Hi. Mijn kleine van 3+ maanden slaapt echt slecht. In de ochtend 25 min en heel soms als ik geluk heb nog een x 25 minuten of iets langer. Vanochtend helaas maar 25. Tussen de middag ook altijd moe en bij 1e gaap naar bed. Weer 25 minuten en daarna soms wel doorslapen tot max 2 uur. In de namiddag waren er nog 2 korte slaapjes van 25 minuten maar 1 wil meneer niet meer doen. Gevolg: om 18 u al helemaal kapot en vervroegd naar bed. Daar slaapt hij wel goed. Ik maak hem rond 2145 wkkr voor laatste fles en dan slaapt hij door tot na 7 uur. Wie heeft dit ook en wat is er te doen? Kan het zijn dat hij gewoon niet meer slaap nodig heeft? Ik lees overal van slaapcyclus van 45 minuten maar zelfs die halen we niet.. Inbakeren enzo maakt geen verschil. We houden rust en regelmaat principe aan qua voeding.
Misschien niet wachten op eerste gaap maar standaard na anderhalf uur naar bed doen zodat hij niet over zijn slaap heen kan zijn?
Ohh 1e gaap is al lang voor 1.5 uur... in de namiddag zelf na 1 uur al... maar ligt dan meer dan 30 min overstuur te huilen... dus ja.... dat 4e slaapje pakt hij niet meer...
Ik weet hoe je je voelt, ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn zoontje is nu 12 weken en slaapt met moeite 2x 30min overdag... En snachts van 2130-0800 gelukkig. Wel moe zijn en niet slapen, pfff. Toevallig heeft ie vrijdag 3u in de maxicosi geslapen (onderweg) maar dat is wel de uitzondering.... Ik heb t idee dat hem wat dwars zit soms, waardoor hij snel wakker wordt. Ik laat hem ook liggen in bed, ga erbij zitten maar hij gaat niet slapen... Hij heeft dit weekend bij opa en oma gelogeerd (hij is 4e kleinkind), en ook die viel het heel erg op. Mijn vader vond zelfs dat ie dan maar een slaappil moest (bestaat niet denk ik)... Ik weet ook niet wat ik ermee moet doen, ze zeggen dat baby's maar 75-90min wakker kunnen zijn per keer, maar hier haalt ie ook rustig de 4u achtereen
Sinds ik onze kleine niet meer in de box laat slapen, maar in bed met gordijnen dicht slaapt hij 2 uurtjes ong per slaapje.. Dat was eerst 30 minuten tot Max 45 min..
Hier hetzelfde probleem. Zo moe maar niet kunnen en willen slapen overdag. Ik ben van mening dat het er bij mijn dochter mee te maken heeft dat ze niks wilt missen en veel te nieuwsgierig is en daarbij was ze altijd heel actief in mijn buik deed ze ook altijd hazenslaapjes. Heb me er aan het begin druk om gemaakt maar heb het nu eenmaal geaccepteerd dat het een kind is die weinig slaap nodig heeft heb dit ook overlegd met cb en van alles geprobeerd en zelfs die zeggen ook dat het nu eenmaal een kind is die weinig slaap nodig heeft en te veel wilt voor haar leeftijd. Savonds en snachts slapen daarentegen gaat heel goed
Ik las toevallig gisteren een artikel over buitenslapen (ja echt). Was het niet van plan maar misschien een koudere kamer?
Hier ook een van drie maanden. Slaapt soms echt maar 2 keer een half uur op een dag. Nacht slaapt hij wel op zich dan door. Alleen voor de voeding meldt hij zich even. Zolang ze niet huilen en vervelend worden vind ik het geen probleem.