wij hebben besloten om bij 1 kind te laten, ik vind namelijk al zwaar genoeg en naast dat hebben wij ook onze eigen dromen , mijn zoontje heeft genoeg vriendjes en naast ook gewoon mijn broertjes en familie , hij vraagt wel is van waarom al zijn klasgenootjes wel broertjes en zusjes hebben maar weet daar eigenlijk nooit een antwoord op Zijn hier moeders die het kennen met 1 kind? En wat zeggen jullie dan bijvoorbeeld
In ons geval is de uitleg simpel, mam afheeft een ziekte in haar buik waardoor er geen kindje maar kan groeien. Daar heb jij natuurlijk niet zo veel aan....Misschien gewoon zeggen zoals het is voor jullie.
Wij hebben ook heel bewust gekozen voor 1 kind en inmiddels kan er ook geen 2e meer bijkomen. Onze dochter vraagt niet eens naar broertjes of zusjes want ze wil haar speelgoed niet delen hihi
Hij is bijna 6 toch? Dat hoort hij dan echt wel een beetje te begrijpen hoor. Zou er geen sprookje omheen verzinnen. Gewoon zeggen dat hij geen broertjes of zusjes krijgt, klaar.
Volgend jaar word hij pas 6, ik zal het zeggen maar hoop niet dat hij na 2 dagen weer zelfde vraag stelt dan XD
Het is een klein kind dus die zal vast en zeker nog wel een keer de vraag stellen. Zolang je het gewoon elke keer eerlijk uitlegt zal hij zich er vast wel een keer bij neer leggen. Misschien vind hij het gewoon jammer en hoopt hij dat het ooit toch nog wel gebeurd. Gewoon eerlijk blijven, zo moeilijk is dat toch niet?
Hier ligt het net iets anders. Ik hou het ook bij 1 kind, normaal had hij een broertje gehad, maar hij is overleden toen ik 5 maand zwanger was. Mijn oudste zoon is 9 en ik heb hem gezegd dat er nu geen broertjes of zusjes meer komen. Hij begrijpt dat het is omdat de angst groot is het nog eens te moeten meemaken. Hijzelf wil het ook niet meer meemaken. Dus hier heeft hij er vrede mee.
Mijn kinderen zijn met z'n drieën, maar ook de oudste twee vragen nog wel eens om een broertje of zusje. We zijn elke keer gewoon eerlijk, papa en mama vinden het goed zo. Soms maken we er wel grapjes om, dan passen we toch niet meer in de auto! Maar uiteindelijk is het de beslissing van de ouders. Je zoontje mag er natuurlijk wel zijn eigen emoties om hebben. Je krijgt natuurlijk niet nog een kind om hem te plezieren, maar hij mag best verdrietig of boos zijn daarom. Het is best logisch dat hij de vraag anders of telkens weer stelt, hij hoopt uiteindelijk op een ander antwoord. Juist daarom is het belangrijk om rustig en eerlijk tegen hem te zijn en tegelijkertijd niet voorbij te gaan aan zijn emoties, hij mag er anders in staan dan jullie.
Wij hebben ook maar 1 kind en daar blijft het ook bij. Maar hij heeft nog nooit gevraagd of er nog een broertje/zusje komt. Hij zegt wel eens: andere kindjes hebben een broertje of zusje en ik niet. Mijn antwoord dan is: ja, jongen. Dat klopt! of papa en mama willen maar één kindje. Ik hoef me niet te verantwoorden naar mijn zoon waarom we geen 2e willen.
ehm dat doen kinderen toch dingen vaker vragen... hoezo hoop je dat hij niet weer hetzelfde vraagt? wat is daar mis mee
Ik zal wel weer een zeurdoos zijn, maar waarom staat dit topic niet in de mamalounge? Daar hoort dit topic namelijk, er zijn hier ook vrouwen die maar wat graag 1 kind gehad hadden... Ontopic: Gewoon uitleggen als hij erom vraagt en blijven herhalen tot het duidelijk genoeg is. Edit, blijkbaar is het topic inmiddels verplaatst!