Nee, maar ik ga wel van de media uit dan die andere 5 dus al onderliggende andere ziekten hadden. En dus ook dat zij wel gezond was. Jij kende die ander 5 wel? 1 gezonde jonge vrouw/meisje dood zegt niets over het algemene gevaar. Maar het mag toch wel gezegd worden? Ik vind het gewoon een super rot verhaal voor haar en alle mensen die van haar hielden. H1N1 is nog net zo gevaarlijk en ongevaarlijk al daarvoor.
Loe, zou kunnen dat je de m-griep hebt gehad, maar volgens mij gaat het wel altijd gepaard met koorts toch? Want koorts is uiteindelijk toch het ergste van een griep.. toch?
Dat bedoel ik ook niet vervelend naar jullie maar ik weet gewoon erg veel over het onderwerp media en ook dat dit vaak erg ongenuanceerd naar buiten kan worden gebracht. Natuurlijk was het meisje op het eerste gezicht gezond en is ze helaas overleden maar dat is echt niet alles. Daar is echt mee aan de hand.
Dan kun je ook niet geloven dat die andere 5 wel al onderliggende ziekten hadden toch? De eerste 17 jarige jongen was tenslotte net op vakantie geweest in Spanje. Was hij dan wel echt ziek daarvoor?
Omdat er een pandemie heerst. Mensen willen weten wat er speelt. Daar gaat nieuws verslaggeving toch om? Je bent ook vrij om de media niet te volgen toch? Nogmaals, geen paniek hier. Is ook niet nodig vanwege 1 geval op weet ik veel hoeveel besmettingen. Maar als er hiervoor verteld wordt dat er tot nu toe altijd onderliggend lijden was bij overledenen, mag dit toch ook worden verteld? Trouwens, er wordt ook verteld dat de 40-jarige man die is overleden, wel al ziek was. Zeker nu alle mensen die verhoogd risico lopen de keuze moeten maken tussen een vaccin en deze griep. Dan wil je toch informatie? En nee, die keuze hangt bij mij echt niet samen met het overlijden van dit meisje.
Nee wat ik ermee wou zeggen dat het wel redelijk klopt dat de media veel dingen opblaast. Soms is het moeilijk om dingen te geloven omdat veel dingen tegenstrijdig zijn.
Even als voorbeeld: Huisartsen enzo controleren niet meer met testen of iemand echt de mexicaanse griep heeft. Maar vandaag worden wel de cijfers naar buiten gebracht over het aantal mensen dat deze griep heeft of heeft gehad. Dat is toch raar? Daarmee wil ik zeggen dat het wel moeilijk is om de media te geloven in een aantal zaken....
Tja, die zijn gebaseerd op statistiek/steekproeven. Heb ze ook gelezen op het RIVM. Als ik het goed begrijp, heersen op dit moment niet veel andere griepen. Het klopt dat je daarmee geen harde cijfers hebt, maar goed, daarvoor bestaat de capaciteit ook niet. Het meisje is overleden in de week van 15 tot 21 oktober volgens het RIVM. Aangezien dat toch een overheidssite is en geen hype-media, ga ik er toch maar vanuit dat die cijfers kloppen.... Het klopt dat sommige media graag opkloppen, en dan weer roepen dat er niks aan de hand is, en dan bepaald nieuws niet melden want je behoudt je lezers niet door telkens over dezelfde oorlog/ziekte/crisis/politieke situatie te berichten etc. etc. Maar ja, dat geldt niet allemaal voor alle media. Ik lees dan ook liever over de mex. griep op de internationale sites van het CDC, ECDC, EMEA of WHO
Heb niet het hele topic gelezen. Ik laat me NIET inenten tegen de Mexicaanse Griep. Ik zit in de MMM en ben druk bezig met IUI. Ten eerste mag je tussen de 1e en 2e prik niet zwanger worden en ten tweede mag je maar liefst 8 weken na de 2e prik niet zwanger worden. In totaal zou je dus zo'n 3 maanden niet zwanger mogen worden. Dit omdat ze niet weten wat voor gevolgen dit zou kunnen hebben op het vruchtje. Nou, dat zegt mij al dat er een of ander niet-veilig middel doorheen zit. Ook blijken politici en ander elitevolk een ander vaccin te krijgen dan de gewone burger! Bij hun zit er iets niet door wat er in het vaccin voor de burgers wel zit... Ik vertrouw het niet. Daarbij komt dat ze naar mijn mening het vaccin ook nog niet voldoende getest hebben. Ik neem dus alleen de gewone griepprik. Het vaccin tegen de Mexicaanse Griep mogen ze van mij aan iemand anders geven. Ik bedank er voor.
In dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/149248-mexicaanse-griep-zwanger-verder-126.html staat er een en ander over (rond 21 oktober). En hier: Krijgen Duitse politici ‘veiliger’ vaccin tegen Mexicaanse griep? | Gezondheid (Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze info is!)
Hoi, Mijn verloskundige gaf aan dat het vaccin volkomen veilig was! Hij legde uit dat de enting uit 2 onderdelen bestond 1 onderdeel is een zelfde soort als de gewone griepvaccinatie en onderdeel 2 is adjuventus die ervoor zorgt dat het middel sneller wordt opgenomen door je immuunsysteem! Er zijn verschillende adjuventussen die al wel uitvoerig zijn getest die volkomen veilg bleken.Deze is zo aanverwant dat hij aangaf dat het echt veilg was! Verder ben je als zwangere een stuk gevoeliger voor longontsteking doordat je diafragma door de baby al sowieso verhoogd is en dus vatbaarder bent! Ik heb mijn overweging gemaakt maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf doen alleen laat je goed informeren en niet lijden door geruchten of onderbuikgevoelens!! Succes! groet Nina
Kijk, en de paniek is toegeslagen. Iedereen gaat verhalen verzinnen. Ik kan hier alleen maar om lachen zo belachelijk dat het is. Dit bewijst maar weer eens de massa hysterie die de media vaak veroorzaakt. Hele diepe zucht........
Nou ja, dat is toch ook belachelijk nieuws uit Duitsland. Denk je dan dat het verzonnen is Bosi? Het heeft ook verder niet veel zin dit topic. Iedereen zal zijn voors en tegens hier proberen neer te zetten...ook gewoon omdat het fijn is het een en ander van je af te schrijven. Het blijft een persoonlijke kwestie. Ben zelf wel benieuwd of het allemaal wel op tijd is met die vaccinaties. Het begint pas over 2 weken en dan heeft het nog 2 weken nodig om wat te doen in je lichaam en 3 weken later pas de volgende spuit. Trouwens om te relativeren, in Engeland zijn er nu 124 mensen aan de mex griep overleden. Dat lijkt veel maar gezien het aantal mensen dat er woont valt het echt wel mee. Maar goed... C
Hier in de krant deed de ha de oproep voor de gewone griepprik. Daaronder een oproep voor mensen die in aanmerking komen voor de mex. griepprik maar noemde daar de uitzondering voor zwangere vrouwen! Misschien naief van mij, maar voel me niet geroepen om me te laten vaccineren. Zal het woe nog eens met de vlos bespreken.