Wel/niet helpen op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nummerzoveel, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik werk niet, maar ik help vrijwel nooit op school.
    Ik heb add en ass en ik overzie veel situaties niet. Dit is ook de reden waarom ik niet werk (afgekeurd).
    En het leidt wel eens tot onbegrip, maar de juffen van mn dochter weten hoe het zit dus die vragen het nooit aan mij.
    Maar de klassen moeder is de grootste roddeltante uit de buurt, dus die geef ik nooit een reden waarom ik niet help.

Mijn man vindt het trouwens wel enorm leuk om te helpen. Als hij vrij is door de week, helpt hij graag.
    Zo heeft hij vorig jaar geholpen met de verkeersles en de boel op stelten gezet met de sportdag.

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Heb nog niet alle reacties gelezen maar ik sluit me wél bij Zinaa aan.

3. Als ik help doe ik het voor onze kindjes!
    Ben niet bezig met andere moeders/vaders.

Wel vind ik het soms lastig als er een activiteit is in beide klassen om mij te verdelen.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik help wel op school: soms bij een speurtocht, of naar het bos, 1x pj krijgen we speelgoed mee om schoon te maken. Ik ben iedere maand aanwezig bij de jongste met de spelletjesochtend en iedere week help ik in groep 3 met het lezen.

Enige waar je mij geen plezier mee kan doen is een schoolreisje...Ben er wel voor gevraagd vd week, maar neeeeeeeeeeee, voor geen goud!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn man helpt vandaag op school. Is ook een optie ;)

6. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik help zoveel mogelijk.
    Ik ben klassenouder en luizenmoeder.
    Brigadieren geef ik niets om.
    Ik doe dit voor mijn kinderen, voor hun is het leuk als ik betrokken ben.
    Verder vind ik het belangrijk om ook een redelijke band op te bouwen met andere ouders zodat contacten tussen de kinderen en ouders goed verlopen.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier tot nu toe nog niet geholpen. Uitstapjes met de auto vielen tot nu toe op dagen dat mijn man moest werken ( 1 auto en werk niet bereikbaar met openbaar vervoer/fiets) en andere dingen waarbij hulp werd gevraagd kon ik geen oppas vinden voor de jongste 2. (Die mogen niet mee)
    Mijn man wil ook wel helpen maar hij kan niet telkens vrij vragen op het werk.
    En overblijf ouders/ luizen controles zoeken ze niemand voor op dit moment.
    Wat ik wel kan doen is straks voor de zomervakantie opgeven om speelgoed schoon te maken.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zelf help ik af en toe op school, maar veel minder nu M er is. Wanneer er hulp nodig is (al is het maar om ergens mee naartoe te lopen) mogen er geen jongere broertjes of zusjes bij zijn. Activiteiten vallen vaak ook op vaste dagen en de vraag om hulp komt regelmatig niet heel ver van te voren. Om deze redenen zijn er bij ons verschillende ouders die eigenlijk nooit helpen. Hier kijkt (volgens mij) ook niemand van op.

Vorig jaar hielp ik veel meer en Q zei wel eens 'ben je er nu weer', dus tja, voor wie je het dan doet moet je jezelf ook afvragen.

9. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Ik help wanneer ik kan.Ik ben luizenmoeder en ga soms mee met kleine uitjes..Ik kan en wil ook niet overal aan mee helpen.

10. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn man en ik zitten in een commissie van ouders die meedenken over de doelstellingen en communicatie van het schoolbestuur (hier zijn we voor gevraagd). Op die manier leveren we een constructieve bijdrage waarvoor we tijd in de avond kunnen vrijmaken.

Het begeleiden van uitjes of luizenpluizen of iets dergelijks, daar willen we geen tijd voor vrijmaken, dat is ook allemaal overdag. We hebben allebei werk waar we heel graag naartoe gaan en waar we goed voor betaald worden en dat willen we niet onderbreken. Gelukkig vraagt de school zelden of ouders ergens mee willen helpen wat ondersteuning of schoonmaken etc. betreft. En die commissie waar we deel van uitmaken is best leuk.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 kinderen op school zitten, voor mij is het daarom dus niet meer dan logisch dat ik af en toe help op school.
    Ook hier de conclusie dat het altijd dezelfde groep,is die helpt.
    De komende weken wat knutsel activiteiten , net op de dagen dat ik moet werken. Een andere moeder heeft haar pols gebroken en kan dus even niets. En dan blijft de intekenlijst dus gewoon leeg, terwijl er in 2 weken 6 hulpmomenten zijn..😱
    Ik werk part time, de meeste moeders hier ook.

Ik vind het jammer. Ik help niet voor de gezelligheid maar voor de kinderen. Als ik en 3 andere moeders een ochtendje helpen met het maken van de StMaarten lampions, hoeft de juf daar geen 4 ochtenden aan te besteden,en heeft zij meer tijd voor andere zaken.

Uiteraard moet iedereen het zelf weten. Voor mij voelt het oké om betrokken te zijn bij de school waar mijn kinderen zoveel tijd doorbrengen.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat is dan weer niets voor mij, en zo zie je dat elke bijdrage dus waardevol is 👍

Deel Deze Pagina