Ik had ergens gelezen dat zich op een gegeven moment een rand net boven je schaambeen ontwikkelt en dat het de baarmoeder is die omhoog komt. Nu voel ik sinds gisteren een hard stukje (niet echt een rand, het lijkt iets groter) zou dat het dan misschien zijn? Ik voelde me zo trots gisteren, kon er niet vanaf blijven, dus ik hoop maar dat het goed is Heb het trouwens hier geplaatst omdat dit voor mijn gevoel onder 'zelf' onderzoek valt
Ik las op de site van een verloskundigenpraktijk: De groei van de baarmoeder Als je voor het eerst zwanger bent, dan zie je de eerste 12 weken nog niet zoveel aan je buik. De baarmoeder groeit dan nog in het bekken. Na de 12e week kun je het bovenste deel van de baarmoeder vlak boven het schaambeen voelen. Zelf heb ik ook de ervaring dat pas na ongeveer 12 weken de baarmoeder boven het schaambeen te voelen was. Maar het kan best zijn dat dit bij jou al eerder is. Gewoon vragen als je naar de vk gaat!
Bedankt voor je antwoord, ik kon het al niet meer terugvinden over dat schaambeen etc. Dan zal het toch waarschijnlijk wat anders zijn. Ik hoef pas over vier weken weer naar de VK maar de echoscopiste weet (misschien kan ze het zelfs zien) het waarschijnlijk ook wel - die zie ik met anderhalve week.
ik voelde me 9 weken een soort peertje net boven m,n schaambeen . Bij m,n vorige zwangerschap ook. Ik weet 100% zeker dat het m,n baarmoeder was. Voelen kan geen kwaad , je kleintje zit veilig in vruchtwater en je baarmoeder is omringt met zacht stevig weefsel.
Ik heb dat ook. Een soort harde band lijkt het bij mij. Ik maakte me eerst een beetje zorgen, maar ik denk idd dat het de baarmoeder is ofzo. Morgen moet ik naar de gyn, dus dan weet ik het
Ik voel het ook steeds beter en mijn vriend voelt het ook. Het lijkt niet dat het er al eerder zat dus ik denk ook dat het iets met mijn baarmoeder te maken heeft. Ik moet maandag (volgende week) naar echoscopiste. Zij kan me vast vertellen of dat het is... Nog een weekje geduld voor mij dus