Goeieavond Ik heb even een paar vraagjes mbt de voeding van mijn zoontje (6 weken oud) ik zit nu vanaf anderhalve week op 6x120 met ongeveer zoon 3,5/4 uur ertussen... Echter sinds gister drinkt hij heel raar.. Ongeveer op de helft begint hij te wurmen(lijkt op krampen maar zijn het niet denk ik want als ik de fles eruit haal is het over),draait zn hoofd elke keer weg en gevolg is huilen... Maar tijdens dat alles drinkt ie nog steeds wel slokjes... Ik dacht eerst dat hij misschien vol zat...Maar van 70 cc en daar 4 uur op doen.. is onmogelijk.. en eerst dronk hij gewoon netjes alles leeg... dus lijkt me zo raar als hij ineens vol zou zitten... Had vanmiddag het CB gebeld met dezelfde vraag..maar kreeg maar een apart antwoord vond ik... Volgens haar zou hij duidelijk aangeven niet meer te hoeven en geef ik veel/teveel voeding... Terwijl ik met 2.5/3 weken ongeveer op 7x100 zat... Haar advies was om nu maar 6x100 te geven... maar nu hij groter en zwaarder is kan ik toch niet zomaar ineens 100 minder op een dag geven dan 3 weken geleden?! En daarbij als ik vaker aanbied wat kleinere beetjes drinkt hij het wel gewoon op.... Ik geef nu eigenlijk een beetje om de 2 uur... want hij drinkt van de fles 70 ongeveer op... maar dt is niet genoeg natuurlijk voor 4 uur.. dus ik bied hem 2 uurtjes later nog 50 aan die gewoon op gaan 2 uur later bied ik gewoon de 120 aan en wat hij daarvan laat staan bied ik later weer aan(wel vers natuurlijk) Maar gem. laat hij 40/50 cc staan.. Al met al een lang verhaal sorry! hoop dat je het nog snapt... Maar heb je enig idee waardoor dit komt.. en wat ik er aan kan doen? als er iets aan te doen valt..? Heb trouwens nog gewoon dezelfde fles incl speen die ik al 6 weken gebruik dus het komt niet door een andere speen oid.
Hoi, 6 flessen van 135 ml (120 ml water met 4 schepjes) klinkt goed voor 6 weken. Alleen de hoeveelheid is niet alleen van de leeftijd afhankelijk maar ook wel van het gewicht. Wat weegt je zoontje nu? En welke soort flesvoeding krijgt hij? Geen idee waarom hij nu minder gaat drinken. Heeft hij nog andere klachten? Misschien niet helemaal lekker? Qua drinktempo is het fijn als je zoontje 15-20 minuten over de voeding kan doen. Groetjes Angelique
Dankje voor je antwoord! Geen idee hoeveel hij nu weegt maar 2 weken geleden woog hij 4 kilo Van voeding krijgt hij friso standaard. Hij heeft niet echt andere klachten, is me niet opgevallen te minste en de temp is ook normaal(rond 36,9) Vannacht had hij zn fles om 3.30 En heb hem om 8 uur vanmorgen weer gegevn... Na 50cc stopte hij ermee.. Weer wurmen, huilen maar had nog wel honger want hoofde maar in de buurt te komen met het spuugdoekje en hij at het zowat op haha ( kon me ook niet voorstellen dag hij na 4,5 uur maar zo weinig honger kon hebben) Dus na nog 4x proberen en 4x even een pauze heeft hij hem nagenoe opgedronken.. Ben wel echt 3 kwartier bezig geweest! Normaal deed hij zoon 10 max 5 min over de fles.. Heb de difrax fles met s speen, heb al 3 standenspeen geprobeerd maar dat is ook geen succes In zijn laaste fles savonds doe ik altijd een beetje nutriton erbij..
Hoi, Qua leeftijd en gewicht is 6 flessen van 135 ml prima. 10 minuten drinken is wat snel, kan wat meer voor krampjes zorgen. Maar richting de 15 minuten is prima. Misschien kun je het even aankijken, een weekje. Misschien dat het daarna weer beter gaat. Alles is volop ontwikkeling en dat is soms even wennen. Ik zou zo ook geen duidelijke oorzaak weten. Groetjes Angelique
Gelukkig heeft ie geen last van krampen Maar dankje voor je antwoord! Ik zal het wel even aankijken en hopen dat het snel beter gaat!