Hoi hoi! Morgen komen ze van de kraamzorg om alles te controleren of we alles in huis hebben wat aanwezig moet zijn voor de geboorte van onze uk; wat kan ik hiervan verwachten? Krijg je verder ook nog een gesprek o.i.d.?
volgens mij controleren ze niet meer of je alle spullen hebt. Ze lopen wel even het lijstje na maar gaan niet echt controleren of je het hebt. Verder vragen ze over de zwangerschap. Het doel is eigenlijk om te bepalen hoeveel uren kraamzorg je krijgt. Gemiddeld is dit volgens mij 49 uur. Verder kun je als het goed is je wensen aan geven. Succes iig
Bij ons was het meer een lijst doornemen en liet ze ons hun zorgplan zien en moesten we wat vragen beantwoorden (denk aan: wil je bv geven, heb je kruiken in huis, heb je huisdieren of waar ben je allergisch voor) een soort kennismakingsgesprek.. Ze vond het leuk om de babykamer te bekijken maar had niet het gevoel dat ze het wilde controleren! Eigenlijk stelt het niet zoveel meer voor! Hun vertellen wat hun taken zijn in die week en wat je mag verwachten en zij geeft aan wat er van jullie verwacht wordt!
Ik had precies hetzelfde als wat bijvoorbeeld Iloontje en Bloempie hierboven vertelden... Gewoon een soort kennismakingsgesprek en ze gaan samen met jou alvast het één en ander vastzetten voor in de kraamweek, zodat ze jou tegen die tijd zo goed mogelijk kunnen helpen. Succes morgen!
Ja hoor hier ook zo: kennismaking, informatie en wanneer je moet bellen enzovoort. We kregen ook wel een uitzetlijstje maar ze heeft niets bekeken of gecontroleerd. Ik had ook het gevoel dat ze bekeken wat voor soort gezin we waren en wie daarbij past en wat er in de kraamweek moet gebeuren zeg maar..
wij zijn gisteren gebeld dus ben ook wel benieuwd.. over twee weken komt ze langs maar vertelde al aan de telefoon dat ze echt geen luiertjes gaan tellen.. al hoop ik dat dan wel dat het kamertje in grote lijnen af is en eventjes kan laten zien!
nou hier duurd ehet 5 of 10 minuten hooguit! ze gaf hun folder ( zo'n boekje met algemene info over hun kraamhulp) ze gaf mn lijstjes wat je idd in huis zou moeten hebben, nam ze met me door...er stond bijv op het lijstje 2 kruiken...en mijn kindje kwma in sept..en toen ze ze nee hoor 1 is genoeg...dat soort dingen...en verder moest ikd an dat lijstje in huis hebben voor een bepaalde tijd..maarja meer niet hoor!
Hier duurde het wel een half uurtje... Intakeformulier invullen, afspraken maken over de uren, over wat de kv wel en niet zou gaan doen, ze wilde onze slaapkamer, de badkamer en de babykamer zien, controle van het bedje, de kruiken etc etc....best 'ouderwets' als ik het zo lees. Ik had kraamzorg van De Waarden. Verder prima bevallen.
Hier hoefden we niets te laten zien, ging idd om wat voor soort gezin we zijn. Duurde een half uurtje ongeveer.
hier hebben ze niets gezien hoor en niets gecontroleerd ze heeft een bakkie koffie gekregen en het een en ander uitgelegd en gevraagt en is weer gegaan
Hier zijn ze wel een tijdje blijven 'plakken'. Ze vroegen inderdaad wat voor gezin je hebt, huisdieren of er een probleem was als de kraamverzorgster zou roken, het meenemen van stagiaires, indicatie van de uren e.d. Toen gingen we samen de héle lijst doornemen en heeft ze de babykamer nog gecheckt... Vond ze wel heel vriendelijk hoor, en kreeg ook gelegenheid om vragen te stellen..
Hier werd er ook niks gecontroleerd. Ze werken hun vragenlijstje af, drinken wat en je kan haar nog vragen stellen als je die hebt. Het is dus inderdaad een kennismakingsgesprekje en ze proberen ook een beetje in te schatten welke kraamverzorgster bij het gezin past.
Of het een probleem was of de kraamverzorgster rookt?? Iemand die bij je in huis is met als hoofddoel het verzorgen van je pasgeboren baby, roken die ooit bij gezonnen thuis?? Dat vind ik wel heel raar zeg!
Hier is ze ook al langs geweest. Was eigenlijk gewoon heel gezellig. Ze heeft helemaal niet gekeken wat we hadden. Ze zei hier dat ze alleen bij mensen waar ze niet zeker van waren of het wel goed zou komen (qua spullen etc) nog een 2de bezoek doen om alles na te kijken. (tevens zei ze dat een hoop van de uitzetlijst niet eens een vereiste was, maar meer een handigheid om te hebben) Ze heeft alleen verteld hoeveel uur we kregen, en wat voor formulieren de kraamzorg en ik moeten invullen in het begin (aantal plas/poep luiers etc bijhouden). Ook op welk punt van de bevalling we moeten bellen, en of we bezwaar hadden als er een stagiaire mee kwam.
Hier duurde het gesprek een uurtje ongeveer. De uren worden geindiceerd. Wij krijgen 64 uur (VGZ gezin-pakket). Verder word verteld wat je nodig hebt (niks gecontroleerd) en wat handig is om (nog) aan te schaffen. Verder word de gezinssituatie bekeken. En eventuele wensen worden genoteerd. Ik heb aangegeven een niet rokende kraamverz. te willen. Aangezien ik zeer waarschijnlijk midden in de vakantie periode beval konden ze dat niet garanderen. Er zijn wel duidelijke afspraken gemaakt over: hier mag dus niet in huis gerookt worden en het mag alleen in de pauze. Dus niet 20x tussendoor naar buiten voor een sigaret. Verder was het gewoon een leuk gesprek.
hier staat zelfs in de papieren van de kraamzorg dat ze zelf mogen eisen dat er in huis niet wordt gerookt tijdens de uren dat de krramzorg haar werk doet. en terecht trouwens,, bij een baby in huis hoor je niet te roken,
Hier inderdaad legden ze uit wat voor zorg ze gaven...Daarnaast alle persoonlijke gegevens, medische gegevens en alles doornemen voor als de baby er is. Uitleggen hoeveel zorg er vanaf gaat indien je in Geboorte- hotel, kliniek of ziekenhuis bevalt. Verder de lijst doornemen met spullen die je moet hebben. En wat niet op de lijst stond maar wel verplicht wat (kleine flesje schoonmaak dettol) Verder was het gwn een gezellig gesprek en geen controle.
Vind ik ook! Daarnaast (ik ben zelf niet-roker, nooit gerookt) zou ik het heel onprettig vinden om 8 uur per dag in een huis vol rook te moeten werken. Kom voor mijn werk bij patienten aan huis, als ik dan bij rokers geweest ben dan rij ik met alle ramen open terug naar de praktijk. Vind het zo vies als mijn kleren stinken (daarnaast word ik er heel benauwd van, dus frisse lucht doet dan dubbel goed).
Die staat hier standaard in de keukenkast (grote fles). Met twee konijnen is het altijd handig om in huis te hebben.