Is de prik voor kinderen wel veilig dan, is dat wel zeker? Want daar heb ik me helemaal niet mee bezig gehouden de afgelopen tijd... Mijn dochtertje is 2 en gaat naar de opvang. Vind het dus wel prettig als ze gevaccineerd mag worden.
Van te voren maakte ik me heel erg druk om de naald en om de mogelijke bijwerkingen. Ik heb ongeveer 10 minuten in de rij gestaan (tussen allemaal oudjes) en werd daarna door mijn eigen huisarts geprikt. Moest wel zitten want ik was een beetje dizzy van het stressen hahaha. De prik viel reuze mee het heeft tot ongeveer 5 minuten erna pijn gedaan en nu voel ik het nog een klein beetje een soort van spierpijn gevoel. Ik moet zelfs kijken waar er uberhaubt geprikt is want het is echt moeilijk zichtbaar. Voor de mensen die nog moeten veel succes en de mensen die het nog niet weten sterkte met een keuze maken. Ik houd jullie op de hoogte.
Oke....kids tot 4 jaar ook enten dus (zeer waarschijnlijk). Onder de 6 mnd niet (te weinig bekend, mag gewoon niet!)...waarom dan wel je kindje IN je buik blootstellen aan het vaccin? Het komt immers via de placenta bij je ongeboren kindje. Spreken ze elkaar nou tegen? Is het enten dan echt alleen voor jezelf, als moeder? Dan ent ik dus niet. Ik ben gezond / fit en als ze gaan enten 34 wk zwanger. Elmo
Kinderen in de leeftijd van zes maanden tot en met vier jaar moeten worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Dat adviseert de Gezondheidsraad aan minister Klink van Volksgezondheid. De Gezondheidsraad maakt het advies vanmiddag officieel bekend, maar de NOS heeft het nu al bevestigd gekregen. Minister Klink neemt het advies vrijwel zeker over. De persconferentie van de Gezondheidsraad en de reactie van minister Klink is vanaf 17.15 uur te zien op Nederland 1. Volledig De vaccinaties worden toegediend door de GGD's. Dat zal al op korte termijn gebeuren, mogelijk al vanaf eind deze week. GGD's zouden al opties hebben genomen op sporthallen en andere accommodaties die geschikt zijn voor massale inentingen. Baby's tot een half jaar vallen buiten het vaccinatieprogramma omdat het vaccin nog niet voor zuigelingen is toegelaten. Wel wordt overwogen om andere maatregelen te nemen, bijvoorbeeld vaccinatie van mensen in de directe omgeving van zuigelingen, zoals ouders, broertjes en zusjes.
Ik heb net contact gehad met mijn huisarts, hij prefereert dat mijn zoontje van 6 word ingeent tegen mex.griep, omdat hij in de risico-groep hoort vanwege luchtwegproblemen. Voor mijzelf heeft de huisarts mij op dit moment de prik afgeraden! Met de informatie die hij nu heeft, raad hij mij de prik ook af na de 14wk.
Nee, maar vanaf weer wordt het dan schadelijk of afgeraden? Er is totaal niks bekend over de bijwerkingen bij zo'n uk. Ik weet het niet hoor...mag in de eerste 3 mnd van je zwangerschap niet, de eerste 6 mnd na de geboorte niet...wie zegt dat het 100% veilig is in die korte periode ertussen? Het komt op mij erg krap over.
Ik ben het helemaal met elmo eens, dat was voor mij al de voornaamste reden om de prik niet te halen. In eerste instantie zeiden ze veilig in het derde trimester daarvoor niet nu zeggen ze veilig en het tweede en derde trimester daarvoor niet. Met de enting van kinderen dezelfde onduidelijkheid, vanaf 6 maand veilig, oja dat weten ze ook niet zeker. Ik vind het allemaal erg wazig, en ook dat ze veel te laat zijn met enten het heerst nu al zo erg dat enten ook weinig zin heeft dat moet je doen voor een epidimie en niet tijdens.
Goh, dan moeten we al snel de keuze gaan maken ... ik vind het zo'n eng idee om ons manneke te laten vaccineren ... ik weet nieteens of ik dat zelf wel wil na mijn bevalling ... ben benieuwd wat ze om 17.15 zeggen ...
Pff nou heb de griepprik gehaald. Was echt superzenuwachtig. Ze hebben me gevaccineerd met Focetria. Het was net zo'n prikje als met de vaccinatie voor de vakantie voel er nu al bijna niets meer van. Dus nu maar beetje in de gaten houden en ons meisje 300x per dag wakker maken alleen al voor mijn gemoedsrust. Zal blij zijn als ik maandag ook weer op controle moet bij de vk.
Ik kreeg vorige week van de assistente te horen dat ze daar de voorgemengde hebben. Een dag later heb ik het zelf gezien, wij krijgen Focetria. De assistente gaf wel aan dat zij weinig zwangere vrouwen heeft om in te enten. Elmo, ik ben het met je eens, ik vind het nog altijd een rare gewaarwording dat kindjes onder de 6 maanden niet gevaccineerd mogen worden en wij zwangere vrouwen met een kindje in de buik wel. Okee, er komt minder vaccin bij het kindje. Maar is dat daadwerkelijk zo? Maar jee zeg, je zal en zwanger zijn en moeten beslissen en kinderen hebben voor wie je moet beslissen. Geen makkelijke opgave he?
Na de vaccinatie maakt uw lichaam antistoffen aan om u tegen het nieuwe griepvirus te beschermen. In het laatste deel van de zwangerschap kunnen deze antistoffen via de placenta bij uw kind terecht komen. Daardoor is uw kind net na de bevalling tijdelijk beschermd tegen het nieuwe griepvirus. Deze antistoffen verdwijnen echter weer in een paar maanden. ik denk dus dat de vac. niet bij de baby komt alleen de antistoffen die wij aanmaken na de enting... en anders effe bellen met dat 0800 nummer
ik heb vandaag contact gehad met huisarts en gyn en die zeggen met klem JA ertegen dus ik ga morgen gewoon om de spuit.. ik wil gewoon dat ze antistoffen heeft als ik ze straks op de wereld zet...al die kraam visite die komt en het mee kan brengen enz...ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze straks net geboren toch die klote griep krijgt en wie weet wat dan de gevolgen zijn.. de spuit schijnt niet veel te verschillen van de normale griep spuit en die word ook altijd gewoon gehaald...
De mijne idem, evenals de huisarts en de assistente.... Pekske... de anti-stoffen kunnen bij de baby komen,het is niet gezegd dat dit ook gebeurd. Als dit wel gebeurd, is het kindje slechts tijdelijk beschermd, na een paar weken zijn de anti-stoffen uit het lichaam. Daarbij laat de placenta van ieder medicijn altijd een deel door , ook met paracetamol.
Dames, Lees even mee in de topic Zwangerschap -Zwanger en wel ingeent mexicaanse griep.. daar is een vrouw wiens moeder bij de RIVM werkt