Wel honger, wil geen bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door kascar, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kascar

kascar Nieuw lid

30 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van 19 weken oud zit nu ongeveer een maand op 4 flessen van 200cc, en kwam altijd al om de 4u voor een fles; 07.00u, 11.00u, 15.00u en 19.00u. Ze slaapt de rest van de avond en nacht door. Ze laat altijd een bodempje staan, dus heeft genoeg aan de hoeveelheid. De laatste tijd komt ze echter steeds eerder voor de fles, ze heeft na zo'n 3u al weer honger. Meer in de fles doen heeft geen zin, ze drinkt het niet op. Om haar wat beter te vullen, ben ik haar bambix rijstebloem gaan geven, een paar schepjes in elke fles. Dit heeft echter weinig effect. Omdat ze al 4 maand is geweest, wilde ik een groente en fruithap proberen, om zo de tijd wat beter te overbruggen. Ik krijg het er echter met geen mogelijkheid in, ze vindt het vies en wordt al boos als ik een lepeltje laat zien. Ook melkpap op een lepeltje wil ze niet hebben. Ik snap dat ze moeten wennen, maar na 2 weken zie ik nog geen vooruitgang. Ik wil haar qua bijvoeding ook niets opdringen, ze is nog jong. Maar nu weet ik even niet meer wat te doen. Moet ik vast blijven houden aan 4 flessen en haar dus steeds een half uur tot een uur laten jammeren, en bijvoeding blijven aanbieden? Of moet ik misschien naar 5 flessen toe en voeden om de 3u? En bijvoeding uitstellen of wel blijven aanbieden? En pas als ze bijvoeding accepteert, weer naar 4 flessen? Ben een beetje bang dat ik alles op zn kop zet als ik naar 5 flessen ga, wat betreft slaap en eetritme. Alvast bedankt voor het meedenken :)

Groetjes Carolien

2. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom zou je uberhaupt over nadenken om je kind honger te laten hebben, als je nog 200cc melk kunt geven over 24 uur??
    Ik snap het probleem niet helemaal...

3. Delta

Delta Niet meer actief

Nee inderdaad Adi, dat snap ik ook even niet, hier krijgt ze nog 5 flessen van 200 cc aangeboden, ze laat vanzelf wel staan als ze genoeg heeft.
    Nu begint ze hier goed bijvoeding te eten en is er over de dag heen een fles af, ik zou dus echt nog een fles van 200 cc geven hoor!

4. kascar

kascar Nieuw lid

30 mrt 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor de berichten, stelt me gerust, ik doe dit voor het eerst en vind het nog best lastig allemaal. Ons meisje heeft altijd moeite gehad met flessen leegdrinken, en gaf al snel aan dat ze geen 5 flessen meer wilde, ze weigerde gewoon als ik het aanbood. Ze gaf zelf aan wanneer ze honger had, en dat was vaak pas na 4,5 uur.. Na 19.00u wil ze sowieso geen fles meer, ik kan haar wel wakker maken maar ze weigert te drinken. Vandaar dat ik ik de war raakte nu ze opeens veel sneller behoefte krijgt aan voeding, dit zijn we niet gewend :) Het consultatiebureau vertelde me dat ze dan toe zijn aan bijvoeding, maar ja, dat gaat er gewoon nog niet in. Mijn gevoel zei al wel, vaker melk aanbieden, maar vind het fijn hier bevestiging te krijgen. We gaan er mee aan de slag :) Wel gewoon bijvoeding blijven aanbieden ter gewenning? Of nog even laten varen?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Stoppen met die bijvoeding, zeker als je kindje het na 2 weken nog niet wil (is er dus écht nog niet aan toe!)... En zeker als je nog een fles van 200cc erbij kan geven!
    Kijk naar je kindje en volg die, dus als ze nu even om de 3 uur wil drinken zou ik dat lekker laten doen...
    Volgens mij is het ook heel normaal om een kind van 4 maanden nog 5 flessen te geven!

6. Delta

Delta Niet meer actief

ben het met nova eens, probeer die bijvoeding met 5 maanden weer eens, wil ze niet, wil ze niet, probeer het dan met 5.5 maand. die melk is zeker het allerbelangrijkste!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik snap je "probleem" wel... Of laat ik het zo zeggen: ik snap je gedachtengang heel goed. Je denkt: uiteindelijk moeten die flessen er af en de bijvoeding er in! Ga je nu meer flesvoeding geven dan gaat de bijvoeding er nog minder in ennkom je nooit van die flesen af. Let op ik schets hierboven wat ik denk dat jij denkt!!! Snap t helemaal, dat had ik in jou geval ook gehad. Maar als jenkindjende bijvoeding nog niet wil dan is het absoluut geen ramp nog wat langer te wachten en gewoon wat meer flesvoeding te geven. Gewoon over een paar weken weer eens proberen iets minder fles aan te bieden en iets meer vaste voeding. Net zo lang tot je kleine er aan toe is. Het is geen ramp als je kindje nog niet zo goed vaste voeding eet. Vanaf 6 maanden is bijvoeding pas nodig.

Deel Deze Pagina