Gaat jullie partner iedere echo/controle mee?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by heppiedepeppie, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zoals mijn vraag al luidt: Gaat jullie partner bij iedere echo mee op controle?

Mijn man is tot en met vandaag iedere keer meegegaan en gaat bij 24 weken ook nog mee (heeft hij nog vakantie) maar daarna moeten we even kijken of het mogelijk is. Hij krijgt er namelijk geen vrij voor, en aangezien ik heel veel controles krijg vanwege overgewicht/ mogelijkheid voor suiker e.d. gaat het waarschijnlijk niet lukken.

Voor mijn gevoel is dat stom als ik dan alleen moet gaan. Maar tegelijk weten we ook dat het niet mogelijk is voor mijn man om steeds vrij te nemen, dan houden we geen dagen meer over voor na de bevalling.
    Nu heeft mijn moeder en mijn nichtje (die peettante wordt) aangeboden ook een keer mee te willen gaan.

Zijn er meer mensen hier die alleen gaan of met een ander persoon dan je partner en is dat niet gek??

2. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier ook een paar keer zonder partner bij controles geweest :) En nee hoor is niet raar ;) Bij de echo's was die wel bijna altijd mee alleen de laatste 2 mijn moeder.

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Bij mijn eerste zs is mijn man elke keer meegeweest, maar we kregen toen ook elke keer een echo (dus leuk om mee te gaan). Nu is ie bij de echo´s wel meegeweest maar bij de gewone afspraken om bloeddruk enz. te meten ga ik alleen hoor. Vind het een beetje onzin om hem daar naar toe mee te nemen...

4. Yelice

Yelice Niet meer actief

MIjn man gaat altijd mee ik probeer altijd een afspraak in de ochtend te plannen of zijn vrije dag.
    De laatste x moest hij halvewege het wachten weg omdat hij dus moest werken en de afspraak 2 uur uitliep.
    Erg leuk vond ik het niet maar ik was een van de weinigen met een partner.
    Ik vind het niet raar als je zonder man gaat maar tis wel jammer.

5. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Ik ga ook vaak alleen naar de controles, mijn vriend werkt heel onregelmatig dus kan ook nooit rekening met hem houden met afspraken. Hij is zelfs niet mee geweest naar de 20wekenecho omdat hij opeens weer overdag aan het werk moest. Toen ging mijn schoonmoeder mee en hebben we een dvd meegkregen waar alles op staat maar vond het wel jammer.
    Het is echt niet dom om alleen te gaan, zie hier wel vaker dames alleen uit de spreekkamer komen.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Nee hoor, hij gaat echt niet elke keer mee. Nu heb ik een probleemloze zwangerschap, dus ik ben elke keer hooguit 5 minuten binnen en kan dat echt wel alleen. Als ik elke keer rekening moest houden met m'n eigen werk en met zijn werk bij het maken van een afspraak dan blijven we bezig.

Intake en termijnecho is 'ie wel meegeweest, 20 weken echo ook en daarbij een paar keer als het toevallig zo uitkwam dat 'ie mee kon. Zo heeft hij ook kennis gemaakt met alle 3 de verloskundigen in de praktijk.

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik krijg ook iedere keer dat ik controle heb, standaard een echo in het ziekenhuis. Maar naar het ziekenhuis is al een 25 minuten rijden, dus mijn man moet meestal wel een aantal uren vrij nemen.
    Maar ik begrijp dat er meer mensen zijn die wel eens alleen gaan.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Naar de echo's gaat ie altijd mee, naar de verloskundige niet altijd.

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

Nov 28, 2010
    304
    0
    16
    Mijn vriend is wel meegegaan naar de termijn en 20 weken echo...Maar toen na 24 wkn bleek dat ik zwangerschapsdiabetes heb en om de week naar het ZKH moest, hebben we afgesproken dat ik in eerste instantie alleen ga. Als hij vrij is gaat hij mee (hij werkt onregelmatig)...Verder ga ik ook vaak met mijn moeder...

Ik heb elke keer een echo in het ZKH, en ik vertel hem wat ze zien, daarnaast zie ik aan mijn buik soms ook hoe de kleine ligt...Dus dat kan ik dan ook laten zien/ voelen...

