Wel/geen uitbreidingsset baby+dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pechvogol, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik blijf maar twijfelen, dus.. wat zouden jullie doen?
    Als ons 2e (levende) kindje in augustus geboren wordt is onze oudste 17 maanden. Hij loopt sinds 2 weken los, maar is op dit moment -vooral buiten- nog erg van het optillen/in de buggy zitten.
    Ik twijfel of ik de uitbreidingsset van de Joolz moet kopen, want:
    - hoe snel gaat de oudste wél zoveel mogelijk willen lopen?? (Ik snap dat niemand hier het antwoord op heeft)
    - oudste heb ik tot een kilo of 7/8 (?) in de draagdoek gedragen, wil ik met de 2e ook met alle liefde doen, maar is dat wel zo handig als er al 1 rondloopt (en getild wil worden)?
    - we hebben een paraplubuggy in dr schuur staan, die we op langere trips kunnen gebruiken, maar dan moet je dus altijd met zijn tweeën zijn, is dat wel zo handig?
    - is een meerijdplankje geschikt voor een kind van 17 maanden? Want het lijkt me vrij jong, vooral als je een wat langere afstand loopt.

    Ik wil eigenlijk vooral weten hoe anderen dit gedaan hebben met 2 kindjes die zo snel achter elkaar kwamen. Hoor het graag!
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Dragen is juist zo handig met meer kindjes. Kind op je rug, andere in de wagen bijvoorbeeld.
    Qua lopen verschilt per kind, denk ik.
    Oudste wilde wel gedragen maar niet in de buggy. Middelste is zelfs nu nog liever buggyklant. Jongste wil ook graag zelf lopen .
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik zou de wagen uitbreiden. Ik vind dragen en achter een peuter aangaan al niks. Onze oudste kindjes schelen 16 maanden. Ik heb zeker een jaar misschien langer plezier gehad van de duowagen. In de supermarkt is het fijn om je op de boodschappen te kunnen focussen ipv achter een kind aan te rennen. Pas met de komst van de jongste (zit 2x zoveel tussen) ben ik over gegaan op een plankje.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  4. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Onze kindjes schelen 19 maanden. Ik heb een duowagen (bugaboo), maar ook een meerijdplankje en draagdoek.

    Voor korte stukjes gebruik ik t meerijdplankje maar vind het wel fijn om de mogelijkheid te hebben om peuter in de wagen te zetten als we wat langer van huis zijn (en “langer” is op die leeftijd al langer dan een half uur -hier althans- dus daar zit je snel aan...). Met baby in de draagdoek achter een peuter aan is wat mij betreft echt geen succes. Ik vind t erg fijn dat ik opties heb en gebruik ze allemaal, dus mijn advies zou zijn om het wel te doen.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  5. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik denk dat ik er toch hetzelfde inzit. Het zijn gewoon allemaal best wat investeringen weer en het blijft de vraag hoe lang je er iets aan hebt. Aan de andere kant, voor de tijd dat je het hebt, maakt het je leven wel makkelijker!
     
  6. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ja en een makkelijker leven is heeeeel wat waard met twee kleintjes ;)
    Maar ik ben erg van t gemak, met dit soort dingen.

    En als je ‘m niet blijkt te gebruiken is marktplaats er altijd nog.
     
    Sokkie87, Pechvogol en Zonnestralen vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Ik heb alleen de maxicosi set voor onder erbij genomen. Oudste zat nog in het zit gedeelte en de jongste in de maxi cosi er onder.
    Nu is de oudste 2,4 maanden en de jongste 8 maanden en heb ik een plankje gekocht zodat de oudste erop kan staan
     
  8. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    En de oudste houdt het vol om te blijven staan als je bijv 4-5 uur op pad bent?

    En de maxicosi-set, bedoel je daar die adapters mee, die je ook bovenop kunt zetten?
     
  9. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    @Pechvogol
    Als ik 5 uur op pad ga dan zou ik altijd met mijn man of iemand anders op pad zijn. Dan neem ik de buggy mee.
    Je hebt ook adapters voor beneden
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Zou jij het volhouden om te dragen na een tijd op stap te zijn? Zodra de buggy seat gebruikt kan worden dan kan je de kinderen ook omwisselen evt.

