wel/niet inenten voor de mexicaanse griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiezelsteentje, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    En dat snap ik heel goed, als je als ouder leest dat die kleine een paracetamolletje kreeg, dan weet je het ook niet meer he?
    Lang leve de media, want die kan onze koppies behoorlijk op hol laten slaan!

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik denk dat de media het volgende ermee bedoelt:

huisartsen zeggen heel snel: geef maar een zetpil, let op dat het kind genoeg drinkt en laat het uitzieken.

nu had dat kindje eigenlijk dus gezien moeten worden door de arts en niet met een paracetemol het bedje in gestuurd moeten worden.

Ouders hebben alleen een telefonisch consult gehad waarin dus werd geadviseerd (zoals altijd met die stomme artsen) een paracetemol te geven ipv gezien te worden door een arts.

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn kinderen krijgen voor de koorst geen zetpil. Bij de 1e deed ik dat weleens maar ik kwam er snel achter dat ze heel lang met de koorts bleven lopen door steeds de temp omhoog omlaag ging. Ik heb ze daarna zonder zetpil door de koorts laten komen en ze waren er zo af. Ik ben niet zo voorstander van zetpil, de huisarts zegt het ook vaak genoeg tegen mij maar hij kan mij meer zeggen. Niet dat ik zeg dat zij daar nou aan overleden moet zijn hoor, maar ik ben gewoon niet zo voorstander ervan.

4. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden, ik vind dat sommigen hier wel heel erg hetzes maken van het hele gebeuren hoor!
    Resten van foetussen enzo?? Je kunt gewoon op de website van ECDC lezen wat er in zit allemaal, dus als je het daar niet tegenkomt, dan zit het er niet in.....
    Vervelend dat de huisartsen de beslissingen niet durven te nemen! Vragen degenen die zich wel willen laten inenten wel even naar of ze dan Pandemrix of Focetria zullen krijgen?

succes met de keuze!

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ninette, er is in NL toch alleen maar Pandemrix of heb ik wat gemist?

Charlie

7. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik niet, ik woon niet in Nederland, maar volgens mij schreef iemand anders hier ook over Focetria en die gebruiken de zwitsers voor zwangere vrouwen en kleine kinderen en dus niet de Pandemrix, dus dat lijkt me voor jullie het navragen waard.

8. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Bij mijn huisarts weten ze nog niet welke zij binnen krijgen dus als het pandemrix is laat ik mij niet inenten. Is het forcetria beslis ik op dat moment zelf. Ik vind het heeeeeeeel erg moeilijk.

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Het is inderdaad het navragen waard, al denk ik dat hier alleen Pandremix wordt gegeven.

Litdekoster...ik denk ook dat de media het zo bedoeld, dat de huisarts in deze kwestie verkeerd gehandeld heeft. Ik vind alleen wel dat de media anders om zou kunnen gaan met de informatievoorziening. Duidelijkere berichten leiden wellicht tot minder onrust.

Ik sprak net de homeopaat, zij belde om te vragen hoe het met mij gaat. Ik vertel hoe of wat en zeg tegen haar dat ik wel weer even een afspraak wil,vooral om te kijken wat we kunnen doen aan de weerstand. Maar zeg ook, 'je weet, ik wil niet meteen wat innemen, maar ik denk dat dit alles beter is dan die prik voor de mexicaanse griep."
    Is het even stil, zegt ze...."o nee asjeblieft, niet nemen hoor!"
    Doos die ik ben zeg alleen dat ik er ook zo over denk, vergeet te vragen waarom zij dit denkt.
    Maar ik zat hier met mensen, dus wellicht dat ik daarom niet alert reageerde.
    Misschien toch even terugbellen, zij werkt namelijk ook voor het ministerie, wie weet wat zij er van weet.

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Die gedachte, daar loop ik ook mee.
    Pandemrix nee, Focetria is het overwegen waard.

11. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Worden mensen met overgewicht ook opgeroepen?

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ze voor het ministerie werkt (welke? VWS?) wil niet veel zeggen hoor. Transparantie enzo... Zij zal net zoveel over de inhoud van het vaccin weten als wat de nederlandse burgers zelf op officiele websites kunnen opzoeken.

Ik zelf neem trouwens ook al een tijdje iets voor de weerstand, mijn zoontje van 2 geef ik ook wat. Zelfs aangeraden door mijn gyn...

13. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zouden mensen met overgewicht proactief de huisarts moeten bellen, ik denk niet dat ze die zo onder een knop hebben ofzo.

Nee, volgens mij heeft NL ook Focetria gekocht. NL heeft bij GSK en Novartis gekocht, volgens mij is GSK pandemrix en Novartis Focetria.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Voorlopige antwoorden arts-infectieziekten GGD:

