Wel/niet flesvoeding in huis als je borstvoeding wil geven?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chanti1990, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik had het niet in huis. Had me wel flink ingelezen en wist welke kv ik zou willen als de bv niet zou gaan lopen. Er is altijd wel een nachtapotheek open waar je iets kunt halen, we wonen naast het Kruidvat en er zijn diverse buren met baby's. NU bij de tweede ga ik het ook niet in huis halen.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hadden het ook niet in huis...
    Borstvoeding ging gewoon lukken en dus waarom fv in huis halen. De verleiding was anders te groot geweest toen het de eerste dagen niet geweldig ging...

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik krijg altijd de kriebels als iemand weer eens roept dat het allemaal om doorzettingsvermogen gaat, als 3 op de 100 vrouwen echt fysiek niet in staat zijn om te voeden dat zijn dat er echt best veel hoor. Ik had wel een beetje colostrom maar op dag 3 moest ik mijn dochter verplicht gaan bijvoeden (en dat moest met de fles omdat ze te uitgeput was om genoeg uit een cupje of via vingerfeeden te krijgen) omdat ze nog geen plas of poepluiser thuis had gehad, een dag later zaten we in het ziekenhuis met een uitgedroogd kind. Ze heeft 8 flessen gehad voordat er een plasluier kwam. Ik heb 6 weken gekolft, aangelegd, meds gesnoven en geslikt maar ik kwam slechts tot 150 cc melk per dag met onvoldoende voedingswaarde.

Roepen dat het ligt aan doorzettingsvermogen kwetst mij dus altijd ook al weet ik dat niemand het zo bedoelt. Ondanks dat ik er alles aan gedaan heb voel ik me nog steeds schuldig, dat gaat niet weg.
    Voor nummer 2 ga ik weer proberen bv te geven, het circus aan ondersteuning is nog wat opgeschaald en ik weet nu 10 keer meer als de vorige keer, ik heb de "hoop" dat het is misgegaan op het aanleggen en dat het met nr2 wel gaat maar ik heb het pak friso HA echt wel in de kast staan.

4. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Jeetje wat vervelend Stefanie! Ik snap je "schuldgevoel" helemaal... Ook al is het niet rationeel, je voelt je toch schuldig als je iets zó graag wilt, maar het lukt niet...
    Ik denk wel dat dat het bij sommigen wel een kwestie van doorzetten is, ik weet zeker dat ik na twee weken al gestopt zou zijn, als inahief had doorgezet. na twee maanden werd het eindelijk eens leuk...

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb bij de eerste vooraf twee proefportiezakjes van de verloskundige gekregen, toen ik vertelde dat ik zo bang was dat de bv niet zou lukken. Gewoon voor de zekerheid. Nooit gebruikt, maar het gaf me een veilig gevoel. Bij de tweede heb ik het niet eens meer gekocht.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    mee eens

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik had van die kleine pakjes nutrilon 1 in huis gehaald en die heb ik in de kraamtijd wel moeten gebruiken.
    Mijn bv komt niet zo heel snel op gang en ik heb nogal hongerige kindjes die alles aan elkaar krijsen als er nog niet genoeg melk komt,
    Ik kreeg er ook absoluut niets uitgekolfd dus ik was blij met fv. Bij alle 3 maar 1 of 2 keertjes een flesje gegeven en daarna kwam de bv wel op gang.
    Ik had er niet aan moeten denken dat het me midden in de nacht was overkomen.

8. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Stefanie, dat is echt supervervelend voor je! Wat goed dat je nu meer ondersteuning achter de hand hebt, dat ga ik ook doen bij mijn tweede. Bij de eerste ben ik veel te laat naar een lactatiekundige gegaan.. Het is ook inderdaad zo dat sommige vrouwen Echt niet voldoende melk kunnen maken. Maar er zijn helaas ook erg veel vrouwen die erg snel stoppen als het ook maar iets tegen zit, kijk maar eens naar de percentages van vrouwen die binnen 3 maanden stoppen. En juist voor die groep vind ik dat er meer aandacht moet komen zodat ze weten dat stoppen niet de enige oplossing is!

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik heb het bij mijn zoon niet in huis gehaald, ik zou immers borstvoeding gaan geven... Het lukte dus niet, de borstvoeding, door allerlei omstandigheden en dan mag je stel op sprong nog van alles in huis halen. Dat heeft bij mij voor een hoop stress op dat moment gezorgd.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen juist een stok achter de deur is om het niet in huis te hebben. Maar ik kan alleen mijn ervaring hierin geven.

Voor de kleine die nu op komst is heb ik het ook in huis, maar dat is in dit geval logisch, ik begin nu gelijk aan flesvoeding.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik snap ook wel (rationeel ;)) dat ik me niet aan gesproken moet voelen als het gaat over te snel stoppen/opgeven van BV maar dat is mijn eigen "schuldgevoel" dat nog maanden doorzeurde wat als... en had je niet....pfff wordt soms moe van mezelf haha

Nee, ik had ook echt pech, bagger KV, superslechte LC die er wel met 7 dagen was maar niet keek hoe mijn kindje dronk maar weet je, gedane zaken etc. We gaan nu voor poging 2 maar ik weet wel dat ik mezelf niet zover de vernieling in ga helpen als de vorige keer. Ik ben er echt stuk op gegaan want ik wilde zo graag dat het goed kwam. Ik heb nu ook bewsut gekozen voor zwangerschapshaptonomie om weer wat meer vertrouwen in mijn lijf te krijgen (mijn zwangerschap is na 20 weken erg medisch geworden en mijn kraamtijd dus ook vanwege geen bv en reflux dus vandaar)

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Kraamhulp kan er altijd aan komen mocht t nodig zijn

Deel Deze Pagina