wel/niet inenten voor de mexicaanse griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiezelsteentje, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Dat vraag ik me dus ook heel erg af.....

Het zou makkelijker zijn om de keus te maken als er meerdere ervaringen zijn.

Zijn die gewoon positief dan laat ik me zeer waarschijnlijk wel enten hoe erg ik er ook tegen ben diep van binnen

LEUK HORMONEN

2. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Wilde net dezelfde vraag stellen :p ik lees even mee!

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hmmm...eigenlijk zouden we niet meer met z'n allen het internet op moeten gaan he? Ik vind de info op internet soms zo onduidelijk, omdat het niet eenduidig is.

Ik zou ook wel willen weten of er al iemand is die dit vaccin heeft gehad, maar ik denk dat dit nog niet is gebeurd, volgens mij begint het pas in november.

Mijn huisarts is op vakantie, als deze terug is, dan nog een week tot ik terecht kan voor de vaccinatie. Voor die tijd zal ik nog een afspraak met haar maken, ondanks dat ik al een keer met haar heb gezeten over de prik.
    Maar ik wil het nog op een rij hebben, puur ook omdat toen ik voor de gewone griepprik ging (die ik uiteindelijk niet kreeg door luchtweginfectie), kwam ik daar binnen met de tranen in mijn ogen. Ik wist het gewoon echt niet. Ik heb me nog nooit zo verloren gevoeld.
    Dus wil ik het er toch nog eens over hebben.
    Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik wil vragen of ik eventueel later kan, om eerst eens aan te kijken wat die mexicaanse griep nou precies doet. Ik weet, je kan niet te lang wachten, want het moet de tijd krijgen in je lichaam om anti-stoffen op te bouwen, maar toch...

Ik denk, wat we ook beslissen, dat het moeilijk is.
    Mijn man wilde er echt niet aan denken, maar ik heb hem ook verteld dat er een, wellicht kleine, kans is, dat ik wel heel ziek word. En dan? Met de kleine kans dat hij geen vrouw EN geen kind meer heeft?
    Want ik ben ook eerlijk als ik zeg dat ik vooral aan het kindje denk, maar ook aan mezelf. Wil ik het risico lopen om ZO ziek te worden met alle gevolgen van dien??

En wat een ander ook beslist, uiteindelijk sta je toch 'alleen'.

Wat ik misschien wel kan zeggen, als je geen risico's wil lopen, proberen de risico's uit de weg te gaan. En dat klinkt misschien raar, maar dat is binnen blijven, zo min mogelijk in grote groepen mensen verblijven, goed ventileren, handen wassen tot de vellen eraan hangen ;), goed schoonmaken enz.
    Toen mijn vk hier afgelopen week was omdat ik ineens zo aan het overgeven was en koorts kreeg, raadde zij mij echt af om te gaan werken, aangezien ik met kinderen werk en het net vakantie is geweest. Geen risico's, ook al betekend dat voor mij meer thuis zitten en me vervelen....
    Hm... dan ga ik wel breien, ook leuk.
    Iemand een sjaal??

Groetjes, mexican

4. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik doe dat ook zoveel mogelijk grote groepen vermijden. En alleen naar de supermarkt gaan als het nodig is of gaan winkelen wanneer het echt nodig is.. Ik bestel zoiezo veel via internet.

Ik ken nogal wat mensen die momenteel of verkouden zijn of griep hebben.

Ben zelf nu al ruim 2 weken goed verkouden:(

maar dat gaat wel weer over....

Ik ga maandag maar is even een afspraak met de huisarts een afspraak maken over die vaccinaties enzo....

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Die verkoudheid herken ik, ik ben werkelijk zo strontverkouden geweest!! En toen kwam die twijfel weer, vooral omdat ik gigantisch heb gehoest. En nu is er nog wel ruimte, maar als ik wat verder ben in de zwangerschap en dus ook de longen minder ruimte krijgen, dan wat?

