Ondertussen 29 weken zwanger en al ontzettend vaak van gedacht verandert over de naam voor onze volgende zoon. We willen een korte en krachtige naam. Niet te modern, maar ook niet heel klassiek. Momenteel twijfelen we over Abel en Faust. Abel komt (hier in Vlaanderen) niet zo vaak voor. We vinden hem wel schattig. Het lijkt me een naam waar je weinig op tegen kan hebben. Anderzijds vind ik hem weinig pit/kracht hebben. Faust vind ik net heel krachtig, maar is dit niet té? Roept deze naam niet teveel negatieve associaties op? Deze geniet wel mijn voorkeur (op dit moment dan toch ) Wat denken jullie? Ik wil zo graag dat kleine stampertje in mijn buik een naam kunnen geven!
Faust vind ik ook een beetje (te) hard en niet mooi. Met Abel heb ik hetzelfde als jij: mooi, maar wel een beetje soft. Ik zou als ik uit deze 2 namen moest kiezen toch voor Abel gaan. Het is echt lastig he. Succes!
Alvast bedankt voor jullie reacties. Fijn om eens de mening van een buitenstaander te lezen. De naam tot de geboorte geheim houden en er met niemand over praten heeft toch grote nadelen hoor
Vaak als je kind geboren is denk je "hey die naam pas bij je!" Dus maak je niet druk. Mijn ouders hadden voor mij en me zus een naam en de kaatste 2 weken van de zwangerschap zei me vader ineens , nee dat wordt het.
Van de twee vind ik abel het leukste! En ach wij hakten de knoop door net na de 40 weken met een andere naam.dan we heel de zwangerschap dachten te gaan gebruiken haha ik beviel met 40+5 dus we waren precies op tijd!
Tis unaniem hier Tja, ik denk dat we er zelf ook nog helemaal niet uit zijn. --> Nogmaals op zoek naar een nieuwe naam. Simone en Paula: zo lang nog wachten en zoeken... Ik ben een controlefreak. Denk dat ik gek word als ik er nog een week of vijf over doe