Onze dochter is om 00:15 geboren en nadat ze ons een half uurtje met ons drietjes alleen hebben gelaten, mij gehecht hebben, hebben we de familie gebeld. We hadden afgesproken dat we ze al zouden bellen als we naar het ziekenhuis onderweg waren en dat hebben we gedaan dus ze wisten dat ik aan het bevallen was. Toen we belde dat onze dochter geboren was hebben we gezegt dat ik eerst zou douchen dus dat ze kalm aan naar het ziekenhuis konden komen. Mijn zus was er super snel, toen ik onder de douche vandaan kwam hoorde ik haar al op de gang, maar ik heb me eerst aangekleed en ben lekker met mijn dochter in bed gaan liggen. Toen we van de verloskamer naar de zaal gereden werden stond de hele familie in de gang, ik vond het geweldig! Zo emotioneel, zo fijn om mijn ouders broer, zus schoonvader en schoonzus te zien en onze dochter te laten zien. Ik lag alleen op een kamer met drie bedden dus ze mochten zo lang blijven als ze wilden mits ze zachtjes deden. We hadden dus alle tijd. Ik zou het zo weer zo doen. Wel was het heel fijn dat ze ons in het ziekenhuis vlak na dat ze geboren was even met ons drieën alleen lieten, we hebben haar even rustig kunnen bekijken en kunnen knuffelen en de indrukken van de bevalling kort kunnen bespreken(dat hebben we goed gedaan schat). De mooiste foto ever kunnen maken, mijn man die onze dochter voor het eerst vast heeft en haar met tranen in zijn ogen uitgebreid bekijkt.... Kan er nog van vol schieten als ik er aan denk of de foto zie......
uhm, ik denk dat ik mijn ouders bel als ik naar het zekenhuis ga... Mijn ouders en schoonouders wonen op respectievelijk 11u en 2u rijden, dus ze zijn er niet meteen. In België mag je in het ziekenhuis niet op de afdeling verloskunde komen, je kan moeder en kind pas bezoeken als de kersverse moeder op haar kamer is om uit te rusten. Blijkbaar kan je in Nederland gewoon de kamer in vlak na de bevalling? Misschien moet ik daar dan maar rekening mee houden!
Niet alles gelezen, maar: je smoeder en szus kunnen van alles willen, maar als jij ze pas later belt, moeten ze wel heel knap zijn om daarvóór al te komen. Uiteindelijk weten zij toch niet wanneer jou bevalling erop zit? Neem dan eerst even je uurtje(s) rust en bel daarna, dan kan niemand je jou rust afnemen. Zelf beviel ik met de jongste om kwart voor 11 `s avonds. Heb half 12 gebeld, maar niemand die zei dat ze nog wilden komen. Lekker nachtje in zh geslapen en `s morgens weer naar huis. En daar kwam moeder en fam. kijken. Heerlijk! Man en ik hebben tot plm 2 uur `s nachts zitten kletsen en genieten van onze vierde spruit. Dus: gewoon pas bellen als jij er aan toe bent, wát een ander ook wil!
Ik bel na de bevalling alleen naar me ouders omdat hun mijn zoon opvangen als mijn man meer mensen wilt bellen moet hij zelf weten. Mijn man weet ook dat onze zoon als eerste zijn zusje mag komen bekijken en daarna pas de rest dus mochten er mensen eerder komen dan mijn ouders met mijn zoon hebben deze pech ik wil toch eerst met me man en zoontje genieten van ons kleine meisje en daarna de rest pas. Me ouders zijn welkom in het ziekenhuis en de rest hoef ik toch echt niet te zien
Ik ben om 11.45 uur bevallen in het zhuis en we waren rond een uur of 4 thuis. Afgesproken dat ouders ed om 16.30 uur er zouden zijn. Dat was prima en heerlijk rustig. Doe wat jullie willen wat goed voelt.
Bij de eerste bevalling wist de hele familie dat ik ging bevallen. Ik had 3 weken ervoor al in het ziekenhuis gelegen met hoge bloeddruk en die steeg weer. Dus mensen wisten dat ik ingeleid werd. Op de dag van het vliezen breken was mijn moeder jarig (hadden sowieso de 2 dagen ervoor en de dag erna ook een verjaardag in de familie dus iedereen zat al in spanning wanneer deze kleine kwam). Ik had dolgraag na een uur of 2 uur gebeld zeker omdat mijn moeder jarig was. Helaas werd ik gehecht op de ok, dus toen ik eindelijk op de kamer was hebben we gelijk iedereen gebeld. Alleen onze ouders zijn overigens geweest want ik voelde me nogal beroerd. Ik had liever nog een uurtje genoten samen met mijn man maar het was inmiddels 8 uur 's avonds en de kleine was 3,5 uur ervoor al geboren. Dit keer hoop ik in het geboortehuis te bevallen. Mijn ouders passen op de kleine, dus die zullen weten dat ik ga bevallen. Wanneer ik ga bellen weet ik niet, maar ze mogen sowieso pas komen als ik thuis ben (als ik gelijk naar huis mag dit keer). Dan wil ik eerst dat onze dochter kennismaakt met de kleine en dan onze ouders. Mijn ouders snappen dat soort dingen gelukkig wel. Ik wil/hoop dit keer eerst even genieten van het moment samen want die heb ik bij de eerste bevalling echt niet gehad. Doe vooral wat prettig voelt voor jou. En je kunt altijd op het moment zelf nog iets anders doen als het toch anders voelt.
