wel hartactiviteit, maar niks te zien op de echo!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Melissa001, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    hoi dames

ik moest voor een echo, ik d8 iets heel moois te zien aangezien mijn laatste ongie 23dec was, dus k ben rond de 10weken denk ik zelf. lig ik op de bank zie ik helemaal niks :( , alleen maar sneeuw op het beeld :confused: , maar wel een heel snel kloppend hartje. De vk zeg wel dat ik niet ongerust moet zijn, maar dat doe je automatisch toch wel, moet nu dinsdag terugkomen voor een andere echo (nu inwendig).

Zal het aan het apparaat gelegen hebben? of zou ik een HELE LATEN innesteling hebben gehad. Heeft ooit iemand dit meegemaakt?

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Met tien weken zou je toch wel een 'mensje' moeten zien. Dus misschien dat het beter gelijk inwendig gedaan kon worden? Misschien een stom feitje.. Maar als je wat meer vet hebt op je buik dan heb je ook 'minder goed' beeld..

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mij hebben ze tot 14 weken alle echo's inwendig gedaan en wij hadden prachtig beeld. Ik denk dat je kindje wat achteraan lag en dat in combinatie met een uitwendige echo lijkt me het probleem.

Gelukkig had je een hartje én straks lekker nog een echo. Meestal kun je het erg goed zien. Wij zagen met 9 weken een mooi teddy beertje :)

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik kreeg de echo ook rond de 10 weken. Uitwendig was er ook weinig te zien.

Via een inwendige echo was alles goed te zien.
    Ik kreeg deze wel gelijk.

5. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    Wat fijn om te horen meiden !

Ja ik kan niet wachten tot dinsdag, maar ik d8 eigenlijk er direct aan waarom ze niet meteen inwendig heeft gedaan! Jammer wat ik verheugde me er wel op! Ik heb dinsdag een afspraak, dus ik leef een beetje daar naar toe :D

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik wel een mini mensje gezien met 10 weken zwangerschap. Misschien ben je minder ver dan je denkt.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zag alles al vanaf 6 weken gewoon uitwendig prima (zoals je op onze site kan zien) echter als de VK het doet zie je amper wat en als je het bij een pretecho bureau laat doen zie je opeens tien keer meer! Nou dat zegt mij genoeg over de kwaliteit van het apparaat en de onkunde (VK's doen het minder vaak als mensen die alleen maar heel de dag door echo's doen)

Maar wat ik me afvraag hoe kan je het hartje zien als je geen beeb ziet? dat zie je toch vaak samen? vreemd!

8. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Idd dat vroeg ik me ook af. Ik zag zelfs bij een echo met 5 weken de vruchtzak zitten. 2 weken erna een vruchtje van 1cm, vruchtzak en daarin een kloppend hartje. Ook een zwangerschapsring. Zie mijn album. Ik vind het dus ook heel vreemd dat je wel een hartje ziet maar geen vruchtje?

9. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    Hey dames

op het beeld zag je wel zwangerschapsring ensow, maar ik zag vrij weining erin ( niks dan in mijn ogen) , en toen stond het geluid uit van het echoapparaat. toen ging ze met een soort muis ofzo over het beeld heen en toen klikte ze wat, en zette het geluid aan, en je hoorde het hartje. Ik vind het ook heel raar dat ik niks heb gezien :( eccht heel vreemd!

Bij mijn andere zwangerschap met 10wk, zag ik ook gewoon alles goed op het beeld, maar helaas miskraam geworden, maar toen liep ik bij een andere vk!

ik d8 ook gelijk dit kan toch niet, dus eigenlijk ga ik ervan uti dat het weer mis loop! stiekem hoop toch wat te zien dinsdag

10. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    Hey alin16

nu ik naar jouw foto heb gekeken, zag je bij mij ALLES echt ALLES gewoon vaag op het beeld, alleeen maar sneeuw , Alsof het een defecte tv was! Ik heb wel ook heel vaag mijn zwangerschapsring gezien, maar die was wat groter dan de jouwe. Ik ben zelf verbijsterd dat het bij andere zo goed te zien is en bij mij WAARDELOOS ! :evil:

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik snap niet goed waarom je vk je met die onzekerheid naar huis laat gaan.
    Heeft ze niets verteld over wellicht kortere zwangerschapsduur? Raar hoor....
    Heb je een foto van de echo meegekregen?

Het geklik met de muis is volgens mij het opmeten van de lengte van het kindje.

