Wel koorts, niet 'ziek'...what to do ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piri piri, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Mijn meisje heeft al vanaf vrijdagnacht koorts, maar niet continu.
    Zaterdag even 39,2 geweest zetpil erin. 37,5 ... paar uur 38,5...in de nacht ineens voor t eerst sinds maanden vreeselijk huilen, dorst en weer 39,2.... gister weer 37,3 en later weer 39,2...Goede nacht gehad en nu net weer 39,1...Ok misschien meet ik teveel, maar wil graag weten hoe en wat.
    Ik vind het opzig geen drama als ze wat verhoging heeft, maar wat is nou wijsheid.
    Ze is (op die ene nacht na) super vrolijk en poeslief. Ze eet en drinkt goed, ( heeft wel meer p*luiers dan normaal) en slaapt wat meer.

Mijn dilemma, ik moet morgen werken, is het verstandig haar thuis te houden? of juist goed voor haar weerstand om bij andere kindjes te zijn bij opvang. Ik begrijp dat haar imuunstysteem nog niet op volle kracht is, maar ja zo bouwt ze t misschien wel op:(...

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mag ze uberhaupt wel naar de opvang met koorts? Dat mag hier niet namelijk. Krijgt ze misschien tandjes? Kan ook gewoon een virusje zijn hoor, hier ook wel eens op en af koorts zonder duidelijke oorzaak. Als ze gewoon vrolijk is zou ik haar gewoon naar de opvang brengen, wel even melden hoe het ervoor staat en dat ze je bellen als ze denken dat ze zich toch niet fit voelt. Als je het idee hebt dat ze toch niet helemaal lekker is zou ik haar thuis houden.
    En als ze overmorgen nog koorts heeft zou ik even de huisarts bellen, dan duurt het wel lang.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier mogen ze wel naar de opvang met koorts, mits ze zich goed voelen. Als kindjes een "last" zijn voor de rest van de groep dan morgen ze niet komen.

Ik zou even aankomen, koorts kan snel komen en ook weer gaan..

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier vorige week precies hetzelfde gehad. Wel koorts, maat niet echt ziek. Hier zijn het denk ik haar tanden/kiezen geweest. Ook 2x een avond een zetpil gegeven. Ze heeft toen ook goed geslapen. De koorts is weer vanzelf over gegaan en ons meisje is ook gewoon bij het kinderdagverblijf wezen spelen, ondanks de koorts. Ze was immers verder niet ziekjes en gewoon vrolijk en alert. Succes!

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Het is waarschijnlijk de hand mond voet ziekte, een kindje bij gastouder bleek het ook te hebben en mijn dochter krijgt inmiddels ook blaasjes op handen en zag denk ik net ook een op d'r tong...ze heeft enkel om 7 u vanmorgen nog 39,1 gehad en daarna geen koorts mee. Hopelijk hebben we t ergste kwa koorts gehad, heb overleg met opvang gehad en ze zegt dat ze mits ze niet erg ziek is gewoon mag komen morgen. Ik kij t dus de nacht even aan en beslis morgen.

Deel Deze Pagina