Wel kruipen, maar niet zitten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by HabibiAna, Apr 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Is dat raar?
    Mijn dochtertje kruipt nu 2 weken, maar ze kan nog steeds niet uit haarzelf gaan zitten. Als ik haar neerzet blijft ze ff zo zitten en dan valt ze weer om:(
    Ze wilt ook altyd op haar buik liggen, kan dat er iets mee te maken hebben dat ze nog steeds niet kan zitten?Aangezien ze nauwelijks op haar rug ligt. behalve als ze slaapt;)

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn kroop ook eerst voordat hij zelf ging zitten...dat is ook dacht ik de "goede" volgorde.
    En je dochtertje is natuurlijk ook pas 8,5 maand...het is niet zo dat ze al perse zelf moet kunne gaan zitten nu.

Zou me er niet druk om maken hoor! Dat komt wel!

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier zat hij zomaar in zijn bedje vanmorgen maar hoe geen idee????
    Hij tijgert zelfs nog niet eens!
    Maar optrekken om te staan kan hij wel!

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Sem kan ook nog niet uitzichzelf zitten, als ik hem in de box of op zijn speelkleed zet dan doe ik dat in de zittende houding, maar dan kukelt hij ook na een paar tellen om :D
    Hij moet er zelf altijd hard om lachen, is ook wel een grappig gezicht moet ik zeggen hoor maar goed, draaien gaat als een tierelier, draait de hele kamer door en kruipen doet ie sinds een week nu.
    Geen flauw idee wanneer hij uit zichzelf gaat zitten maar je bent dus niet de enige ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie kon ook eerder kruipen dan zelf gaan zitten. Hij was al niet zo vlot trouwens. Ik geloof dat hij met 9-10 maand ging kruipen. EN pas de week na zijn 1e verjaardag ging hij zelf zitten. Hij kon toen ook al achter de blokkenkar lopen..

Ons jochie lag ook altijd op zijn buik te spelen. Op zijn rug alleen in bed inderdaad. Ze leren dingen pas als de behoefte er is. En dat is er blijkbaar niet bij onze buikspelers.. Maar het komt vanzelf een keertje. Zeker als ze motoriek verder normaal is (en dat lijkt me wel als ze al kruipt), komt het gewoon weleens..

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou me er niet zo druk om maken.
    Aaron kruipt niet, tijgert niet, gaat niet zelf zitten (kan wel blijven zitten als ik hem zo neerzet) of wat dan ook.
    Komt vanzelf wel.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochtertje kan vlot kruipen (nu ook vooruit haha, ze heeft twee maanden achteruit gekropen..) en ze trekt zich al op tot staan. Maar ze kan nog niet zelf gaan zitten. Ze doet er ook geen moeite voor. Als ik haar neerzet, blijft ze even zitten, gaat daarna naar voren hangen en kruipt zo weg. Als ze vergeet weg te kruipen valt ze ook nog wel eens om zo vanuit zit.
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor!

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Het is volgens mij heel normaal, eerst kruipen dan zitten. Onze oudste kroop een maand toen hij uit zijn eigen ging zitten. Dit kwam omdat hij toevallig achteruit aan het kruipen was en toen iets tegenkwam en doorkroop zeg maar. Toen zat hij ineens. Geen zorgen maken, komt vanzelf!

9. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ons manneke tijgert ook al heel de kamer door, maar hij kan echt nog niet zelf gaan zitten hoor. Als ik hem neerzet in zitstand kan hij al wel steeds beter en langer blijven zitten.
    Alle kindjes ontwikkelen in hun eigen tempo, komt vanzelf goed hoor!

10. adi

adi Niet meer actief

Het is op zich de juiste volgorde: eerst kruipen, dan zitten.

Onze kinderfysio heeft ons ook hard afgeraden om de kindjes 'neer te zetten' omdat dat slecht schijnt te zijn voor de rug en de heupen. Ze gaan zitten als ze daar aan toe zijn.
    Ik merk het ook aan mijn zoontje. Hij speelt nu ook alleen maar op zijn buik. Tijgert als een gek en trekt ook een beetje zijn kontje omhoog (aanzet tot kruipen). Als we hem neerzetten gaat ie binnen 2 tellen toch op zn buik draaien.

Volgens onze fysio is er niks beters voor de baby dan op de buik liggen en spelen. Zo ontwikkelen ze de juiste spieren en kunnen ze met eigen kracht gaan zitten en optrekken. Dus wees blij!

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling dames! Ik wist niet dat dit de juiste volgorde was, kreeg steeds de vraag of ze al kon zitten, ook op het cb dus maakte me een beetje zorgen;)
    Maar het komt idd vanzelf wel. En ze vermaakt zich prima zo op haar buikje:D

12. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    Mijn meid kon al met 6 maanden rechtop zitten. Ben juist bang dat het kruipen lang gaat duren, aangezien ze nooit op haar buik wil liggen...

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    J. ligt ook vooral op zijn buik te spelen en kruipt achter uit. Ik verwacht dat hij binnenkort wel vooruit zal gaan. Goed zitten lukt soms 10-15 minuutjes maar meestal kukelt hij direct weer om. Komt vanzelf wel.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron vond op zijn buik ook echt vreselijk en vlak voordat hij 7 maanden werd, lag hij opeens de hele dag op zijn buik.
    Komt vast wel goed!

@Wup: Hihi....hier is het voor alsnog ook wat achteruit schuiven tot zijn grote woede ;)

Share This Page