Succes dinsdag, ik hoop op goed nieuws voor je!

Groetjes,
    Romy

12. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    @t Romy1979

Ik heb geen foto gekregen, die wilde ik niet eens, omdat ik tocha lleen maar sneeuw zag ! Dan zou ik me alleen maar erger er aan!

De vk klikte maar 1keertje, met de dag wordt ik er bozer om alles als ik er weer aan denkt!

ik d8 miss ben ik wel korter dan ik d8, maar veel zei ze neit omdat ze ook gewoon niks zag!

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Kun je niet even je VK bellen en alsnog om uitleg vragen?
    Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk onzeker bent, ook omdat je al een miskraam hebt gehad.

Trouwens, ook al zegt de verloskundige zelf niet veel, je hebt wel het recht om vragen te stellen hoor. Dat moet je dan ook gewoon doen. Dus als je daar nu dinsdag weer bent en je begrijpt iets niet, vraag dan of ze het uit wil leggen. Daar is ze verloskundige voor.

14. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik denk dan dat de monitor deffect was. Ik zou om uitleg vragen bij je verloskundige. Zo zit je ook in onzekerheid! Succes meid.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    inderdaad raar dat je vk niets opgemeten heeft dan had ze je zo kunnen vertellen hoe lang je zwanger was.
    ik kreeg mijn echo ook toen ik dacht 10 weken te zijn bij mij was er ook niets te zien, alleen een vruchtzakje die werd gemeten en daar kwam uit dat ik pas 6 weken zwanger was. 2 weken later weer een echo gehad en toen was alles goed te zien toen was ik 8 weken.
    waarom kon ze niet gelijk een inwendige echo doen?

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb met 9 weken de eerste echo gehad en die was duidelijk hoor...ja het was nog niet echt wat...maar je zit duidelijk een klein mensje (met wat fantasie)...en ook het dooierzakje zie je...
    ik geloof dat de foto nog in mn album staat...
    Nou moet ik wel zeggen dat mijn echo's niet bij de VK gedaan worden maar bij een echobureau...de vk heeft zelf geen apparatuur

edit: de foto staat op de 2e pagina...

17. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    ik denk zelf gewoon dat dat apparatuur echt van slechte kwaliteit is! De vk twijfelde ook zelf of ik nu wel zover zwanger was, vandaar dat ze toen zei kom dan volgende week, dan ben ej zowiezo 1week verder en dan doen we inwendige!

Mandy1, ik hoop dat het hetzelfde geval bij mij is! Mijn cyclys zat tussen de 28 a 33 dagen. Misschien was dit keer me cyclus dan wel langer ! Ik kan niet wachten tot dinsdag

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ik heb zelf ook bij 10 weken een echo gehad, uitwendig..dat was heel slecht..kon bijna niets zien. De dag daarna heeft ze inwendig gekeken en dat was zooo duidelijk. Kijk maar in mijn album :)Dus als je een inwendig ekrijgt ziet het er heel mooi uit!

19. Melissa001

Melissa001 Actief lid

12 dec 2007
    255
    0
    0
    Hey dames

ik moest vandaag weer voor een echo! en ik ging natuurlijk al van het ergste uit, maar gewoon niks te zien, ALWEER NIET :evil: , en ik d8 dat ik inwendig kreeg dus niet! omdat dit apparaat dat niet kon ofzo. De vk snapte er zelf gewoon geen reet van! Ik zeg tegen haar hoe kan dat nou, want nu begin ik gewoon aan mezelf te twijfelen! Ze heeft me gelukkig wel doorgestuurd naar een ander bureau waar ze de beste apparaten hebben (kan ik vrijdag heen), en ze zei iets dat het ook kon zijn dat ik een naar achter gekantelde baarmoeder heb, en dat ze dat met dat stomme apparaat kunnen zien:evil: ! Weet iemand wat dat nou precies inhoud! en ik heb echt gevoel, van dat HEB ik weer! De vk heeft wel gezegd dat ze wel bij andere ook slecht kon zien, maar dit.. lijk wel een uitzondering!

Nu geloof ik helemaal niet meer dat ik zwanger ben, ookal ben ik misselijk en doen me borsten pijn

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    als je echt twijfelt aan je zwangerschap kun je altijd nog een testje doen :)
    Ik denk dat je gewoon een vk hebt die niet weet hoe ze echo's moet maken.. Hopelijk heb je vrijdag meer duidelijkheid!

Succes!

Deel Deze Pagina