Hier zijn vast ook wel moeders die niet volgens het standaard schema van het RIVM enten. Bij de oudste wel gedaan maar achteraf toch wat spijt van. Bij onze 2e nu besloten om vanaf 6 maanden te enten en bij voorkeur 1 cocktail tegelijk. Hep B vind ik niet nodig maar ik weet niet of ze nog oude vaccins hebben. Maar zijn alle 4 de DKTP vaccins nog nodig? Of is 3 afdoende en welke wanneer. Doe je dan DKTP en Pneumokokken om en om, dus de ene maand de één en de andere maand de ander?
Je kan je kind excact zo laten inenten als jij wilt. Als je voor een aangepast schema wilt gaan zou ik de cocktails ook skippen en dus gewoon aparte van maken. Mono's noemen ze die en die moet je zelf betalen. Wat wel of niet ECHT nodig is moet je zelf bepalen en niet aan anderen vragen, want de meningen zijn hier nogal over verdeelt. Verder kan je dit gewoon met de verpleegster of je arts overleggen. Hun zullen je vertellen wanneer je voor wat kunt komen.
Mensen laat je kind nou eens gewoon normaal inenten. het is voor zijn/haar eigen bestwil... Wordt er echt gestoord van!
Doe eens even normaal zeg!!! Dat is toch aan de ouders zelf om te bepalen? Wij hebben wel een vertraagd schema voor J., maar niet aangepast, dus hij krijgt ze wel allemaal...
Erg slecht van mij waarschijnlijk, maar ik denk er niet zo over na.. Ik laat hem inenten wanneer ik de oproep krijg en of dat nu 1 of 2 prikken of cocktails zijn, maakt me niks uit... Hij heeft ook nooit ergens bijwerkingen van gehad.. Maar goed aan mijn reactie heb je niks, ik kan je er niet mee helpen
Wij gaan een aangepast schema doen. Hoe dat er precies uit gaat zien, weten we nog niet, maar wel dat we niet eerder dan vanaf 6 maanden beginnen en dat we de hepB iig niet doen. Thirza reageerde vrij gevoelig op de vaccinaties en met steeds behoorlijk hoge koorts en dat was voor ons reden om nu wat later te gaan starten, zodat Caitlyn eerst even wat weerstand zelf kan ontwikkelen, voordat ze allerlei zooi moet gaan verwerken. Inmiddels is duidelijk dat ze wpw-syndroom heeft en dan kunnen koorts en vaccinaties tachycardieen triggeren. Omdat we nog midden in allerlei onrust zitten, stond daarmee voor ons vast dat we dus echt niet eerder gaan beginnen dan die 6 maanden. Sowieso gaat onze eerste CB-afspraak nu pas met 3 maanden zijn, omdat we de komende maanden ook maandelijks een afspraak bij de kinderarts en de kindercardioloog hebben en ze daar wel gewogen en gemeten wordt ook. Thirza heeft de 4e DKTP van 11 maanden nooit gehad, (werd toen ook net duidelijk uit onderzoek dat die feitelijk niet nodig is), en de BMR hebben we overgeslagen, omdat ik het onzin vind om kinderen daarvoor in te enten. Ik heb zelf als kind bof, mazelen en rode hond alle drie gehad en keurig doorlopen en daarmee tenminste ook een levenslange immuniteit opgebouwd, (wat je niet hebt bij de vaccinaties). Caitlyn zal ws vanaf 6 maanden maandelijks een DKTP krijgen. De HepB en meningokokken slaan we dan ws over, (maar die laatste gaan we dus nog wel even uitgebreid bespreken met de CB-arts) evenals de 4e DKTP: die komt met 3jr9mnd nog een keer. En de BMR zullen we voor haar ook wel overslaan dus
Beetje kort door de bocht hoor! Er zijn diverse redenen om anders in te enten. Ieder moet het zelf weten. Zelf ben ik bij de oudste pas veel later de BMR-prik gaan geven. Hij was toen 2,5. Ik wilde zeker weten dat hij er geen allergische reactie van kreeg (flinke ei-allergie). Bij mijn jongste zou ik het echt anders gaan doen. Vanaf 6 maanden wilde ik het laten doen en dan ook 1 prik per keer. Maar toen moest hij voor diverse onderzoeken naar het ziekenhuis en vond ik dat hij juist ingeent moest worden (zoveel ziektes daar). Hij heeft toen vanaf 3 maanden de vaccinaties gehad, wel wat verlaat allemaal. Je kunt veel info vinden over vaccineren, vanuit allerlei standpunten (overtuigingen). Ook heb je vereniging kritisch prikken, waar je info kan vinden. Succes met je keuze!
