voor het eerst ongesteld na curretage en een pijn blah!

Discussie in 'Miskraam' gestart door miranda22, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo hier,

Weet niet of het goed staat maar wist even niet waar ik het anders moest neer zetten.

31 mei heb ik een curretage gehad, loop al een week of 2 met beste krampen in me buik.
    Nou ben ik gister voor het eerst zins de curretage weer ingesteld geworden maar het doet pijn in me buik niet normaal meer.
    Alleen plat op me buik op bed liggen met me handen onder me buik doet de pijn iets zakken. Heb geen koorts wel veel bloedverlies.

Is dit normaal of zijn er dames die dit ook hebben gehad?

Groetjes miranda

2. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bij het plassen krampt het ook trouwens best onderin me buik.

3. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ja dat schijnt normaal te zijn na de curretage. Mijn vriendin had het ook de eerste keer erna en zelf heb ik het de 2e keer erna gehad. Echt heel veel pijn inderdaad, niet normaal! Werd er misselijk van. Denk dat je hier toch even doorheen moet. De volgende keer wordt het vast al beter. Sterkte!

4. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hier gelukkig nergens last van gehad de eerste keer na de curretage, maar ze zeiden in het ziekenhuis dat het heftig kon worden...!
    Nu ben ik 1x ongesteld geweest en toen WEER gecurreteerd en moet over 2 weken ongeveer (hopelijk!) weer ongesteld worden, maar ben benieuwd of het dan ook zo tegen gaat vallen,...
    Sterkte meis!!

5. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Is trouwens grote schoonmaak van je lichaam,.....die maakt het weer klaar voor een eventueel ander kindje....

6. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik ben 30 Mei gecurreteerd en ik zit nog steeds te wachten tot het komt, hoop niet dat het zoveel pijn doet, ook al heb ik nu steeds steken in mn buik en in mn rug. Hoelang mag er tussen zitten tussen de curretagen en menstruatie weet iemand dat??

7. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Vergo: Als je na 8 weken nog geen menstruatie hebt dan moet je contact opnemen met de gyn/huisarts.

De hevige pijn bij de menstruatie is idd iets waar je rekening mee moet houden na een curretage. De ene heeft het wel, de ander niet. Hopen dat je na deze periode weer HCG vrij bent en weer kan proberen zwanger te worden. Trouwens, je baarmoeder moet ook weer krimpen, je hebt immers een soort van bevalling gehad.

liefs,
    mamaT

8. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Wat rot voor je dat je zoveel last heb van je ongesteldheid.

Ik ben gister ook ongesteld geworden na mijn curretage op 23 juni. Ik heb alleen juist nergens last van, iets wat ik normaal gesproken wel heb. Normaal flinke buikkrampen en redelijk wat bloedverlies. Heb dit gister na gevraagd aan de gynaecoloog hoe dat dit zit. Zij zegt dat dat komt omdat de baarmoeder zo schoon is dat het weinig uit hoeft te stoten. Wel heb ik al ruim 1,5 voor menstruatie wat krampen. Dit komt omdat de baarmoeder zich aan het normaliseren is, volgens gynaecoloog.
    Al met al schijnt het redelijk normaal te zijn!!!

Sterkte ermee!!!!!

9. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai aankomendemama!

na mijn eerste curretage werd ik na 31 dagen ongesteld en dat was iets minder dan een normele menstruatie,...ik ben toen 21 juni WEER gecurreteerd en heb toen na 26 dagen ongi gehad,..en echt ik had een buikkrampen, niet normaal meer,..maar bloed,..nergens! alleen maar oud bruin bloed, wat sliertjes (sorry voor details) en 1x wat vers bloed en daarna niks meer,....dus of het wel echt mijn ongi was weer ik niet eens,...
    heb nu wel weer een eisprong of al net gehad want de ovutesten zijn elke keer weer lichter en dan weer donkerder, maar lichaam is misschien beetje van slag,...
    ben benieuwd of ik nu wel weer ongi wordt, als ik weer weinig bloedverlies heb ga ik naar het ziekenhuis, want kan dan ook weer duiden op verklevingen in de baarmoeder waardoor er niks uit kan, en dat dan naar aanleiding van de curretages,...
    maak mijzelf ook een beetje bang omdat ik vorige keer dus helemaal niks geen bloed ben verloren,...dus nu maar afwachten weer...
    sterkte meis!

10. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Jeetje 2 curretages in 3 maanden, goh meid wat sneu voor je!!! Maar goed dat je het in de gaten hou en inderdaad aan de bel trekken als het je weer niet goed ongi word. Jij kent je lichaam als geen ander en je voelt donders goed als er iets niet goed zit!

Heb jij wel controle echo's gekregen na je curratge?? Misschien dat ze daar wat op kunnen zien!!

Nou meid heel veel sterkte.....

11. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ik heb op 25 mei een curretage gehad en nog steeds geen ongi, dus kan niet zeggen of het meer en pijnlijk is, maar ben blij met de reacties op de topic, ik zie dat het niet zo ongewoon is dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden..... heb al echo bij gyn gehad, maar die zag niets ongewoons. Maakte me behoorlijk ongerust, vooral omdat ik al een tijd een 'pijnpunt' in mijn buik heb, die steken geeft af en toe vooral als ik zit. Was bang dat er iets goed mis is.

Ik heb nu weer een positieve ovutest en wacht nu even 2 weken af, als ik dan nog niet ongi ben (of zwanger) ga ik weer naar de HA en dan wil ik ook weten waar die pijn vandaan komt.

12. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Morgen controle na de 2de curretage, dus ben benieuwd!! Ik ben best wel beetje bang voor morgen,....pffff, maar goed we gaan het meemaken morgen,...
    hou jullie op de hoogte!

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Succes morgen, Berretje! Schrok ervan te lezen dat jij ook een MA had gehad. Ik kende je nog van het "zwanger 30+ topic" volgens mij...

Hier ook erg veel pijn de eerste menstruaties na de currettage. Normaal nooit ongipijnen en nu dubbel en dwars. Heb zelfs de gyn gebeld de eerste ongi. Pfff en kan best wel wat pijn hebben!

Succes allemaal en hopelijk kunnen we allemaal snel een mooi kindje in onze armen houden!

14. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai hai!

Nou het was gelukkig goed bij de gyn, dus nu afwachten wanneer ik weer ongi wordt en dan hopen dat de cyclus wee rbeetje op gang komt,...
    Mykelti,...30+ ben ik volgens mij nooit geweest,...ben 27 ;) hahahaha

15. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb in april een curretage gehad met 11 weken. Vruchtje leefde al 5 weken niet meer!
    30 dagen na de currettage werd ik ongesteld, heel pijnlijk en heel veel gebloed. Zo veel dat ik maar weer aan de Floradix ben gegaan, zo slap voelde ik me. Zo te lezen is het behoorlijk normaal, maar het deed inderdaad echt pijn. Veel sterkte.

16. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Nou heb me 2de menstruatie gehad en nog pijnlijker dan de eerste, zondag avond naar de huisartsen post gegaan omdat ik het gewoon niet meer hield. Leek wel of ik aan het bevallen was! Maar het schijnt dus van me endometriose af te komen. KOn inderdaad wel dat de maanden erna pijnlijker zijn dan normaal maar dit was niet meer van de miskraam zei de arts!!

Voor alle meiden hier, heel veel suc6 en hopen dat jullie snel weer zwanger mogen worden en dat dat dan wel allemaal goed blijft gaan. WIj hebben besloten de komende periode eve rust te nemen. MIjn lichaam kan het gewoon allemaal niet aan, ik baal zo vreselijk. Maar moet wel aan mezelf blijven en denken hoe zwaar ook!!!

Deel Deze Pagina