ha meiden, Ik heb een luxeprobleem... ZL eet echt alles en veel! Alles wat je hem voorzet eet of drinkt hij. Soms geeft hij wel aan als hij niet meer hoeft (zoals brood), maar meestal niet. Ik stop dan zelf maar want ben bang dat hij dan teveel krijgt. Dit is wat hij nu eet: Ontbijt twee boterhammen met beleg (vleeswaren, pindakaas maakt niet uit) met een rietjesbeker melk. Tussendoor: mandarijntje of druiven (schaaltje) Lunch: twee boterhammen of vol schaaltje pap (ong 225 cc) en wil vaak nog hapjes van mijn boterham. Rietjesbeker diksap of thee Tussendoor: banaan en kiwi. Halve rietjesbeker water of diksap Warm eten: twee aardappels, drie a vier eetl groente, half stuk vlees. Voor hii naar bed gaat: schaaltje yoghurt. En wat drinken. Als ik hem de kans geef, eet hij zo door. Hij wil dan bijv nog een stukje vlees van mij of mijn man hebben. Vanmiddag bijv twee boterhammen en heeft nog vier grote aardbeien gegeten. Toen ben ik gestopt, ZL wolde wel dooreten... Hii beweegt ontzettend veel en zit qua gewicht heel gemiddeld (net geen 10 kilo). Is dit normaal? Moet ii hem laten dooreten tot hij het zelf aangeeft of zoals ik nu doe, na twee boterhammen stoppen?
Mijn meisje eet ook alles wat los en vast zit. Er zit echt geen stop op. In het begin denk je; misschien heeft ze wel trek. Maar nu ben ik er wel achter dat dat echt niet zo is. Ik begrens haar daarom.
We hebben ook een kleine dame die heel graag eet. Ik gooi er wel de rem op, want stoppen doet ze niet snel.
Hoeveel geef je dan? Ik gaf altijd tot hij aangaf niet meer te willen maar dit doet hij steeds Minder.
Hier ook een meisje dat extreem veel eet en altijd al heeft gedaan. Ik moet haar echt om de 1,5 uur eten geven want anders is ze vreselijk chagrijnig. Ik geef veel gezond eten zoals fruit en rauwkost tussendoor. Ze eet alles goed: brood, avondeten, fruit en groenten. Mensen geloven vaak niet hoeveel ze eet op een dag. Dit komt ook omdat ze extreem klein is. Ze is ruim 2,5 en 10 kilo. Ws verbrand mijn dochter extreem snel. Ze is nagekeken op van alles door de KA maar niks aan de hand. Gewoon geven was het advies! Ik vind je schema trouwens hartstikke goed! Niet te veel hoor. Kindjes groeien hard en hebben het gewoon nodig!
Ik vind het helemaal niet gek klinken wat je geeft. Alleen is het brood wat veel, met name vanwege het zout in brood. Misschien dat je bij ontbijt en lunch nog wat anders kunt aanbieden. Een eitje, stukje avocado, iets anders wat lekker vult of gewoon wat rauwkost om te knabbelen. Qua hoeveelheid, jij bepaalt wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet. Zolang jij gezonde dingen aanbiedt, lekker laten gaan. Er komen straks periodes dat je denkt, kan hij echt leven op een halve cracker en een hapje banaan.
Ik vind de hoeveelheden niet te groot zoals je het nu beschrijft. Mijn zoontje is ongeveer net zo oud en eet denk ik hetzelfde. Ik begrens het wel enigszins, ik ga een beetje op mij gevoel af met de hoeveelheden, als hij zeg maar meer wil eten dan dat ik op kan, stop ik Meestal aan het eind van de 2e boterham merk ik dat de vaart eruit is, dat neem ik dan als teken dat hij wel genoeg heeft gehad. Tot nu toe laat hij niet merken dat hij tussendoor of 's nachts nog trek heeft, dat vind ik ook een duidelijk teken.
Ik vind het ook niet te veel. Wel zou ik meer variëren. Er is nog zo veel ander lekker eten, zou hem met alles kennis laten maken.
Oh hij krijgt genoeg variatie hoor. Dit was een voorbeeld Ik probeer nu na bijv twee boterhammen nog wat fruit te geven als hij dat wil. Het maakt overigens niet uit of hij zoet of hartig op brood heeft. Na twee boterhammen hartig wil hij ook nog wel wat. Het is dus niet teveel zoals ik begrijp. Om mij heen eten kindjes van zijn leeftijd veel minder. Die mama's zijn al blij als ze er een boterham met wat melk in kunnen krijgen of dat hun kleine savonds gewoon stukjes eet. Ze eten bijv liever gepureerd voedsel. Heeft mijn kleine man geen last van. Hij is soms net een kliko. Alles gaat erin haha! Ik merk idd wel dat halverwege de tweede boterham de vaart er wat uit is. Dit kan wel een teken zijn. Vanmorgen echter had hij een schaaltje pap én wilde nog een boterham. Hierna is mijn man gestopt met eten geven. Toen ze mij een ontbijtje op bed kwamen brengen, wilde zoonlief nog wel een paar hapjes van mama's eten... Hij zal het wel nodig hebben gezien zijn vele beweging, maar schrok een beetje toen ik uit mijn omgeving hoorde: "wat eet hij ontzettend veel!"
Als ik het vergelijk met mijn zoontje is het veel, maar het verschilt zo ontzettend per kind. Ik zou me geen zorgen maken
Ik vind het brood wat veel (4 boterhammen per dag krijg ik zelf met moeite op), maar verder qua gezond eten lekker laten gaan. Mijn dochters hebben beiden een periode ook zo enorm gegeten maar ze hadden het nodig. Ze hebben een mooie groeilijn en nu eten ze soms zo weinig dat ik me afvraag hoe het kan dat ze niet omvallen Ik zou wat variëren in ontbijt (pap is ook een goede vuller bijv.) en verder me niet teveel zorgen maken.
Herkenbaar. Mijn schrokkopje is 15 maanden en eet dit ook. Soms zelfs 2x warm (16u op crèche groot potje en s avonds half 7 met zijn zus mee). En soms moet er nog een flesje nutrilon achteraan omdat hij te hongerig is om te slapen. Gewicht net 9 kilo en gecombineerd met zijn lengte volgt hij het midden/-1 lijntje... niemand snapt er iets van dat hij niet dikker is
Die reactie krijg ik ook! "Nou je ziet het niet aan hem af zeg...dat hij niet dikker is." Het eetgedrag lijkt te stabiliseren. Gisteren en vanmorgen wilde hij niet alle pap want hij zat vol. Ipv twee stuks fruit in de ochtend at hij een kiwi en liet nig wat stukjes staan. Tussen de middag twee boterhammen en als tussendoortje wat aardbeien. De warme hap was ook minder dan anders. Hij zat vol. De vaart was er wat uit en hij was steeds met andere dingen bezig. Gisteren at hij voor het eerst sla, maar dat vond hij niets. Voor het eerst vond hij iets niet lekker. Lag ook echt aan de sla. De komkommer, tomaat ed gingen we prima in.