    Welk gewicht mag er op de maxi cosi rusten? Als je geen groot kindje krijgt dan kan die er miss wel nog wat langer gebruik van maken.

    Maar aan de andere kant. Als je vaak heel lang weg gaat dan is een maxi cosi ook niet zo goed voor de rug van de kleine.
     
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ah, natuurlijk hebben ze andere adapters voor beneden.. :rolleyes:
    Maar duidelijk, dan neem je dus de buggy mee.
     
  12. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja goed punt, 5 uur lang een kind in de draagzak is ook niet wenselijk!

    De maxicosi set vind ik voor ons geen optie, dan eerder de normale uitbreidingsset, gaat de maxicosi bovenop (die adapters heb ik) en oudste onder.
    Ik ben eruit denk ik, we gaan voor de uitbreidingsset! Dank voor de reacties!
     
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier 23 maand tussen beide kinderen. Heb nooit een duowagen gemist.
    De jongste heeft het eerste half jaar welgeteld 3 keer in de kinderwagen gelegen. Ze zat altijd in de doek of draagzak. En dan kon de oudste op z’n loopfiets, driewieler, fiets of kinderwagen.
    Daarna kon de jongste in het zitgedeelte en gooide ik de draagzak onderin. Als de oudste dan niet meer wilde lopen kon hij in de kinderwagen en deed ik de jongste in de draagzak.

    Met dagjes uit neem ik niet eens een kinderwagen/buggy mee. Dan gaat er voor beide een draagzak mee.
     
  14. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja dat is voor ons geen optie. Als ik al zie wat ik aan spullen meeneem als ik alleen op pad ga, laat staan met 2 kinderen, dan kan ik niet de kinderen en een tas (of 2 of 3) gaan dragen :roflmao:
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hahah
    T scheelde hier dat de oudste 5 weken na geboorte zindelijk was.
    Ze kregen allebei borstvoeding, dus geen flesjes enzo mee hoeven nemen.
    Spugen nauwelijks, dochter poepte niet in de luier, dus schone kleren ook nooit nodig.
    Dus ik had niet meer dan 2 schone luiers, en een onderbroekje nodig. En een bakje met fruit en een broodje voor de oudste.

    Voor mezelf heb ik genoeg aan een portemonnee en een flesje water.
     
  16. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Respect! :roflmao:
     
  17. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik zie een uur nog niet eens gebeuren, laat staan 4 of 5.

    Ik heb een donkey van marktplaats gehaald, superduper.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb zo’n plankje met zitje voor de oudste, van bugaboo. Dat gaat prima, hij was 2 toen hij er voor het eerst op ging. Alleen als hij moe is, is het niet zo handig. Dan zit hij minder stevig en moet je echt opletten met stoepje op en af, dat hij er niet af valt.

    Ik heb vrij snel de buggy zitjes erop gezet voor mijn dochters en neem altijd de tula mee. Peuter moe, baby in de tula en peuter in de wagen.
    Maar, als ik een kindje had gehad ipv tweeling dan had ik zeker gekeken voor een duo wagen. :) Ik zou dus kijken voor die uitbreiding! Zo makkelijk als ze gewoon kunnen zitten/liggen.
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.365
    113
    Wij hebben nog geen 15 maanden tussen onze kinderen. Wij hebben ook een Joolz en daarbij de uitbreidingsset aangeschaft. Tot zo’n drie maanden geleden hebben we ‘m zo gebruikt. Ben zelf geen fan van de baby lang dragen en een meerijdplankje leek me met een dreumes niet zo handig, dus een duowagen was voor ons ideaal.

    Mijn dochter van nu net 2,5 loopt sinds een maand of 3 het overgrote deel van de tijd zelf. Meestal nemen we nu de duo-buggy (zodat ze kan zitten wanneer ze wil) mee of de Joolz als mono-wagen en een fietsje oid voor mijn dochter mee.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had een meerijplankje achter de kinderwagen.
    C was 1.5 en ging daar gerust op zitten en deed dan der beentjes in de boodschappenmand.

    Mijn nu nog jongste loopt nog steeds geen lange stukken.
    Grote kans dat het meerijplankje hier ook weer gebruikt gaat worden.
    Hij is in oktober 2.5

    Dus ik zou absoluut voor een meerijplankje of uitbreidingsset gaan.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina