Bij m'n eerste kids ben ik 'gewoon' bevallen, en dat beviel heel goed. De derde kwam met keizersnede, omdat z'n hartslagje telkens wegviel toen ik alleen nog maar wat voorweeën had, ze hebben het niet aangedurfd om een gewone bevalling te doen, dus spoedkeizersnede. Natuurlijk had ik daar geen zin in, maar het moest wel, het kindje kon gewoon geen heftige weeën aan, dus dan heb je geen keuze. Het is me 100 % meegevallen. De operatie zelf was echt leuk! Ruggenprik verneem je haast niks van, ook al moest het bij mij 3 keer over. De wond genas snel en die pijn valt echt heel erg mee, de pijnbestrijding is heel goed die eerste dagen, ik zou het zo weer doen. Wat me tegenviel was, dat ons kind naar de kinderafdeling moest, dus daar lig je dan alleen in het ziekenhuis zonder baby. Dat vond ik mentaal erg zwaar, ook nog omdat hij nogal wat startersproblemen had. Gelukkig mocht hij de negende dag naar huis, en toen begon voor ons het feest. Zes weekjes rustig aan doen, en je bent weer boven jan. Met een keizersnede geniet je gewoon iets later, maar daarom niet minder. Succes!
] ik ben vaginaal bevallen, had twee ini mini scheurtjes die niks voorstelden. gingen twee hechtinkjes in waar ik amper last van had en ik wilde dezelfde dag (was snachts bevallen) al weer uit bed.... En ik kon na de bevalling meteen op eigen houtje douchen! Dus ik vind vaginaal bevallen wel oke hoor! Tuurlijk doet het pijn en zijn er voor en nadelen aan, maarja, het is de natuurlijke manier van zaken toch?
nou over een ks kan ik meepraten, en ik ga dus nu voor de andere manier en ik weet dat het pijn doet maar hopelijk is de pijn dan na de bevalling voorbij en kan ik sneller genieten dan de vorige keer, niet iedereen heeft scheuren en knippen en plasproblemen snap ik ook wel maar daar ben ik wel bang voor
Goed van je dat je toch voor de natuurlijke bevalling gaat. Je angst betreft de litteken herken ik goed. Mijn eerste was ook een kz en van mijn 2e ben ik via inleiding bevallen op de natuurlijke manier. Een nachtje zh omdat ik in de avond ben bevallen en de volgende ochtend was ik al weer heerlijk thuis. Ik was wel geknipt en gescheurd, maar t herstel was zo veel sneller als het herstel vd kz. En zoveel mooier en intenser. Ik ben benieuwd hoe jou ervaring zal zijn na allebei te mogen mee maken.
Ik heb een keizersnede gehad, omdat het kindje vast zat in mijn bekken... Het herstel ervan verliep érg moeizaam. Na 5 dagen kon ik amper rechtstaan. 't Was echt verschrikkelijk. Moest er ooit een tweede komen (ik heb de bevalling nog niet echt "verwerkt" ) hoop ik op een natuurlijke bevalling. Een keizersnede is zeker geen pretje. Zelfs al voel je geen "pijn". Het idee dat ze je met z'n 3'en opentrekken om er zo'n kindje uit te halen, maakte me misselijk op die tafel