Zoals je ziet sta ik op springen. Mijn vk vertelde toen ik 37 weken was dat ze inschatte dat de kleine op dat moment 3,5 kg was. Omdat zus 3700 gram (41w) was en broer 3100 gram (40w) schrok ik daar erg van. Inmiddels komt DE datum erg dichtbij. Ik heb echt het gevoel dat mijn buik niet meer kan groeien zo keihard voelt 'ie aan. Bij mijn zoontje had ik echt heel veel vruchtwater. Ik denk dat het zks nog aan het dweilen is.... Zou het kunnen dat de inschatting van de vk fout is en ik weer zoveel vruchtwater heb, of kun je als verloskundige het gewicht altijd wel redelijk dichtbij inschatten? Zie een beetje op tegen het baren van een megababy.... Nog 1 vraag over voorweeën. Ik heb dit bij de andere kinderen niet gehad. Nu dus wel al een paar dagen en nachten. Niet echt pijnlijk te noemen. In hoeverre geeft dit aan of een bevalling nu snel gaat beginnen? Of kan ik nog 2 weken hiermee rondlopen (ik hoop het niet)? Alvast bedankt voor jullie reactie, Ellen
hoi Ellen, het inschatten van het kindsgewicht blijft schatten. Daar kunnen we inderdaad flink naast zitten, dus ik zou er niet al teveel waarde aan hechten. Als je veel vruchtwater hebt, is je buik voller en is het lastiger te voelen hoe groot je kindje is. Gewoon afwachten! Voorweeën zeggen niets over het moment waaarop de baby komt helaas. Het kan een voorteken zijn, maar het kan ook nog weken duren. Ik hoop voor je dat je snel bevalt en dat het een mooie en voorspoedige bevalling zal zijn! Mirjam