Mijn zoontje was afgelopen zaterdag 1 maand oud. Sinds het weekend zijn we helemaal over op flesjes van 150+5. Eerder ook al wat van gegeven, maar niet alle flesjes. Overigens gaat altijd alles op. Toen hij nog 120+4 kreeg kwam hij steeds om de 4 uur. Dat klopt ook met het aantal flesjes wat hij per dag mocht hebben. Maar nu met die 150+5 komt hij nog steeds om de 4 uur. Op zich geen probleem, maar dan moet hij 's nacht wel langer tussen de flessen in laten. En dat gebeurt niet. Hij wil met die 150+5 ook 6 flesjes. Voor zijn gewicht krijgt hij dan wel teveel voeding binnen. Hij woog zaterdag 5100 gram (heb zelf een babyweegschaal) De berekening als volgt tussen de 150-180 per lichaamsgewicht: 150 x 5.1 = 765 ml. 180 x 5.1 = 918 ml Hij drinkt 6 x 165 (150+5) = 990 ml (bijna het maximale van 1 ltr) Dus hopelijk gaat hij snel naar 5 flesjes toe. Hij is echt een vreetbeertje. Het liefst wil hij na 3.5 uur al weer een flesje, maar dat gaan we echt niet doen. Hij heeft Pepti voeding voor koemelkallergie. Dus de forte voeding kunnen we niet gaan gebruiken. Heeft iemand een idee hoe we de flesjes van 6 naar 5 kunnen krijgen? We proberen hem vaak al te laten huilen, maar het huilen wordt op een gegeven moment krijsen.
Phoe, lastig hoor.. Geldt voor pepti ook de max van 1 liter? Maar zolang hij behoefte heeft aan die 6 flessen zou ik niet teruggaan naar 5. Want dan laat je je kindje onnodig honger lijden en huilen van honger. Je kunt wel later (nu is ie daar echt te klein voor) de flessen verhogen naar 180+6, en dan kijken of ie langer tussen de flessen laat. Dan kun je langzaam over op 5 flessen. Als ie straks begint met bijvoeding (ivm met KMA pas met 6mnd neem ik aan) kun je langzaam de 5de fles laten vervallen.
Het maakt volgens mij niet uit welke flesvoeding je geeft. Je kindje mag niet meer dan 1 liter vocht binnen krijgen per 24 uur. Ik ben dit ook helemaal niet gewend. Ons eerste zoontje was maar 2565 gram bij zijn geboorte en dronk heel slecht en langzaam. Die woog ook pas 4950 gram met 3 maanden. Stijn zit daar nu dus met 1 maand al boven. Oke zijn geboortegewicht is ook wel wat hoger maar toch. Mij lijkt ook dat als hij teveel binnenkrijgt dat hij het wel uitspuugt of anders wat laat staan. Hij zal het dan ook wel nodig hebben.
mijn dochtertje kreeg ook standaard een fles teveel toen ze nog 150+5 kreeg nooit problemen mee gehad ze is ook een echt hongerlapje en drinkt alles op wat je der voorzet toen ze is gaan doorslapen met 6 weken hebben we de flessen verhoogd naar 180+6 en dit fles voor fles gedaan 1e de laatste toen 1e en laatste en toen alles waar ze ook nog wel eens intrapte was een fles van 150 cc met maar 4 schepjes voeding omdat ze toen af en toe nog 2 keer per nacht kwam en met minder dan 150 cc echt niet tevreden was krijste gewoon net zo lang tot ze de rest kreeg en dan hield ik nog voeding over voor een extra nachtfles van dat ze niet meer dan een liter mogen hebben per 24 uur wist ik niet eens wel dat ze niet meer dan 30 schepjes mogen hebben
Volgens mij geef je hem echt veel te veel voeding hoor! Dat is slecht voor zijn darmen! Het is toch heel erg netjes als een kindje van 1 maand oud om de 4 uur 135ml drinkt? Daar zit die van mij nu ook op! Op een gegeven moment gaan ze 's nachts vanzelf langer slapen en dan kun je de overige flessen wat voller maken... Jammer dat de forte niet kan.. miss kun je het anders iets aandikken met nutriton??
Het is wel veel inderdaad. Maar soms hebben ze het gewoon ook even een paar dagen nodig. Zijn er momenten op de dag dat hij wat minder drinkt? Misschien kun je dan nog 120/4 aanbieden. Mengen met nutriton kan ook met KMA, daar hield ons jochie het ook langer op uit (wel in de forte dan). Dat dikt wat in, maar geeft niet echt extra energie..