Haha domme reactie! Alleen maar een goed iets als mensen hun kinderen niet zomaar vol laten spuiten maar er wel over nadenken. Ik zeg toch ook niet dat ik gestoord word van mensen die als makke schaapjes achter de rest aan lopen. En ja inderdaad wij vaccineren ook niet!
He wat naar voor je. Ik zou zeggen: Neem een valium, laat je man je schouders lekker masseren en probeer te ontspannen. Hebben we ook niks aan, een kind met een gestoorde moeder.
Red88 ik kan je hier niet bij helpen want ik laat mijn zoontjes helemaal niet vaccineren. Maar ik geloof dat er best een aantel moeders zijn hier die een aangepast programma volgen en je er verder over kunnen adviseren! Zorg dat je sterk in je schoenen en achter je standpunt staat want je hebt dikke kans dat je verzoek bij de HA betreffende dit onderwerp niet al te hartelijk in behandeling genomen zal worden.
geen 1 prikje??? dit is niet lullig bedoeld maar dat snap ik niet natuurlijk moet iedereen het doen zoals hij/zij denkt dat het het beste is van hun kind maar die prikjes zijn er toch juist om je kind tegen hetgene te beschermen?? nogmaals dit is niet verkeerd gedoeld!! maar ik kijk er van op dat sommigen hun kinderen niet viccineren
Even voor de duidelijkheid, ik wil haar wel laten inenten en alleen hep. B vind ik echt onzin. Alleen was onze oudste de eerste maanden erg onrustig, had ze last van allergieën (nog maar nu kunnen we erge reacties voorkomen) en reageerde ze flink op de inentingen. Met onze jongste ook flink onrustige maanden gehad en ze zit nu eindelijk een beetje lekker in haar vel. Ze is ook veel thuis en gaat niet naar de opvang dus veel risico zal ze ook niet lopen. Ik heb even bijsluiters zitten lezen en tegen Pneumokokken zijn er 3 nodig tussen 7 en 11 maanden en 2 tussen 12 en 23 maanden. Dus nee, ik laat er niet klakkeloos 4 zetten als er minder nodig zijn. DKTP-hib (hep B) zijn er 2-3 nodig en een booster na 6 maanden. BMR vind ik een twijfel, neig toch naar wel enten maar dan met 2 jaar.
Overigens doet het cb tot nu toe niet moeilijk. Ik heb wel zitten denken aan mono's maar de kosten zijn hier wel wat een drempel en ook om zo vaak dan naar de huisarts te moeten. Dat moet natuurlijk niet de belangrijkste afweging zijn maar ik neig er toch naar om via het cb te enten.
Dat je kunt besluiten niet te vaccineren, is alleen maar te danken aan de mensen die WEL vaccineren. Aangezien dat de reden is dat sommige ernstige ziektes niet of veel minder voorkomen. Niet vaccineren vind ik zeer onverstandig, trouwens. Een aangepast schema kan prima, maar ik ben er liever maar van af. Anders voelt ie zich twee keer rot.
Je mag het best niet snappen hoor. Dit is ook geen beslissing geweest die in 1 nacht is gemaakt. Ik heb in het algemeen een hele andere kijk op lichaam, immuunsysteem en gezondheid als de meeste mensen doen en daarbij ook een andere instelling tegenover de reguliere geneeskunde. Ik ga je niet vermoeien met het hele verhaal erachter, maar ik sta voor de volle 100% met zekerheid achter mijn keuze en heb twee kerngezonde jongens die nog nooit bij de huisarts waren, nog nooit antibiotica hebben gehad en de eerste oorontsteking moet er ook nog komen. Ik snap daarentegen niet dat er niet bij meer mensen een lampje gaat branden in deze tijden van chronische oorontstekingen en verkoudheden, amandel geknip, buisjes, allergieën, onverklaarbare auto-immuunziekten en gedrag stoornissen. Ach... Allemaal voor the greater good nietwaar?
Dus jij denkt dat al die laatst genoemde dingen komen door de gegeven inentingen? Vind het wel interessant om te weten wat jullie tot de beslissing heeft doen komen niet te vaccineren namelijk....
@Justy, als je tussen 6 en 6 maanden start, worden er 4 aangeraden. op Lareb - Home kun je de bijsluiters vinden.