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Mijn partner is alleen meegeweest bij de intake, de eerste echo en de 20 weken echo. Hij werkt 5 volledige dagen en ook nog eens niet dichtbij. Dus het is onmogelijk voor hem om iedere keer mee te gaan. Dat kost hem al zijn vrije dagen en die dagen gebruiken we liever voor iets anders.

11. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Met echo's gaat hij wel altijd mee, maar met controles niet hoor, ik zie daar ook niet echt de meerwaarde van. Beetje keuvelen, bloeddruk meten, wegen, buik kloppen, hartje luisteren en 20 minuten later sta ik alweer buiten.
    Hij wil zelf overigens wel graag elke keer mee, maar soms loopt het gewoon even anders of staat de afspraak tijdens zijn werktijd. Dan ga ik gewoon lekker alleen, ik hoef echt niet per se iemand mee of zo.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaat hij altijd mee mede door zijn apparte rooster kan dit hij hoeft er nooit geen vrij voor te nemen.

bij fynn is hij ook iedere keer mee geweest.

moet zeggen dat ik het heel erg fijn vind ik vergeet nog al eens wat en hij weet het dan precies te vertellen hahaha.
    hij vind het zelf ook wel erg fijn juist omdat hij alles mee krijgt en natuurlijk iedere keer ons meisje kan bekijken.

13. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn man is in totaal 1x mee geweest naar de VK. Bij de echo's is hij bij de termijnecho en de 20 weken echo mee geweest. Niet vaak dus, hoeft van mij ook niet. Mijn moeder is vaak meegeweest voor echo's (had er veel in het begin ivm veel bloedverlies) en schoonmoeder is meegeweest naar de nekplooimetingecho. Vorige week had ik de liggingsecho, toen is mijn beste vriendin mee gegaan. Mijn man kan niet altijd vrij krijgen, kan hij beter bewaren voor na de bevalling.

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Vriendlief gaat elke keer mee.. wij mogen ook altijd op zaterdag komen..dus hoeven er beide geen vrij voor te vragen...:)

15. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Bij de ,bijzondere, behandelingen gaat hij altijd mee
    Dus bij de guo , vruchtwaterpunctie en dagbehandelingen maar de gewone controles ga ik alleen al krijg ik wel om de week een echo .
    Ik heb ook wel ,Es' het idee dat ik de enige ben die alleen komt zeker nu ik nog maar 9 weken mag :)
    Liefs Edith
    Mama van mees*

16. Mijn vriend gaat ook nooit mee hoor, bij de echo's is hij er bij, en bij de vorige zwangerschap is ie mee geweest toen de belinstructies werden gegeven. Verder kan ik zo'n bezoekje (bloeddruk, luisteren, voelen) van 5 minuten prima alleen... zie er ook niet de meerwaarde van dat ie elke keer mee gaat.

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Manlief is bij Mira elke controle en tot nu toe ook nog eens elke consultatiebureau controle mee geweest. Hij wil dat gewoon niet missen en we hebben het geluk dat hij meestal van 05.00 tot 13.00 werkt, dus dan kan ik het makkelijk na 13.00 inplannen.

18. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Die van mij is alleen mee geweest naar de termijnecho, de 20 weken echo en pretecho.

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Mijn man gaat ook niet altijd mee.
    Als hij toevallig thuis is als ik een afspraak heb gaat hij mee maar hij hoeft er van mij ook geen vrij voor te nemen.
    Tijdens de controlle's sta ik binnen 5 minuten weer buiten.
    Bij de echo's is hij er wel altijd bij, vind hij zelf leuk.

20. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Mijn vriend kan vandaag ook niet mee. Dit wordt (ivm eerdere miskraam) mijn derde echo. En deze echo valt rond dezelfde periode als het de orige keer mis ging. Dus ik ben nu wel erg bezorgd, maar hij kan gewoon niet mee nu. Dus ik ga alleen en hoop gewoon dat ik goed nieuws krijg! Ik krijg wel een foto mee en kan hem natuurlijk meteen bellen als er wat is. Dus dat is wel fijn.
    Maar van mij hoeft hij ook niet perse mee.

Share This Page