Ja, dat ook natuurlijk, maar ik geloof toch echt niet dat we hier in een bananenrepubliek leven waar allerlei complotten worden gesmeed om iedereen uit te roeien dan wel van nanochips te voorzien. Als het niet veilig blijkt te zijn, dan hebben ze dat denk ik eerder verkeerd ingeschat.
Precies. Verder kun je het ook omdraaien. Misschien moeten we juist erg blij zijn dat we in een land leven waar de overheid dit voor ons regelt en juist het beste met ons voorheeft.
Inderdaad, heel fijn dat we een keuze mogen maken al is die niet altijd makkelijk En zo kun je het van de griepprik ook net zo goed omdraaien, dat je niet weet of je er in de toekomst iets aan overhoudt. Je weet met de griep net zo min of je er in de toekomst iets aan overhoudt
Ik ben daar ook echt wel even overtuigd, maar sommige dingen kun je nou eenmaal niet zeker weten of voorspellen. Dat is nu natuurlijk ook het lastige, neem je het vaccin, dan had je het anders misschien ook wel niet gekregen of niet ernstig, neem je geen vaccin, dan ben je misschien nét die ene die de sigaar is.... Maar goed, eigenlijk zijn we ook wel verwend, het is welliswaar kiezen tussen twee 'kwaden', maar zeker relatief gezien zijn beide 'kwaden' waarschijnlijk vrij ongevaarlijk... Gelukkig hier geen dictators, aardbevingen, giftige slangen enz.
Ik weet het echt niet meer.... Had na lang wikken en wegen besloten wel te gaan voor vaccinatie. Maar nu hoor ik weer vanuit de States (via de man van een vriendin die huisarts is) dat daar de zwangere vrouwen niet met Pandemrix worden ingeent vanwege de vraagtekens rond de adjuvans en Thiomersal, een soort kwik dat er in dat vaccin zit. Zwangere vrouwen krijgen daar uit voorzorg een vaccin zonder deze stoffen, genaamd Celvapan. Ook in Duitsland wordt geadviseerd geen Pandemrix te gebruiken bij zwangeren. Ik kan hier echt zo boos om worden, waarom verschilt dit zo per land? Het wordt ons weer lekker moeilijk gemaakt. Wordt er zo langzamerhand gestoord van en twijfel nu weer....... Hoe gaan jullie om met dit soort informatie, gewoon naast je neerleggen? Thanks en ik wens iedereen een voorspoedige griepvrije zwangerschap! Juliette
Ik blijf ook moeite houden met de adjuvans, laat me op een of andere manier niet los, ook niet als ik mij alleen basseer op de officiele sites. Toch is het inderdaad fijn dat we de keuze krijgen en dat Klink zoals hij het zelf zegt, het ons niet opdringt/verplicht, dat het een ieders eigen keuze is. En ik vind het het feit dat Alexander, Maxima en de kids ingeent zijn, een goed voorbeeld. Dit kan rust geven he? Ben het wel eens dat ook zij net als ieder ander buiten de risicogroep horen te wachten (behalve Ariane),maar het zal misschien ook wel strategisch zijn.
Juliette en Mexicang, als je nu nog naar de huisarts gaat heb je grote kans dat je niet met Pandemrix maar met Focetria wordt ingeent. Ook in zwitserland is Pandemrix niet het vaccin wat ze voor de zwangere vrouwen gebruiken, Focetria wel. Alhoewel Celvapan ook net goedgekeurd is, dus ben benieuwd wat ik volgende week zal krijgen.
Klopt, deze ligt ook voor mij klaar. Maar gebruiken ze in zwitserland dezelfde Focetria? Nee toch? Deze hier is in multi-doses en ik had liever de voorgevulde spuit gehad Hier krijgen de anderen Pandemrix, de kids in ieder geval. Maar ik weet niet wat zwangere vrouwen zonder oproep krijgen. Celvapan? Weer nieuw?
Kan ik me niet zo druk om maken hoor dat de kindjes van Maxima en W Alexander hem al hebben gehad, Vind het ook wel een goed voorbeeld moet ik zeggen. Net zoals dat steeds meer artsen en medisch personeel de prikken nemen. Dat geeft wat vertrouwen he..
Ik heb me donderdagavond ook laten inenten. heb heel lang getwijfeld. Heb me gewoon laten gek maken door de media. Ik ben nu heel blij dat ik het gedaan heb.
Ja, hier inderdaad de voorgevulde spuit, zonder thiomersal als conserveringsmiddel dus. Celvapan is zonder adjuvans, dezelfde als in Amerika dus geloof ik.
Ik had even de bijsluiters opgezocht. Toch erg jammer dat ze deze niet hebben hier... Ik denk dat dit de onrust nog veel meer weg zou nemen! Die Celvapan 'ziet' er goed uit , en ja, ook daar staan bijwerkingen bij, maar in deze bijsluiter stond echt dat dit vaccin is goedgekeurd door het WHO om te gebruiken ten tijde van pandemie. En inderdaad zonder adjuvans, duidelijk ook in de bijsluiter, wat bij Focetria wel staat aangegeven. De multi-dosis dan he? Kon ik bij Focetria(multi-dosis) niet vinden in de bijsluiter. Ik word tijdelijk inwoner van Zwitserland
Maar ja, hier zit het vaccin Focetria er al bijna een week in, zo lang wachten kan ook weer een nadeel zijn....
joehoe, daar ben ik weer, ik heb uiteindelijk ook besloten om de prik te halen, ik mag hem donderdag halen. Je wordt inderdaad gek gemaakt door de media! Liefs, Kiezel en voor wie nog moet besluiten, succes!
Ik ben er nog steeds niet uit, ik lig er gewoon wakker van, wat een gepieker zeg... Morgen moet ik beslissen, dan is mijn oproep namelijk. Ik heb steeds gezegd, dat ik het niet wil, het voelt gewoon helemaal niet goed. Maar nu het morgen zover is, ga ik toch weer twijfelen. Je wilt het beste voor je kindje, maar wat is het beste??
Succes allemaal met jullie beslissing. Als het 'shot' er eenmaal inzit, kan 't er niet meer uit, groot voordeel is dan wel de rust, je hoeft in elk geval niet meer te twijfelen. Mijn vrouw heeft dinsdag het vaccin gehad en nergens last van gehad (tot nu toe, maar 'so far, so good...)
Heb afgelopen donderdag het vaccin gekregen zou eigenlijk niet weten welke! Gebruiken ze er hier in nederland maar 1 of meerdere? Heb tot nu toe geen bijwerkingen!
Zeer waarschijnlijk Focetria, de huisartsen gebruiken die. De GGD gaat de kinderen met Pandemrix inenten. Met welk vaccin word ik ingeënt? Huisartsen en werkgevers vaccineren de medische risicogroepen, zwangeren die meer dan 13 weken zwanger zijn en bepaalde groepen zorgpersoneel met Focetria. De GGDen vaccineren kinderen die zijn geboren ná 23 november 2004 en vóór 23 mei 2009 en huisgenoten van kinderen die zijn geboren op of na 23 mei 2009 met Pandemrix. bron: Grieppandemie.nl / Home
Heb de oproep gehad voor mijn zoontje. Hij mag dinsdag voor de eerste prik, wie zijn kind is ook al gevacineerd? En hoe reageerde hij/zij erop? Vind het ook nog heel moeilijk hoor mahjah. Het is kiezen tussen 2 kwaden maar dan heb ik wel het idee dat ik alles gedaan heb zodat mijn zoontje niet ziek word.