Operatie tijdens zwangerschap: ervaringen gezocht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zicht, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo,

Zoals sommige misschien wel weten ben ik vorige week geopereerd. Er is een vrij grote cyste weggehaald van 6x8cm. Het betrof een wondergezwel (dermoid cyste). Tevens is 1 eierstok weggehaald omdat deze zo lelijk verkleefd was met de cyste. Gelukkig is de andere wel in optimale conditie, dus ik loop als het goed is geen risico vwb verminderde vruchtbaarheid. Ik was tijdens de ingreep 18 weken zwanger en was onder volledige narcose. De ingreep is middels een buikoperatie uitgevoerd. Ik heb nu een verticaal wond/litteken van mijn navel tot aan schaambot.

Tot onze grote opluchting is de ingreep heel goed verlopen. Ons kleintje doet het goed. Morgen 20 weken echo. Deze stress en onrust tijdens een zwangerschap wens ik niemand toe. Ik hoop dat de rest van de zwangerschap nu eindelijk voorspoedig mag verlopen.

Mijn vraag is of er meer meiden zijn die zoiets mee hebben gemaakt.
    Ik maak me best wel zorgen om de wond icm groeiende zwangere buik. Lijkt me heel pijnlijk en iets van minder belang: het lijkt me heel lelijk worden.
    En de doktoren hebben me duidelijk gemaakt dat risico voor babeje heel klein is.

Wie heeft hier ervaring mee? En was je bevalling om een normale manier verlopen?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Liefs

2. zicht

zicht Niet meer actief

Deel Deze Pagina