wel menstruatie, geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anna2, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik ben nieuw hier op het forum en had een vraag. Ik ben zo'n 6 maanden geleden gestopt met de pil en mijn menstruatie kwam meteen vrij regelmatig op gang. Maar ik heb nooit de kenmerken zoals die omschreven zijn bij een eisprong gehad, en ook de testjes van clearblue (deze maand voor het eerst gebruikt) leveren niets op. Ik maak me dus wel een beetje zorgen, en vroeg me af wat er aan de hand kan zijn en wat ik er zelf aan kan doen.
    Mijn menstruatie is veranderd nu ik gestopt ben met de pil, het is veel korter en ik heb (voor het eerst in mijn leven) totaal geen menstruatiepijn meer. Is dat normaal?
    Groetjes Anna

2. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Wat is jouw cyclus? En van wanneer tot wanneer test je?

Zelf merk ik ook niks van een eisprong, maar de testen zijn bij mij wel positief.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij mij ook. Ik heb vanaf mijn pilstop gewoon positieve OV-testen... Ik merk echter niets van de eisprong zelf.

Heb je op de helft van de maand misschien andere klachten die elke keer terugkomen?

4. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanaf dag 10 heb ik getest, dit is dag 17.. En mijn cyclus duurt 28 dagen...
    Groetjes

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wanneer heb je getest? en elke dag om dezelfde tijd? welke testen heb je gebruikt?

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi Anna,

Volgens mijn huisarts ben je vrijwel zeker van een eisprong als je cyclus regelmatig is. Misschien dat je deze maand een late eisprong hebt. Ik heb ook een cyclus van 28 dagen en deze maand had ik mijn eisprong op dag 16/17.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ook... als ik niet doorgetest had, had ik mijn ei misschien gemist...

8. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb clearbluetestjes gebruikt, gewoon elke ochtend na het opstaan. De meeste websites geven aan dat het ergens in de afgelopen week had moeten zijn, en ik begon me echt wel een beetje zorgen te maken... Heel fijn om te horen dat het ook gewoon wat later kan komen, ik blijf maar gewoon testen en hopen!

9. fioontje80

fioontje80 Niet meer actief

Hoi Anna,
    ovulatietesten kun je volgens mij het beste 's middags doen ipv met ochtendurine, omdat het LH hormoon pas later in de dag zichtbaar is in je urine. Misschien dat het daar aan kan liggen? Ik heb trouwens in deze ronde naast ovulatietesten ook m'n temperatuur gemeten. Ik heb geen positieve test gehad, wel een test streepje zichtbaar, maar niet zo donker als de controle streep. Maar volgens mijn temperatuurkaartje heb ik wel een eisprong gehad. Dus dat zou je de volgende ronde ook kunnen proberen. Ik wilde ook zeker weten of er wel een eisprong plaats vond bij mij. Succes in ieder geval!

10. C78

C78 Niet meer actief

Als je meer duidelijkheid wilt kun je het beste temperaturen!
    Hiervoor meet je elke ochtend op het zelfde tijdstip, voor je uit bed gaat je temperatuur rektaal op. Je begint op de 1e dag van je menstruatie als dag 1. Na je eisprong gaat als het goed is je temperatuur een halve graad omhoog. Als deze stabiel hoog blijft tot ongeveer je menstruatie dan zal je een goede eisprong hebben gehad. Mocht je temperatuur niet (goed) omhoog gaan heb je kans op geen (goede) eisprong.
    Mijn cyclussen zijn vrij regelmatig, toch bleek ik 5 maanden achter elkaar geen goede eisprong te hebben gehad. (Dit is vast gesteld dmv progesteron in bloed bepalen via de gyn).

PS, voor ovulatie kun je ook prima de dipsticks gebruiken

11. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Inderdaad is het beter om het niet met ochtendurine te doen. Zelf doe ik het altijd rond 12:00uur. Zorg er ook voor dat je niet teveel gedronken hebt met de test. Beste is om 2 uur lang niks te drinken en dan te testen.
    Blijf even door testen...

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je gewoon een late eisprong hebt, is het wel lastiger om zwanger te worden, als je wel elke 28 dagen ongesteld wordt: je hebt dan een korte luteale fase: dat is de fase tussen eisprong en menstruatie. Die moet minimaal 10 dagen zijn. Is dat korter, dan heeft een bevrucht eitje dus minder tijd om in te nestelen en loop je kans dat je baarmoeder 'm om die reden er toch uitgooit.
    Om dat allemaal beter op regel te krijgen, kun je visoliecapsules gebruiken. Mocht dat niet baten, dan kun je goed terecht bij een osteopaat voor dit probleem.

Verder: ik zou gaan tempen voor je ei. Je moet dan elke dag op dezelfde tijd tempen, voordat je opstaat/in beweging komt, dus als je nog in bed ligt.
    Voor je eisprong temp je wat lager dan erna: dat scheelt 3-5 tiende van een graad, (dus zeg: voor je eirsprong temp je altijd ongeveer 36,3, dan temp je na je eisprong ws ergens rond de 36,6-8).
    Je kunt er een eisprong niet mee voorspellen, maar 'm dus wel achteraf terugzien in je temp :) (Je temp stijgt na de eisprong).
    Op www.fertilityfriend.com kun je je temp invoeren, en krijg je een grafiekje waarin je een beetje geholpen wordt om ale gegeven te snappen ;)

13. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dank jullie wel voor de tips! Ik denk dat ik de volgende cyclus maar eens ga temperaturen, kijken of dat meer duidelijkheid geeft. 's Middags testen is voor mij lastig, ik werk hele dagen en zie mezelf nog niet op mijn werk met die staafjes in de weer! Hoop echt dat ik binnenkort wel een eisprong heb!

14. fioontje80

fioontje80 Niet meer actief

Ik kon zelf ook nooit 's middags testen ivm werk, dus dan deed ik het 's avonds om 19.00 uur. Je kan de ovulatietesten het beste doen tussen 12.00 uur 's middags en 20.00 uur 's avonds. Dus dat kun je ook nog proberen!

15. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik alles op een rijtje zet, is het dus echt best mogelijk dat ik misschien al wel een eisprong heb gehad, maar hem gewoon gemist heb.... Aangezien mijn cyclus toch regelmatig is en 28 dagen duurt toch? Ik ben nog steeds met testjes bezig, maar tot nu toe nog steeds zonder resultaat. Merk ook wel dat ik het best lastig vind, omdat ik er nu ineens elke dag mee bezig ben en ook elke dag bij een leeg rondje me weer afvraag of mijn lichaam toch wel normaal werkt... Het lukt me minder goed om het van me af te zetten zo...
    Ik heb inmiddels wel de dipsticks besteld van zwanger en kids, want ik ben nu ruim twee weken bezig met de clearblue staafjes, en het is toch behoorlijk duur.. Volgende cyclus maar eens proberen om gewoon direct na m'n menstruatie te beginnen met staafjes tussen 12 en 20 uur, en dus te gaan temperaturen. Hopelijk merk ik dan m'n eisprong wel op!

Deel Deze Pagina