Boeiend wat anderen van je verwachten! Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt ! Mijn ouders zijn er bij (moeder en man bij de bevalling zelf), dus die bel ik bij de eerste wee, of mijn man dan zijn ouders wil bellen moet hij zelf weten, ik ga me daar dus niet druk om maken heb dan wel andere dingen aan mn hoofd.. Ik bel zelf wel meteen mn zusje en schoonzus en de rest hoort het vanzelf wel haha! Ik weet niet hoe ik me voel en hoe het allemaal loopt dusja.. Wat ik wel al een beetje loop duidelijk te maken dat ik niet direct op bezoek zit te wachten behalve naaste familie dat zijn onze beide ouders en zussen..Goed contact mee ook dus dat vind ik niet erg.. Verdere familie, collegas vrienden kennissen en buren die wachten maar ff!
Wij hebben eerst samen zitten genieten. Borst gegeven, foto's gemaakt. Kleintje gewassen (overigens niet in die volgorde ) Toen is manlief iedereen gaan bellen. We hebben toen wel duidelijk gevraagd of ze vanaf 21.00u wilden komen (dit was ruim 4u na de bevalling) De familie is toen naar het ziekenhuis gekomen en de volgende dag de beste vrienden e.d. thuis. Ben duidelijk. Jouw kind, jouw bevalling. Dan maar een trut gevonden worden. Je kunt het niet terugdraaien en die eerste uren krijg je never meer terug. Overigens moet je wel beseffen dat iedereen mee leeft en benieuwd is. Als ie eenmaal uit je buik is is ie helaas niet meer alleen 'van jouw'. Succes
Ik zou die dag ingeleid worden, dus ouders en s-ouders waten op de hoogte. Uit eindelijk is het alsnog spontaan begonnen. Mijn moeder en schoonmoeder zouden bij de bevalling aanwezig zijn. Schoonmoeder heeft ons gebracht en mijn moeder is direct (06.30) weggereden. Ze was er pas om 11.30, was erg druk op de weg. Mijn vader en stief moeder zijn 's middags weggereden en waren er rond half 6. Mijn schoonpa is met de taxi gekomen en heeft op de gang gewacht. Dit geldt ook voor m'n zusje en stiefpa. Mijn zoontje is om 14:56 geboren. Nadat ik gegeten had mochten ze even om het hoekje kijken. De peettante is later op de avond rond half 7 nog heel even geweest. Niemand heeft hem vast gehouden na z'n geboorte, dat vond ik nog niet nodig.
Mijn eerste is op 8:04 in de ochtend geboren. Binnen 10 minuten heeft mijn man een SMS-je gestuurd naar de belangrijkste mensen. Met daarin de tekst dat we wel zouden bellen wanneer we richting huis zouden komen. Uiteindelijk in het ziekenhuis moeten blijven en geopereerd, dus ouders en schoonouders konden pas 's avonds komen, nadat ik weer was bijgekomen uit de narcose. Voor de tweede wil ik mijn schoonouders vragen of ze willen komen wanneer de bevalling op gang komt. (eigen ouders wonen te ver weg) Als we naar het ziekenhuis moeten, dan is het fijn als er een vertrouwd persoon in huis is voor onze zoon. In het gunstige scenario hoeven we nergens heen, en mogen schoonouders op de benedenverdieping blijven tot de kleine eruit is, onze zoon kennis heeft gemaakt met zijn broertje en ik gedouched en fris ben. Uiteraard zal er wel iemand even naar beneden lopen wanneer de kleine gezond en wel ter wereld is gekomen De rest krijgt weer een SMS, en nemen we op een later moment contact mee op voor het bezoek. Heb een redelijk goede band met deze mensen. Ondanks alle kleine irritaties die er zijn weet ik dat ik ze kan vertrouwen en dat ze mijn wens om rustig bij te komen zullen respecteren (en ik geloof nooit dat mijn schoonvader mij wil zien voor ik onder de douche vandaan ben en fatsoenlijk aangekleed )
Dan zou ik meteen in het ziekenhuis melden wie je wel/niet binnen wil hebben en wanneer. Dan kunnen ze te vroeg bezoek gewoon buiten de deur houden.
