik begin er ook aan te denken om te gaan werken.. maar zover ben ik nog niet! Ik gaat ff de rest lezen, hihi, zit pas net! @ de rest, welkom!
Deze baan kwam echt op mijn pad, zou te jammer zijn als ik die kans had laten schieten. Via via aangekomen. Heel fijn, scheelt een hoop gesolliciteer!
Hey, ik heb ff gemist wat voor job je hebt nu... was al weer zoveel bijgeschreven, hihi. O en nee, ik heb geen fb, alleen hyves voor Mandy en daar houdt het mee op Goed dat je jezelf zo snel weer opgepakt heb, en wow wat zijn jouw schilderijen mooi zeg... Doe je ook aan portret schilderen van een foto af?? Ben je duur?
@wax... PB @kensho... hopelijk komt nr 4 dan net zo snel als de eerste 3! @Babke... 28 is ook welkom hoor, haha, enne hopelijk kom jij ook gauw met goed nieuws! Hier is het bijna eisprong tijd denk ik, hoewel mijn cyclus niet regelmatig en netjes loopt... dus ff door klussen hier!
Hee Mandysmamsie, ik heb je gevonden! Het was ff zoeken hoor...ben nieuw hier en moet mijn weg nog een beetje zien te vinden hoe het werkt met het forum en de clubjes; er zijn er zoveel! Maar geen MMM staat voor medische molen?? Behalve foliumzuur slik ik verder ook niks trouwens en sta zelf inderdaad niet te springen om naar het ziekenhuis voor van alles en nog wat testen te gaan want ook dat brengt weer stress met zich mee, je moet vaak op controle heb ik een beetje begrepen na eea lezen op internet zo.
Hoi Waxientje, ik ben pas nieuw hier, maarre, die zwanger worden pillen, zou dat wat zijn? Ik gebruik zelf af en toe ook weleens ovu testen maar ik heb besloten die maar vaak aan de kant te leggen want ondanks dat soms het juiste moment daar was om te klussen bleek ik toch steeds niet zwanger. En dan die teleurstelling hé...
Die zwangerworden pillen heb ik ook gebruikt. Het is gewoon een vitaminemix het doet verder niet veel hoor. Mijn cyclus werd er bijv niet korter door. Inmiddels neem ik op aanraden van de diëtiste Davitamon of dagravit, weet even niet precies, maar een roze doosje en het heet mama. De samenstelling zou beter zijn, waardoor je lichaam het beter opneemt.
Moge Babke, je bent er al vroeg bij! Vitamine pillen zou ik ook wel eens kunnen gaan gebruiken, maar daar ben ik dan waarschijnlijk net zo laks in als in het smeren van een of ander cremetje op me gezicht, lol! Hoewel ik dat ook zou moeten doen, want me huidje is wel erg droog... Dit weekend is me stiefzoontje van 8 er weer, en me mannetje te werk... pff.. dit gaat weer een druk en lang weekend worden! Maar het goede nieuws is dat mijn vader na 9 maanden weer thuis is, dus ik heb al weer lekker kunnen bellen gister. Alleen doordat mannetje werkt, en ik met 2 kiddo's zit, zie ik het niet gebeuren dat we dit weekend al naar mijn vader gaan... en daar baal ik gruwlijk van! Maar ja, met ov ben ik wel 2 uur zoet, terwijl het met de auto maar een half uurtje is... ach laat die ouwe maar even bij komen, en dan sjees ik er zo gauw mogelijk heen, na het weekend of zo! Verder allemaal een fijn weekend!
Hoi! Ik heb hetzelfde, volgende week 35, 4e kindje en nu 9 maanden bezig, lijkt nog niet lang maar zo voelt het wel. Wil ook niet de MMM in, doe wel aan ovutesten maar verder niet. Heb nog niet alles gelezen maar moet zo weg, ga later bijlezen en reageren! Groetjes!
@Leontine welkom, ook al voor de 4de wow. Dat hoor je toch niet zo veel meer, hopelijk heb je gauw een posi test!
Zo ik gaat es ff lekker uitbuiken, ik had zelf bami gemaakt, en als ik dat voor me heb staan, hihi, zit er geen rem meer op. Niks is zo lekker als dat, beetje pittig, maar errrrrug lekker! Fijne zaterdag!