week 39: van vibi naar bbbi?

Discussie in 'De bevalling' gestart door waiting, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waiting

waiting Nieuw lid

1 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bijna 40 weken zwanger. Bij de meest recente check bij de vk werd geconstateerd dat de kleine BBBI ligt. (beweeglijk boven bekken - ik ben zelf ook pas net bekend met de terminologie :) )

En het vreemde is vooral: de weken daarvoor lag-ie VIBI. (vast in bekken).

Kan dat wel, dat-ie weer helemaal 'los' ligt? En niet eens BIBI (beweeglijk in bekken), maar dus echt weer .. eh.. opgestegen? :)

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Ik maak me wel een beetje zorgen dus lees het heel graag!

groetjes

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat kan, maar je hoeft je er verder geen zorgen over te maken. Enige waar je even rekening mee moet houden is dat wanneer nu je vliezen zouden breken je moet gaan liggen en de VK moet bellen. Er is een risico dat de navelstreng "uitzakt" wanneer je kindje niet is ingedaald.

Bij "volgende" zwangerschappen gebeurt het vaak dat een kindje pas indaalt tijdens de bevalling of zelfs pas tijdens de uitdrijffase. (had ik bij mn tweede, pas toen ik persdrang had schoof ze naar beneden toe, terwijl ze bij de laatste controle nog zo ongeveer in mn keel zat ;))

3. waiting

waiting Nieuw lid

1 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je snelle reactie!

Dat stemt al wat geruster :). Had jij 't ook dat ze eerst wel vast zaten, en daarna niet meer? Of bleven ze bij jou gewoon allemaal lekker boven rondzwemmen?

Deel Deze Pagina