wel/geen partijtje 7 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Savita, Sep 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wie z'n zoontje heeft een partijtje gegeven toen hij 7 werd en wat hebben jullie toen gedaan?

Mijn zoon wordt binnenkort 7 (echt hoor, waar blijft de tijd…. ) en hij wil eigenlijk helemaal geen partijtje geven maar wil een paar kindjes vragen als hij zijn verjaardag viert voor familie etc.
    Wij hebben onlangs ons 12,5 jarig huwelijk gevierd en toen waren er natuurlijk heel veel mensen (en kids) en dat vond die geweldig, leek hem ook wel wat zo iedereen bij elkaar.
    Nu is een huwelijksfeest natuurlijk niet te vergelijken met een (kinder-) verjaardag, maar mijn vraag is; wat is wijsheid? De meeste ouders van de kids ken ik vrij goed en zijn ook van harte welkom, maar vind het op de een of andere manier ook een beetje apart als er helemaal geen partijtje komt.

Wat vinden jullie?

Groetjes,

Savita

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Doe waar jij maar vooral je zoontje zich goed bij voelt. Hier elk jaar gewoon een feestje gegeven. Onze zoon is net 12 geworden en heeft voor het eerst wat vrienden en vriendinnen (zonder ouders) uitgenodigd die op zijn verjaardag kwamen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij nodigen altijd de beste vriendinnetjes uit op "de grote mensen verjaardag" want dat is wel zo gezellig.

Ook nog geen idee wat we hiervan doen met het kinderfeestje...
    Ze wil het wel graag maar heeft nog geen idee wie uit te nodigen.
    Op 2 vriendinnen na dan.
    Dat is dan toch een ander soort feestje dan met 6 kindjes :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen het apart. Een kinderfeestje met 5 of 6 kindjes en een "grote mensenfeest"

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Doen wat je kind wil... partijtjes zojn geen must

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Deden wij ook altijd hoor.. Dat leek me heel normaal.
    Maarja als je kind dan vraagt of je alsjeblieft ook bepaalde ouders wil uitnodigen zodat de kinderen ook komen...
    Zeg je ook geen nee :)

Daarentegen wil ze nu nog maar 2 kinderen op d'r kinderfeestje.
    Dus daar moeten we toch even iets goeds voor gaan verzinnen.
    Standaard spel-en-knutselfeestje met 3 kids schiet ook niet op tenslotte.
    Zelf wil ze graag een stuk wandelen en naar de kinderboerderij overigens.
    Gewoon wandelen.. Geen speurtocht dus.
    Apart kind :)
    Eens een tof feestje voor verzinnen maar ben nu nog even inspiratieloos.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik nodig op het grote-mensen-feest geen vriendinnetjes uit. Want de neefjes en nichtjes komen al en dan is er te weinig aandacht voor de vriendinnetjes of andersom.

Hier wilde ze wel heeeel graag een kinderfeestje (en vind ik ook leuk), dus doen we gewoon. Overigens kun je ook prima een feestje geven met minder kindjes lijkt me, dan kun je makkelijker iets (duurders) gaan doen evt of buiten de deur idd. Maar waarom zou knutselen niet kunnen. Met 2 vriendinnetjes zou ik ze misschien ook laten logeren, helemaal feest met zn drieën.

Maar als ze geen kinderfeestje wilde, maar wel graag vriendinnetjes op dr grote feest, nou dan zou ik dat wel overwegen. Of evt een apart feestje met de vriendjes en vriendinnetjes plus moeders..?

8. Dank voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat het voor mijzelf (in m'n hoofd dus) een 'must' is om een partijtje te geven als je jarig bent vandaar dat ik het ook 'raar' vindt om dat niet te doen.

Zoonlief heeft 2 beste vrienden (2ling) en die wil ik sowieso uitnodigen en dan misschien nog een extra vriendje. Ik heb meer het idee dat hij zoiets heeft dat als hij een apart partijtje wil dat zijn verjaardag minder groots wordt uitgepakt.

Zit nog steeds in dubio, maar heb nog 2 weken om na te denken. Vind het ook lastig omdat het schooljaar net begonnen is en de 'lijnen' qua vriendschappen nog niet helemaal uitgezet zijn. Misschien heeft hij over een week of 2 wel ineens zoiets van; ik wil toch een apart feestje voor m'n maatjes geven…

Groetjes,

Savita

Share This Page