Omdat ons kindje de 1e paar weken bij ons op de kamer komt hebben we toch maar besloten om het wiegje klaar te gaan maken. Maar wat ben ik daar nog allemaal voor nodig en waar kan ik een beetje een goedkoop wieg matrasje vinden? Zijn die zo kant en klaar? Want de wieg is niet helemaal vierkant...
Matrasje kunnen ze bij bijv prenatal op maat maken. En anders op bijv de markt matrssenschuim kopen en zelf een matrasje knippen. Verder heb je hetzelfde nodig als bij een ledikant. Wiegenlakentje,dekentje, hoeslaken. Dekentje van een ledikant is veel te groot.
Je kunt bij de babydump matrasjes kopen voor 10 euro (die is ovaal, dezelfde vorm als in de kinderwagen) en voor 27,95 die is rechthoekig.
De meeste wiegjes hebben een standaard maat: 40x80. Matrasjes kun je gewoon halen in de babywinkels, zo duur zijn ze niet hoor. Verder idd: laken (x3), hoeslaken (x3), moltonhoeslakens (x2), dekentje (x2).
Mocht je echt een afwijkende vorm hebben qua wieg, trek dan de bodemplaat over met patroonpapier (kadopapier of krantenpapier werkt ook wel hoor) en neem dat mee naar een babyzaak of naar een stoffenzaak.. bijv Jan Sikkes Lappenland, die kunnen de boel voor je op maat knippen... dan kun je het zelf maken. Maar ze hebben ook een meubelbekledingsafdeling dus ik denk dat ze het ook wel voor je kunnen maken.