Hallo allemaal. Onze kleine is geboren in december en nu dus 8 maanden. Ik geef Snachts nog borstvoeding en overdag was dit 1 hooguit 2 momenten. Momenteel iets meer omdat ze ziek is en het haar wat comfort geeft,maar veel maak ik niet meer aan. Ik kan met 24 uur rond komen als ik 1 voeding geef. (Na 24 uur moet ik dan wel echt kolven of haar geven). Nu wil ik graag weer zwanger worden,ik ben bijna 40 en een geschiedenis dat het ook nog wel eens een aantal x fout kan gaan. Ik was dan ook erg blij dat ik mijn eerste periode weer kreeg.... en daarna wel met ovulatie testen bezig geweest, maar ik vermoed dat het geven van borstvoeding, de eisprong geremd heeft. De tweede periode kreeg ik pas 40 dagen later... na 1e dag van de laatste menstruatie. Dat was een week geleden. Wie heeft er ervaring met zwanger worden als je nog bv geeft? Of moet ik echt stoppen wil ik een volgende poging succesvoller laten verlopen....
Hier na 8 maanden borstvoeding weer zwanger geworden. Heb 1 menstruatie gehad. Bij mijn zoontje heeft het een flinke periode geduurd en heb ik 2 miskramen gehad dus we hadden niet verwacht zo snel weer zwanger te zijn. Toen ik eenmaal zwanger was nam de borstvoeding wel snel af, ben uiteindelijk gestopt toen zoontje 11 maanden was. Hoop voor je dat het bij jullie ook snel raak mag zijn.
Ik gaf m'n oudste nog bv. Twee keer menstruatie gehad en toen zwanger. Na de eerste echo ben ik gestopt met bv, oudste was toen 14 maanden. Vanaf een maand of 9 gaf ik nog maximaal 3 keer bv. Hopelijk mag het snel raak zijn voor jullie!
Dat is bij ieder een die borstvoeding geef verschillend zelf ben ik nu na 13 maanden nog niet zwanger of ongesteld geworden, Maar rond me heen varieert het van gelijk weer vruchtbaar tot pas na 2 jaar als er volledig word gestopt met borstvoeding, Ook zou het kunnen dat de cyclussen onregelmatig blijven.
Ik heb 12.5 maand borstvoeding gegeven en kreeg na 9 maanden een cyclus. Ik ben ervan overtuigd dat de borstvoeding een zwangerschap heeft tegengehouden. Ik had veel vals positieve ovulatie- en zwangerschapstesten. Toen ik stopte met zelf voeden was ik meteen zwanger... Het is voor iedereen anders maar bij mij deden de hormonen hun werk te goed
Was het bij jullie dan ook dat je ovulatie testen deed, of gewoon spontaan zonder er verder in die zin mee bezig te zijn
Ik had gelijk mij cyclus terug. Maar dat remde de bv wel enorm. Ik ben de tweede ronde weer zwanger geraakt, dat was 7 maanden na de bevalling.
De eerste cyclus deed ik niks. De tweede ging ik temperaturen om te kijken of ik met bv wel een eisprong kreeg en toen was het dus al raak. Nooit ovulatie testen gedaan.
Ik ben zwanger geworden toen ik nog borstvoeding gaf, maar mijn oudste was al wel een stuk ouder toen (maar ik voedde haar wel nog een stuk meer). Mijn cyclus kwam terug toen ze 11 maanden oud was en een half jaar daarna zijn we weer gaan proberen. Het duurde trouwens wel een maand of 2/3 tot mijn cyclus weer regelmatig werd, maar ik heb geen flauw idee of dat aan de borstvoeding lag. Ik ben heel snel weer zwanger geworden en ik voedde toen nog meerdere keren per dag (mijn dochter was toen 1,5). Het verschilt natuurlijk altijd per persoon, maar ik zou me er niet heel druk over maken dat je tweede periode 40 dagen op zich liet wachten. Je lijf moet ook weer even wennen denk ik dan, na zo'n lange periode geen cyclus. Ik hoop heel erg dat je snel zwanger mag worden!
Van de week had ik kranig gevoel. Ovu test gedaan en die knalde. Streepje was bijna donkerder dan de test streep. Dag erna was hij al wel weer lichter. Mag ik hoop hebben op 'n eisprong?
Mag dat begint bij iedereen anders , ik had 2 weken geleden na 13 maanden de eerste positieve ovulatie test en last van mijn buik , Je zal het over een week of 2 wel merken