wel/niet inenten voor de mexicaanse griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiezelsteentje, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je bent nooit 100% beschermd met de griepprik. Ik haal al jaren de gewone griepprik en had vorig jaar rond kerst 2 weken lopen kwakkelen met koorts en 4 dagen in bed gevolgd door een bacteriele longinfectie dus daarna nog eens een week bezig met koorts.

De normale griepprik kwam vorig jaar dan ook wel een maand later, half november weet ik me te herinneren.

Ik ga er ook niet voor met kinderwens en heel licht astmatisch.

C

2. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    jouw woorden brengen me hevig aan het twijfelen, toch maar eens goed navraag doen..

3. Loe

Loe Niet meer actief

nou, nu is er op het nieuws dus dat het een epidemie is. Ben net ziek geweest, hoop eigenlijk maar dat het de mexicaanse was, dan kan ik het toch niet meer krijgen hierna?

Ik weet t niet hoor....en je kunt t wel aan de huisarts vragen, maar de huisarts verderop om de hoek heeft weer een andere mening. Zucht. Ik hoop denk ik maar op geluk, en neem de mexicaanse niet en de gewone wel....

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Er is weer een meisje van 14 jaar overleden uit Nederland. Ben toch wel benieuwd hoe alles gaat verlopen. In mijn omgeving zijn best wel veel mensen ziek.

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    ook een man van 40 zonder ziekenhuisopname (?)

6. Loe

Loe Niet meer actief

Er is momenteel een epidemie van de mexicaanse griep. Verder las ik dit:
    In Nederland zijn jaarlijks griepepidemieën. Op dit moment circuleren nauwelijks griepvirussen behalve de Mexicaanse griep.

Zou ik dan toch de mexicaanse hebben gehad?

7. Loe

Loe Niet meer actief

ik kreeg te horen toen ik de huisarts belde (ik had werkelijk geen idee meer of je nou wel of niet moest bellen bij griepverschijnselen) dat ik niet langs hoefde te komen, er kwam ook niemand kijken en als ik vijf dagen koorts had dat ik dan nog maar eens terug moest bellen. Terwijl ik dus echt wel hoog risicopatient ben. En trouwens NOOIT, maar dan ook NOOIT koorts heb, terwijl ik wel echt doodziek in bed lig. Vond dit ook wel vreemd overkomen. Ik weet ook niet hoe ze anders moeten reageren, maar ik had misschien bij een hoog risicopatient toch even wat aandacht erop verwacht. Of dat terecht is, weet ik ook niet, maar zo voelde het wel.

8. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Loe: je bent met Astma volgens mij wel degelijk kandidaat voor nakijken en dan al dan niet Tamiflu hoor! Kun je op RIVM site nakijken, of dat had moeten gebeuren.

ps. Als dit echte griep was en in de afgelopen 2 weken heb je een heel grote kans dat het echt de mex. griep was. Er heersen nu niet veel andere griepen

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Die mensen die overlijden zijn mensen met al een zwakke gezondheid. Laat je daar niet banger door maken.

Oja, Isabella is ook twee dagen flink ziek geweest. hele hoge koorts, erg veel hoesten, misselijk en overgeven,

Of het nu een Mexicaanse griep was weet ik niet. Kan elke griep zijn.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Loe: Dat is ind wel raar dat als je risico patient bent dat je dan zo'n reactie krijgt aan de telefoon....

Ik heb zelf ook koorts, smoorverkouden en knallende koppijn. Van de week erg last van mijn spieren. Mijn zoontjes zijn ook beide heel erg verkouden. Af en toe krijg ik er wel een raar gevoel bij hoor maar dan voornamelijk omdat ik het wat eng vind bij mijn kereltjes.

Beterschap loe

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ bosi: Dat meisje van 14 jaar was kerngezond was net op het nieuws....

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Ik denk dat ze zo'n reactie krijgt omdat het echt wel meevalt. Mensen doen te paniekerig naar mijn mening.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Blijkbaar niet.

Er is dan echt wel iets aan de hand. Ik geloof er niks van. Paniekerig gedoe. :x

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Bosi: ben niet banger daardoor hoor. Ik let sowieso liever op internationale cijfers :) . En 6 mensen dood is gewoon uiteindelijk nog niet veel, hoe rot het ook is dat ze in de kracht van hun leven/voordat het echt is begonnen, overlijden.

(ps. meisje van 14 was gewoon gezond hoor)

Edit: ik liep alweer achter.....

15. Loe

Loe Niet meer actief

ja ik denk toch dat de kans erinzit dat ik de mexicaanse heb gehad, bedankt luca. ik weet gewoon niet of het griep is geweest of verkoudheid, ik kan het onderscheid niet goed maken en volgens mij is er maar een dun lijntje tussen die twee. Koorts krijg ik dus niet. Da's het rare. Maar ik had wel erge pijn achter mijn ogen, zwabberbenen,hele erge hoofdpijn, en uiteindelijk via de huisartsenpost voor sinusitis en weer bovenste luchtweginfectie antibiotica. Het verloop is niet heel veel anders geweest dan normaal, t eindigt bij mij vaak met antibiotica. Maar de klachten waren wel wat anders, namelijk die stekende pijn achter de ogen en die knallende hoofdpijn.
    Het begon wel weer zoals altijd met keelpijn!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ken je dat meisje persoonlijk?

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Het blijft moeilijk hoor! Aan de ene kant ben ik niet bang om ziek te worden. Dat kan mijn lichaam nu wel aan denk ik. Maar straks wordt ik ziek als ik hoogzwanger ben. En dan komt het risico van de longonsteking meer naar voren. En ik heb begrepen dat als je dan eenmaal die longonsteking hebt dat je er dan ook niks voor kunt krijgen toch? Nu heb ik geen hartklachten, astma o.i.d. maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen.....
    Oh, wat is dit moeilijk zeg!

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Bosi, dit stond vermeld op internet over dat 14- jarig meisje:
    Meisje (14) bezwijkt aan Mexicogriep

AMSTERDAM - Een meisje van 14 jaar is deze week aan de Mexicaanse griep overleden. Ze was voor ze de ziekte kreeg gezond, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het zal allemaal wel meevallen met die Mexicaanse Griep. Er overlijden ook elk jaar veel mensen aan de "gewone" griep, maar daar hoor je nooit wat over. De Mexicaanse is gewoon een gewone griep. Ik ga me ook zeker niet in laten enten. Doe ik ook niet voor de gewone griep.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja alle "media" neemt dat over natuurlijk.

Of dat meisje niet al een onderliggend probleem had is natuurlijk nooit duidelijk.

Lijkt mij gewoon een paniek bericht.

Laat het duidelijk zijn dat een media absoluut geen goede bron is om zoiets als waarheid aan te nemen.

Deel Deze Pagina