Hallo allemaal.. Ik zit met wat vraagjes. Ik ben dus alleenstaande moeder die nog thuis woond bij mijn vader & broertje. Het gaat allemaal prima maar stuit toch op een aantal problemen.. Kleine vind opa & oom helemaal geweldig, maar als ik even naar het toilet moet voor de grote boodschap of douchen en ze is wakker, en ze speelt met opa of wat dan ook, gaat ze me blijkbaar missen en krijst ze de boel bij elkaar.. Normaal zouden we haar gewoon even laten liggen als ze aan het "klagen" is ivm je anders een verwend kind krijgt.. Maar mevrouw schiet heel snel van "klagen" om naar daadwerkelijk krijsen, traantjes erbij etcetc.. Dit beperkt een hele hoop van mij overdag.. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Ook nog een vraag.. Sinds gister wilt mevrouw niet meer naar bed. Slapen in schommelstoeltje of kinderwagen doet ze wel, maar als ze naar bed word gebracht drinkt ze of der fles snel leeg en krijst, of gaat slapen en binnen half uurtje word ze wakker en wilt ze eruit.. En in de kinderwagen/schommelstoeltje slaapt ze niet echt lang.. Dit zijn meer powernapjes van een half uurtje tot max. een uurtje. Het sloopt me wel, want ik ben zelf lichamelijk nog niet echt in orde door de keizersnede. Iemand hierover tips?! Alvast bedankt xxx
Een baby verwen je niet door op te pakken als ze jengelig is en het niet leuk vind om bij iemand anders te blijven. Een baby heeft maar 1 manier om aandacht te vragen of om aan te geven dat er iets niet goed zit en dat is huilen. Ze zal juist vertrouwen krijgen door te weten dat mama er altijd voor haar is. Daardoor zal ze zelfstandiger worden. Schaf een goede draagdoek aan en houd haar lekker bij je. Wbt slapen. Als het pas sinds gister is zou ik er gewoon even in meegaan en over een paar dagen opnieuw aandacht aan besteden. Ze kan gewoon in een groeispurt of sprong zitten en daardoor niet goed in d'r vel.
Oh nee niet op die manier. Maar ze gaat dan "dwingen" dat ze bij mij wilt zijn. Ik vind het niet erg allemaal, ik heb er zelf voorgekozen om alles alleen te doen & ik doe het zeker met liefde. Maar het begint toch wel een beetje irritant te worden om te douchen met die kleine in der schommelstoel ook in de douche. Ja ik heb een daagzak maar ik kan dat met mijn rug niet aan. Als ze er maar even in zit en ik ga lopen , jank ik het al uit van de pijn waar ik wel flink van baal, want zij vind het fijn in de draagzak ! Maar ik vind het ook heel fijn dat ze lekker bij me is, maar ook even me handen vrij heb.
Ze kan dat nog niet beseffen op deze leeftijd. Een baby kan je niet verwennen met aandacht tot ten minste 1 jaar. En de harde fase van verlatingsangst gaat nog komen (rond 8 maanden meestal), en als je daar niet serieus mee omgaat zul je er veel moeite mee krijgen. Gewoon aan haar toegeven dus, wat Aeve ook al zei. Het beste voor haar (en ook rustiger voor jou) is gewoon te voldoen aan haar wensen en behoeftes. En wat is er irritant aan te douchen met haar? Ik deed in het begin alles met mijn dochter als mijn man niet thuis was. Nu kan ze zich redelijk vermaken in de box of onder de babygym, maar als ze jengelig wordt gaat ze in de Maxi-Cosi met mij mee (toilet, douche, als ik aan het koken ben etc.) Als je pijn in je rug krijgt van de draagzak heb je geen goede. Schaf een ergonomische drager aan, het is een investering maar je zal er echt profijt van hebben. Op www.babybij.nl staan heel veel goede draagzakken en draagdoeken. Je kan ze zelfs uitproberen voor je besluit er een te kopen.