Lastig is het wel, groepen vermijden. Wij hebben over 2 wkn een feest, een groot feest. Weet ook nog niet of ik er heen ga. Maar ja, wat kan er wel en wat niet he?
    Uit eten gaan we zaterdag, 'moet' ik dat dan ook niet doen? volgens mijn vk even niet, maar hallo.... ik wil nog wel wat leuke dingen doen hoor! Nog 17 weken binnen zitten is niet echt leuk denk ik.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Eliza & Mexicang: je weet dat de grootste bron van verspreiding je huisgenoten zijn? Oftewel als je man niet naast je op de bank gaat zitten breien heb je er weinig aan behalve dat je misschien wat eenzaam wordt en afstompt door de stompzinnige televisie die we in Nederland uitzenden ;)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ben net bij de HAP geweest omdat ik sinds woensdag koorts heb en verschrikkelijk verkouden. Hij zei dat ik waarschijnlijk de M-griep heb maar hij wist het niet zeker omdat ze er niet op testen. Heb nu antibiotica gekregen voor het geval dat het wel door zou zetten met de longen ( had hier namelijk erg last van)

Maar goed die arts was heel eerlijk in dingen. Ik moest binnen komen met een mondkapje voor. Dus ik zit in die kamer te wachten,komt die arts er aan en zegt wat heb jij nu op je neus zitten? Doe dat ding eens even snel af. Dus ik dacht mmmm ok. Dus ik vroeg bent u niet bang dat ik u eventueel besmet als ik het heb. Hij zei: welnee dan had ik het allang moeten hebben. En ik ben van de leeftijd die de A-griep al eens heeft gehad. Dus ik dacht ook prima. Toen vroeg ik hem hoe hij tegen het enten aankeek. Hij zei ik werk in de zorg dus ik moet wel want ik moet mijn praktijk draaide houden. Dus ik vroeg: en als u nou niet in de zorg werkte wat zou u dan doen. Toen begon hij hard te lachen en zei daar hoef ik geen antwoord op te geven. Dus ik zei oke uit uw gelach trek ik mijn conclusie's. Vroeger was ik astma patient en ik dacht dat ik er over heen was gegroeid maar volgens deze arts ben je dan altijd blijvend longpatient. Dus hij zei dat ik dan ook een oproep kreeg. dus ik gaf hem aan dat ik deze prik niet wil. Toen begon hij weer te lachen. Na mijn idee vond deze man dat het hele verhaal werd opgeblazen. Ik vroeg hem ook hoe ik om mijn zoontjes moest denken omdat hun nog maar 1 zijn. Hij zei ook je doet er helemaal niks meer aan. De mensen om je heen heb je allang besmet ermee.

Zoals die man er over sprak had ik echt het gevoel dat het inderdaad heel erg word opgeblazen.

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Als je mensen wilt treffen die al geent zijn en eventueel zwanger zijn dan zou je mensen moeten benaderen die in de zorg werken. Die worden nu namelijk al gevaccineerd. Mijn schoonzus die in een apotheek werkt wordt ook een dezer dagen geent, wanneer precies weet ik niet. Maar zij is niet zwanger.

@ Jada, ik dacht dat je helemaal niet naar een HA of HAP mocht gaan als je griepsymptomen hebt ivm besmetting van andere mensen ... je zou daar maar zitten met een gebroken arm en met Mex. Griep weer naar huis gaan ...

Groetjes,
    Nikki F

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @NikkiF

Nee dat dacht ik ind ook. Maar moest wel komen. Kreeg wel gelijk bij de ingang een mondkapje.

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

Het blijft een moeilijke keuze. In zweden liggen nu al 200 mensen in het ziekenhuis door het vaccin waarvan er zelfs in 1 dag al 4 van zijn overleden aan het vaccin. Als je verder kijkt op internet kom je er achter dat het niet alleen in zweden gebeur maar in meer landen. Fijne keuze is het dan. Of doodgaan aan de griep of doodgaan aan de prik. Nee lekker! Zelfs de tamiflu heeft bijwerkingen, als je al ziek bent en je krijgt tamiflu dan kan je daar zelfs nog lekker ziek van worden.

