Wel/geen wieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebell, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! Ik heb alles een paar keer doorgelezen en wil absoluut voor de wieg gaan! Ledikant past hier niet en ik vind een wieg ook wel lekker knus, dus het word de wieg voor in het begin! En voor hoe lang, dat gaat de tijd uitwijzen! ;)

2. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Het wordt toch ook gewdviseerd idd eerste paar maanden in een wieg oid bij jezelf op de kamer.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben een wieg voor de eerste weken beneden (moet nog kijken of dat een succes is nu het nr 2 is ;)) en een co-sleeper voor aan ons bed. De oudste heeft 8 maand bij ons op de kamer gelegen, vond het gewoon fijn. met 3 maand wel naar het ledikantje gegaan.

4. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook wel een wieg bij ons op de kamer. Ten eerste omdat ik het zelf fijn vind, ten tweede omdat ook bij ons de kraamzorg het (zeker voor het geven van borstvoeding) adviseert om je kindje zo dicht mogelijk bij je te hebben!

Maar ik lees dat je je keuze al gemaakt hebt en ook voor het wiegje gaat!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft eerst overdag en 's nachts bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak. Toen ik zelf weer wat mobieler werd, ging hij overdag in het ledikant op zijn eigen kamer en 's nachts nog bij ons. Maar ik vond de wandelwagenbak al snel te klein voor een hele nacht, dus toen heeft het ledikant nog een tijdje op onze kamer gestaan (tot 3 maanden). Ik vond het alleen wel jammer dat hij dan niet meer overdag op zijn eigen kamer sliep. Nu is het uiteindelijk geen probleem geweest om hem terug te verhuizen naar zijn eigen kamer hoor. Sterker nog: de eerste nachten sliepen we allemaal beter.

Voor onze volgende spruit wil ik wel graag een wieg. Maar dat is omdat ik die ook gewoon een paar maanden bij ons wil houden. Maar tegen die tijd hebben wij een andere (kleinere) slaapkamer waar het ledikant niet zal passen. Dus dan is een wat groter wiegje wel de oplossing om nummer 2 toch ook weer een maand of drie bij ons op de kamer te houden.

6. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ons meisje gaat straks meteen in het ledikantje op haar kamertje.. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ze bij ons op de kamer moet slapen..
    Maar als ik de reacties zo lees, ben ik volgens mij de enigste die er zo over denkt.. :S

7. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Wij hebben ook een (familie) wieg. Die kunnen we dus gewoon gebruiken.

Ik vind het wel handig een bedje met een goed matrasje op onze kamer.

Deel Deze Pagina