Nou wat er zo irritant aan is is dat ik dan net me haar in de shampoo heb dan gaat ze krijsen haha.. En nee ik krijg geen pijn van de draagzak zelf, ik heb sowieso al pijn in me rug , dus als ik haar gwn optil heb ik al last..
Je kindje is nog zo klein, tuurlijk wil ze dicht bij mama zijn. Vind het ook heel naar klinken dat ze zou af dwingen dat ze bij jou wil. Jij bent vertrouwd, haar mama. Ze wil gewoon in jouw buurt zijn. Mijn dochter is continue bij mij, in de douche, op de wc, waar ik kom komt zij. Inderdaad, als je last van je rug hebt door de draagzak, heb je geen goede. De tips van Nescio zijn erg handig. En verder, acceptatie werkt denk ik het best. En ja, het kan heel vermoeiend zijn, een plak kindje. En dat mag je uiteraard ook vinden en ook uitspreken. Maar ja, je kunt er weinig aan veranderen. Jouw kindje heeft jou nodig en heeft geen andere manier om dit te uiten.
Oh zo, ja, heeft ze dan behoefte aan iets? Honger, een vieze luier, gewoon moe zijn? Met 3 maanden beseffen ze nog niet goed dat jij er wel of niet bent, natuurlijk is de beste plaats bij mama, maar echt "huilen om jou", dat komt later. Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug. Is daar al naar gekeken? Want je kindje veel bij je dragen lost eigenlijk veel problemen samen op...
nee ik kijk altijd alles na. luier, fles, ga met der spelen, moe zijn is het niet. Heb echt het gevoel dat alleen mama goed is voor haar.. Ja ik moet nog naar de dokter maar als ik even me handen vrij heb ben ik druk met andere dingen haha. Heb volgende week een afspraak ervoor.
Dan hoop ik dat er snel een oplossing komt voor je rug, want haar dragen zou echt verschil maken in jouw geval denk ik. Hoop niet dat het iets ernstig is. Succes in ieder geval bij de huisarts. En tot die tijd gewoon lekker veel met je meisje bezig zijn. Haar op schoot nemen, liedjes zingen, etc. Laat de boel de boel maar af en toe. De eerste maanden zijn heel heftig maar ze zijn ook zo voorbij! En nu wil je dochter niets liever dan bij jou zijn, over een jaar is dat al helemaal anders! Dan moet de wereld ontdekt worden.
hoi hoi, wou ook nog ff reageren! kan me heel goed voorstellen dat dit heel vermoeiend is, ook mijn zoontje ging steeds huilen als je wegging en idd hebben wij hem dus ook elke keer mee genomen naar de badkamer etc... maar als hij huilde terwijl ik onder de douche stond ging ik sussend tegen hem praten en zorgde dat ik zo snel mogelijk klaar was. je zal merken dat het steeds beter gaat en dat ze steeds makkelijker even zonder je kan! Ik beval binnenkort van de 2e en moet eerlijk toegeven dat ik ook wel weer even opzie tegen die periode (als hij het ook doet) maar gelukkig weet ik nu dat het tijdelijk is... en idd en draagdoek was bij mij ook echt een uitkomst! hoop dat je rug gauw beter gaat! sterkte en lekker verder genieten van je kleine meid...
Dankjewel allemaal.. Het is natuurlijk mijn eerste kindje, dus alles is nieuw voor mij vandaar dat ik het hier vraag haha. Want als ik mijn dochter vergelijk met andere kindjes zie je natuurlijk heeelveel verschil dus vandaar dat ik het vroeg. Bedankt voor de tips & ik ga gauw naar de dokter ervoor. Groetjes xx
Hier precies hetzelfde! William wil niet bij opa en oma zitten, niet bij wie dan ook! Alleen papa of mama is goed! Zelfs als we er gewoon bij zitten, dan nog huilt hij net zolang tot hij weer bij één van ons zit. Hopelijk gaat het ooit nog over, want hij heeft dit dus al vanaf 2 maanden ofzo en hij is nu 8 maanden en nog net zo erg! Sterkte ermee! Is niet altijd leuk!