Ik zou echt niet weten wat ik zou doen. Aan de ene kant wil je de kids inenten als het moet, aan de andere kant, beslis je beide keren over het leven van je kind. Of het risico nemen dat ze niet ziek worden, of het risico nemen voor de prik, hopen dat ze daar niet ziek van worden, of overlijden zelfs, en dan blijkt straks nog eens dat het niet nodig is geweest.

Ze zijn nu zelfs bezig met te kijken wat het doet, want het blijkt dat er zelfs stoffen in de griepprik zit wat weer kanker op lange termijn kan veroorzaken. Fijn hoor om zulke dingen te weten terwijl je op tv en in de media maar lekker bang word gemaakt voor de griep!

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb een vriendin van mij in Zweden net gemaild om te vragen wat er waar van is over het nieuws uit Zweden. Ben benieuwd wat ze zegt.

Houd jullie op de hoogte.

Groetjes, Charlie

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is handig Charlie, ben erg benieuwd! Hoop dat zij dat nieuws niet ook weer van paranormale sites afhaalt, maar van het gewone zweedse NOS journaal zeg maar.

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben ook benieuwd Charlie, als het echt waar is, zullen de serieuze media er ook wel over berichten vermoed ik.

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ben ook erg benieuwd of het waar is allemaal.
    En als het zo is.. waarom horen we er hier dan nog niks van?

Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen.
    Als ik dan lees over kwik en dode.. pfff

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ben vanmorgen nog even bij de huisarts geweest deze raade het zefs af. Zoiezo is er helemaal geen definitief iets dat zwangere vrouwen geent moeten worden. Dit is nog steeds een advies maar het moet niet het komt meer door het feit dat er veel te veel vaccins ingekocht zijn. Hetzelfde geldt nu voor het feit wat vandaag speelt de kinderen. Maar hij zegt dat er veel te weinig over bekend is om te kunnnen oordelen wat het doet op de langere termijn. en zeker wat betreft de baby.
    De mexicaanse griep variant is een mildere variant dan de gewone jaarlijke griep en er zijn nog steeds geen mensen in nederland gestorven die verder gezond waren allen waren behorende een risicogroep van astma diabetes en niet zwanger. ook het meisje van 14 was wel degelijk ziek is vanmorgen op een artsenforum gemeld.

Ik ga hem zeker ook niet halen.

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik ga hem ook niet halen

17. Bri

Bri Niet meer actief

Allemensen wat een complottheorieën komen hier langs. Ik ben echt niet naief en zie ook wel dat er farmaceuten met grote belangen zijn, maar dat het RIVM een advies geeft 'omdat er te veel vaccins zijn ingekocht' lijkt me te idioot voor woorden.

Iedereen moet zelf weten wat ze doet; maar ik vind het risico van niet-inenten voor mij persoonlijk groter dan het risico van wel-inenten. Dus ik ga wel voor de vaccinatie.

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marilouise

Laat ik daar nou net bij horen en ook nog zwanger.
    Dan is een keuze maken echt heel erg moeilijk.
    Doe ik er wel goed aan? bezorg ik m'n kleine vent niks? wat als ik het niet doe?
    Heb zoveel vragen en de gyn adviseer van wel.. sja.
    M'n man zegt je moet het zelf weten.
    En dan willen ze ook kinderen gaan doen.
    Zit je weer met een berg vragen of je je kleintje wel moet laten inenten of niet.

19. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amen!

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Volgens mijn huisarts komen alleen zwangeren in de laatste 3 maanden in aanmerking voor de vaccinatie.

Nu snap ik er niks meer van!!!! :(

Deel Deze Pagina