1. Enten na de bevalling ... hoe lang wachten ?
    Als je je goed voelt kan dat wel. Wellicht een week wachten.
    2. Mag je de vaccinatie uitstellen als je in de risicogroep valt, zodat je het vaccin later krijgt ?
    Samen met HA plannen.
    3. In het buitenland worden mensen die een jonge baby hebben ook gevaccineerd, gaat dat in Nederland ook gebeuren, ter bescherming van zuigelingen ? (vaders, moeders, broertjes en zusjes)
    Nog niet bekend … misschien. Wellicht de komende weken bekend.
    4. Als kinderen geent zullen worden, worden dat dan vaccins zonder adjuvant voor deze doelgroep ?
    Antwoord volgt nog.
    5. Moet ik mijn zoontje laten enten ?
    Als beslist wordt dat kinderen geënt moeten worden, zeker doen.
    6. Thiomersal zou al vanaf 2005 niet meer in vaccins gebruikt mogen worden … is dat zo ?
    Antwoord volgt nog.
    7. In Zwitserland is onderzoek gedaan naar vaccins en daar is het volgende over te vinden … is dat waar ?
    - het vaccin pandemrix is goedgekeurd voor mensen vanaf 18 jaar (is dit in NL ook zo?)
    - het vaccin Focetria voor mensen vanaf 6 maanden.
    - De klinische testen van Focetria wijzen uit dat dit goed gebruikt kan worden voor kinderen en zwangere vrouwen. (dus niet die pandemrix dan?) Krijgen onze kinderen dan dit vaccin ?
    Wordt nog onderzocht, onderzoek loopt gewoon door.
    8. 'Het is afschrikwekkend dat deze pandemische vaccins ingredienten bevatten
    die, -volgens onafhankelijke studies-, verwoestende auto-imuunziektes hebben
    veroorzaakt waaronder reuma, Multiple Sclerose en de huidziekte Lupus'.
    Is dat zo ?
    Antwoord volgt nog.
    9. Waarom heeft Nederland geen vaccins zonder adjuvans voor zwangeren en kinderen ? Deze zijn toch een stuk veiliger ?
    Nee.
    Iedereen adviseert mij anders:
    VK: niet enten tijdens zwangerschap, daarna wellicht wel ivm longen
    Risicogroepen toch enten …
    HA: Allergisch Astma is periodiek, voor de rest ben je gezond en loop je na de bevalling niet meer risico dan anderen dus ik zou het niet doen.
    Advies van de huisarts is belangrijk omdat hij de gezondheidssituatie van iedereen specifiek kent.
    Gyn: Er zullen doden vallen door de griep én door het vaccin, maar als je in aanmerking komt voor een spuit zou ik het toch doen na de bevalling.
    Doden door vaccin niet te verwachten.
    10. Berichten gaan dat de pandemie in december de top heeft bereikt en in januari/februari helemaal weg zou zijn. Een Amerikaanse arts zei dat het waarschijnlijk tot juni zou duren en dat iedereen zich moest laten vaccineren … wat is te verwachten ?
    Niet bekend. Ze weten niet hoe het gaat verlopen.
    11. Komen er uiteindelijk vaccins voor alle Nederlanders of blijft het beperkt tot de risicogroepen, eventueel uitgebreid met kinderen ?
    Antwoord volgt nog.

Misschien kunnen mensen alweer verder met deze informatie ... deze arts was duidelijk vóór vaccineren ... misschien kan ik er nuchterder over nadenken als ik eenmaal bevallen ben en de hormonen anders werken ... wie weet ... ;) Op de vragen waar bij staat "antwoord volgt nog" zal ik, zodra ik de antwoorden ontvangen heb, terugkomen.

Groetjes,
    Nikki F

15. meidenhuis

Vaccinatie: honderd jaar gedegen ... - Google Boeken

Pagina 331 bevestigt dat Thiomersal (wat niet in de vaccins van het Rijks Vaccinatie programma gebruikt wordt) neurotoxische uitwerkingen kan hebben op kinderen jonger dan 6 maanden.

Dit is een medisch boek op basis van 100 jaar wetenschappelijk onderzoek op vaccins.

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prima bron! Maar gaat dus over kinderen JONGER dan 6 maanden. Die worden ook nergens ingeent.

17. meidenhuis

zwangere vrouwen dragen kinderen jongen dan 6 maanden :D waarvan de hersentjes nog in ontwikkeling zijn. ;)

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee, ze werkt er niet mee, ze werkt zelfstandig, maar ze heeft regelmatig contact enzo met volksgezondheid.
    Ik zal het nog eens duidelijk navragen ;)
    Ze werkt veel voor ze vanwege het buitenland of zoiets, maar ben bijna zeker dat zij er meer van zou kunnen weten.
    En iets voor je weerstand innemen, is echt zo gek nog niet he?
    Ik slik inmiddels weer extra vit c omdat dit mij altijd zo goed helpt en heb ook eachinaforce in huis, maar moet nog navragen of dit mag.
    Wel toch?
    Toch balen dat ik die h.a niet te pakken heb gekregen en zo stom dat ik niet heb doorgevraagd bij de homeopaat.
    Nou ja, ik beroep me maar even op mijn hormonen, hihihihi.

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Bij inenting ga je anti-stoffen aanmaken. Deze anti-stoffen worden vooral in het laatste trimester door de placenta doorgegeven aan het ongeboren kind en zodoende krijgt deze antistoffen en is de kleine beschermd na de geboorte.
    maar... dat betekend ook dat een deel van het vaccin, wat in je bloed komt, door de placenta naar je ongeboren kindje gaat. Tenslotte ga je pas na de inenting anti-stoffen aanmaken, dat duurt even, vandaar ook de tussenpozen tussen beide vaccins, en dus krijgt het kindje ook eerst stoffen van het vaccin binnen...

20. meidenhuis

klopt inderdaad, maar mijn bericht gaat om over de gevaren van Thiomersal.

Thiomersal (wat in de vaccins zit) heeft neurotoxische gevolgen voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. Zij brengen dus schade aan de hersenen van een baby.

in mijn vorig bericht ook een link uit een medisch boek waaruit blijkt dat zuigelingen jonger dan 6 maanden niet in aanraking mogen komen met Thiomersal. Door een vaccinatie komt dit spul bij de baby terecht, die net zijn hersentjes aan het ontwikkelen is.

Deel Deze Pagina