Wij hebben het wel gedaan, omdat wij nog wel vaker in Tr. zullen komen en niet alleen in resorts. maar wat ik hoorde van de GGD toen wij er kwamen was dat het sowieso goed is als je kindje naar het kdv gaat. dat wist ik niet.
Ik zou denk ik het advies van onze dokter opvolgen!! Zo'n goede arts, die volg ik in wat hij zou aanraden!
het komt weinig voor maar op kindercentra is een van de plaatsen waar het sneller voor kan komen. wat informatie op de site van het RIVM: Hepatitis A (Infectieziektebestrijding)
Het wordt wel aangeraden om je in te laten enten als je naar Turkije staat. Volgens mij heeft er vorig jaar een heel artikel in de krant gestaan. Wij hebben onzelf en de kinderen ook laten inenten. Het jaar erop meteen weer en zijn daarom 25 jaar beschermd.
Altijd enten als je naar Turkije gaat....HepA is geen lachertje en kun je juist ook snel in hotels oplopen (er hoeft maar 1 kok te zijn die besmet is en zijn handen niet wast en hoppa). Ik ben zelf tegen DTP en HepA ingeent en mijn dochtertje natuurlijk tegen DTP en daarnaast tegen zowel HepA als HepB (vanwege haar afkomst).
Juist wel. Ik weet zeker dat het bij mijn schoonouders (in het zogenaamde 'binnenland' (net of je in het oerwoud zit, maar goed) een stuk beter gesteld is met de hygiene dan in het gemiddelde Turkse resort aan de kust...In hotels wordt ik standaard minimaal 1 keer ziek van het eten en dat is me bij mijn schoonfamilie nog nooit gebeurd. Vind het naief te denken dat het in hotels wel goed gesteld is met de hygiene. Reken maar uit: hoge temperaturen, veel minder controle dan in Nederland, kostenbesparingen (lees: eten wat niet opgaat komt de volgende maaltijd weer op tafel), ik betwijfel of de gemiddelde kok een HACCP certificaat heeft.... Nou goed, ik snap gewoon niet dat mensen uberhaupt het risico op leverkanker (want HepA kan tot leverkanker leiden) willen lopen als het zo simpel te voorkomen is, en dan ben je ook meteen voor een jaar of 20 klaar.
een " net" resort, dat zegt niks. Iets van op het oog een net oord is, hoeft helemaal niet hygiënisch te zijn met voedsel ed Daarbij kaartte ik aan wat ik veel om mij heen hoor, dat veel mensen dus wel denken dat het niet nodig is. Maar prima hoor, laat je vooral niet goed voorlichten, ik zou lekker even info inwinnen bij de GGD, die weten zeker waar ze over praten.
Hi, Ik ga hem toch laten inenten, en meteen met Hep B. (2 in 1 combi-prik). Is hij in 1 keer klaar, als hij over een half jaartje een herhaling krijgt. bedankt voor jullie adviezen!