wezen fietsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by caroline16, Apr 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

vanmiddag hebben we een klein stukje gefietst voor het eerst..
    manlief vond het al wel kunnen omdat ze al behoorlijk stevig zelf kon zitten, maar ik was een beetje angstig..

uiteindelijk ging het allemaal goed en vond Soraya het geweldig :D

maar nu, ik snap dat we niet tevaak moeten gaan fietsen in het begin, maar wat is redelijk?

en als ze normaal kan zitten, en in het fietszitje en in de kinderstoel recht blijft, kan ze dan ook al in de winkelwagen?

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    ik ga hier niet fietsen voor 9 maand.. dit omdat de kinderen de schokken slecht kunnen opvangen met hun nekje..

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dan kan ze absoluut in de winkelwagen! ik zou het fietsen langzaam opbouwen, ze is pas 6 maand, wel knap dat ze al zo goed kan zitten :D
    ik zou absoluut proberen of ze ook in de winkelwagen kan zitten nu, lekker makkelijk.

4. caroline16

ja ik had ook gehoord dat je het eigenlijk voor de 9 mnd niet zou moeten doen.. maar dit kleine stukje was alleen op een vlakke weg, geen hobbels en stenen.. en het was nog geen 10 minuten.. maar doe het nu ook niet vaak hoor!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het zijn niet alleen de hobbels natuurlijk. Je kleintje is ook een stuk minder weerbaar als je in een ongeluk verzeild zou raken.

Een winkelwagentje lijkt me sowieso veiliger ;) Dus dat lijkt me prima.

6. caroline16

ja dat is ook zo Yukl, daarom zei ik net al, ik doe het niet vaak, het was puur het uitproberen, kan maar zo zijn dat ik het nu 2 mnd niet doe..

7. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik ben pas kleine stukjes (dus echt niet langer dan tien minuten) gaan fietsen met 9 maanden. En met een maand of 13 echt wat langer. Dit weekend voor het eerst drie kwartier. Ging prima en ze vond het prachtig! Tja, ik vond het zo jong nog echt te eng. Het zijn voor zo'n kleintje echt grote schokken die ze te verwerken krijgen, dus ik zou het nog niet doen...

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik zal t morgen ( als ik t niet vergeet) eens vragen op t cb.. Dan kunnen we gaan shoppen voor een zitje...

Als ik t zitje had, was ik afgelopen weekend wel ff gaan proberen.. In de wind heen en voor de wind terug..

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Valerie ging met 6 maanden ook mee op de fiets.
    Ze kon toen al goed los zitten en had geen steun meer nodig.
    Het consultatie bureau was verbaasd dat ze al zo stevig zat, en ze zeiden dat we wel met haar mochten gaan fietsen.
    We hebben de eerste keer een klein blokje om gefietst, zo'n 8 minuten.
    En we hebben dit steeds een beetje langer gedaan.

Kijk wel goed uit met hobbelige wegen.

10. sabinu

sabinu Actief lid

Nov 4, 2009
    246
    0
    0
    -
    hey, hier fietsen we ook al vanaf 7 maanden, het cb zij dat het wel kon hoor als ze goed kan zitten/zelf kan gaan zitten. gewoon stapje voor stapje, kleine stukjes. ze vind het prachtig en zelf vind ik het ook heel leuk. gewoon goed oppasen:D

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook met een maand of 6-7 ging perfect! Gewoon opbouwen...

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben nu sinds afgelopen week aan het fietsen met haar. Ze kan al een maand zelf gaan zitten en zit dus ook super stevig (ook op haar knietjes, op 1 voet, draaien, optrekken, etc.). Echt tijd dus! Ik fiets nu bijna elke dag ongeveer 5 minuutjes (naar de winkel). Daar gaat ze ook in het winkelwagentje.

Winkelwagentje deden wij trouwens al iets eerder, om te oefenen! Iets minder hobbels, maar toch ook zittend in een zitje en rijden. Kun je meteen zien of je kindje daar goed in blijft zitten!

Share This Page