Het was voor mij dus echt een opluchting ja! Inderdaad ik kon ook weer naar de wc, keuken en koken zonder gehuil! Haha leuk om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Nu sinds hij kan tijgeren zit hij er alleen maar tijdens het eten koken erin en als we in de tuin zijn..
Hihi, wij hadden na lang nadenken tóch een gekocht..ze heeft er twee keer ingezeten..de tweede keer waagde ze het om er uit te klimmen.. dus maar niet meer ingezeten.. en ach al die schade die ze kunnen oplopen..kunnen ze straks ook als ze gaan fietsen Nee maar serieus, ik denk als je t met mate doet dat het wel meevalt toch?
Ach ach wat er allemaal niet slecht zou zijn voor je kindje... de televisie, de radio, het autostoeltje...etc etc... en op internet kun je ook de naarste dingen lezen! niet veel van aantrekken zou ik zeggen, gewoon met je verstand de dingen doen. Overal waar 'te' voor staat is niet goed dus niet te lang. Zo'n loopstoeltje is toch hartstikke leuk! Gewoon doen maar niet te lang.
Wij hebben er ook 1.. Ze vind hem erg leuk maar nu doe ik hem weg doen omdat ze er uit probeerd te klimmen. Tis best handig tijdens koken heb ik haar in de keuken en rijd ze lekker rond.
ik het er een van mijn schoonouders gekregen. onze uk mag er 2 keer 10-15 min in. de meeste dagen 1 keer 15 min. hij vind het erg leuk en kan even zijn energie kwijt. die van ons wil ook meer dan hij kan en zo is hij even lekker bezig. vind het erg handig na het eten als je af wil ruimen enzo.
Er is net iemand van de cb bij mij thuis geweest en heb dus dezelfde vraag ook aan haar gesteld. Ze zei dus dat baby's die in een loopstoeltje hebben gezeten meestal later dingen leren te doen zoals zitten lopen enzo dan baby's die niet in een loopstoeltje hebben gezeten. Ze zei zelf wel dat het best een handig ding is om zo een paar klusjes te doen in huis zonder dat je naar je kind effe moet omkijken. Maar ja, ik heb dus besloten om het toch niet te kopen. Bedankt voor al jullie reacties.
Wij hebben er ook één, idd Chloé zit er dagelijks misschien een half uurtje in (langer is niet goed voor de heupjes!). Het duurde even voordat ze door had dat je er mee kon voortbewegen. Nu crossed ze idd ook het huis door... Erg leuk!
@Kayra; Nova heeft in loopstoeltje gezeten vanaf ong. 6 maanden, max half uur per dag verspreid over de dag.... Sinds vorige week loopt ze (net 4 dagen na haar eerste verjaardag), naar mijn mening niet laat dus. Denk dat je je eigen gevoel gewoon moet volgen. En de "behoefte" van je eigen kindje. Nova was gewoon erg gefrustreed, wilde meer dan dat ze kon. Voor mij en voor haar was het een verademing. Heb jij het gevoel dat het voor haar en jou niets is; niet doen. Zou zeggen probeer het gewoon eens een keer als je iemand in je omgeving hebt die zo'n loopstoeltje heeft. Misschien is het geweldig, misschien helemaal niets....
Nou die van ons stond al snel op zolder, wat een onding, ik merkte dat Jelte er eigenlijk nog helemaal niet aan toe was om overal heen te kunnen. Mijn mening is dat je kindje uitgedaagt en gemotiveert raakt om zelf ergens te komen als hij dat juist nog net niet kan, frustratie is een goede drijfveer!
Hier raadde de CB arts het helemaal af.. Hij zei dat kinderen hierdoor achter konden gaan lopen in hun motorische ontwikkeling... Tja... Wij hebben er geen al vindt Elian het wél leuk (hij heeft er een keer ingezeten bij vrienden).
Tja, daar hebben wij de box ook gewoon voor! Maar als je kindje in het loopstoeltje zit lijkt met juist dat je ze extra in de gaten moet houden, ze kunnen dan op de tafel, in de kast, etc. Waar ze als ze in de box zitten of op de grond niet bij kunnen. Of ik zie dat verkeerd, dat kan natuurlijk ook .
Nee, wij gaan er niet eentje kopen. Ik ben van mening dat een kindje zoveel mogelijk de dingen moet doen en ontdekken waar hij zelf op dat moment aan toe is. Normaliter scheurt een baby van 6 maanden niet door de kamer.
Maar niet als die frustratie al 8 maanden duurt en moeders bijna overspannen is! Hij probeerde en probeerde, maar niks lukte hem. Niet genoeg spierkracht.
dit zal altijd wel een welles nietes discussie blijven. doe gewoon lekker wat jij denkt dat goed is, houd je aan de voorschriften/adviezen en trek je niks vna een ander aan. het is jou kind en niet die van een ander
Ik heb het hier toen ook gevraagd. Meningen wisselden toen maar Ruben vindt het echt geweldig. Overal waar TE voor staat is niet goed, dus niet TE lang en niet TE vaak. Veel plezier!