s nachts om 03.00 bevallen. de volgende ochtend rond 8.30 gebeld. waren nog in het ziekenhuis en was niet duidelijk dat of we naar huis mochten. uiteindelijk rond 13.00 thuis en uurtje later de eerste visite. Vond het heerlijk, zou het weer zo doen
Ik bel mijne wel op en wat mn man doet moet ie zelf weten. Mijn ouders moeten weten wanneer ik een kindje heb in mn armen en ik wil ze gelijk zien ook.
Dat gaan wij ook doen bij een eventuele bevalling. Eerst even een paar uurtjes samen. En daarna bezoek! Sterker nog.... alleen onze ouder(s) mogen komen kijken. De rest vraag ik even te wachten. Heb echt geleerd om mijn rust te pakken met zoiets. En te genieten van ons moment.
Ben toch benieuwd... Waar in de rij komen de broers/zussen? Alleen ouders snel en je broer of zus pas later, bij het overige volk zeg maar?
Wij hebben als rangorde zeg maar, eerst ouders dan broers/zussen en daarna pas overig bezoek. Dus eigenlijk ertussen in.
De ouders zorgen dat ze in de buurt zijn. Maar de meeste broers en zussen wonen toch op afstand en hebben ook zelf kinderen en werk. De broers en zussen zullen echt wel zo snel mogelijk willen komen, maar daar zit meestal toch wel een paar dagen tussen. We hebben geen strikte rangorde. Toen ik thuis was uit het ziekenhuis stonden de volgende middag de buren op de stoep. Die zijn toen heel even geweest met de kinderen (in carnavalsoutfit want ze hadden net carnaval op school gevierd ) Mijn zus was toen al wel geweest, maar mijn broer kwam pas een week later. Maakt mij niet zoveel uit. Spontane bliksembezoekjes kunnen heel leuk zijn. Je moet er alleennee tegen kunnen zeggen als het op dat moment niet uitkomt.
Toen mijn dochter geboren werd, zijn eerst onze ouders geweest en een heel goede vriendin eventjes een half uurtje na haar werk. Na een paar dagen de zus van mijn man met haar gezin. Eind van de week nog een goede vriend van mijn man, zijn vriendin en hun baby-tweeling. Mijn eigen zus kon helaas pas na 3 weken komen. Haar prematuur geboren baby (toen al 5 maanden, maar had eigenlijk 3 maanden moeten zijn) had toen net het RS-virus. Zo'n kindje neem je natuurlijk niet mee naar een pasgeborene. Mijn zus wist niet of ze het virus zelf bij zich droeg, dus die kwam ook niet. Jammer, maar gezondheid gaat voor.
Ons eerste werd geboren om 4u47 en wij hebben onze ouders gebeld in de vroege ochtend. Ze zijn op bezoek gekomen tijdens het namiddag-bezoekuur. Ons tweede kindje werd om 16u47 geboren en hebben we gebeld zodra ik wat opgelapt was en iedereen kwam vrij snel. Ik lag op de verlos nog. Maar ons zoontje kreeg voorrang om zijn zusje te bewonderen en wij even toen met ons viertjes waren. Deze keer bellen we ook zodra ik wat opgelapt ben en weer zullen broer en zus voorrang krijgen om hun kleine zus waar ze zo naar uitkijken als eerste te mogen zien en knuffelen. Ik wil ff tijd met ons vijf dan. Hangt allemaal ook af wanneer ze juist geboren wordt maar wil nu toch gewoon mijn tijd nemen om van haar te genieten voor al het bezoek komt. Ik begrijp dat ouders belangrijk zijn maar een paar uur met ons klein prinsesje ga ik onszelf wel gunnen. Ik heb trouwens een niet zo goede band met de ouders van mijn man dus die bittere pil wil ik zo snel mogelijk doorslikken. SM heeft nog nooit naar ons meisje gevraagd. Deze zondag nog familiefeest en het enige waar ze in geïnteresseerd was, was om mij van streek te maken door mijn kids op te steken..... Terwijl iedereen vroeg naar ons meisje en hoe alles verliep vroeg zij NIETS en kon ze niet antwoorden voor wanneer ik nu uitgerekend ben..... Goei vraag zei ze..... want ik zorg voor de andere kids dan.... Nee hoor SM dat doen mijn ouders!!!!!!! Ze mag zeker op kraambezoek komen (hoeft voor mij niet maar het is mijn man zijn moeder tenslotte) maar pakken mag niet en ze is maar ff welkom.