Herstel van een ks is geen week hoor Staat min 6 weken voor,en dan nog niet te spreken over de tijd erna...
oei.. beetje kort door de bocht want een ks is ook echt geen pretje.. vooral het herstel van "pak m beet" 6 weken erna is niet grappig..
Ik had zelf al van één week, zes weken gemaakt hoor..... Want door het lezen van allerlei informatie over de keizersnede ben ik echt niet enthousiaster geworden om juist voor een ks te kiezen. Ik wil een weloverwogen keuze maken en alle voors en tegens goed tegenover elkaar zetten. Van mijn eerste bevalling heb ik ruim 8 weken moeten herstellen en de eerste 4 weken waren huilend in bed omdat alles uit zijn voegen was en de kleine man ook veel last van de heftige bevalling had. Daarom denk ik nu soms dat ik beter kan kiezen voor een ks zodat de kleine en ik misschien alles ietsepietsje anders kunnen beleven. Daarnaast heb ik altijd last gehouden van incontinentie/ontlastingsproblemen en ik heb dus ook angst dat dit nog erger zal worden als ik opnieuw op de natuurlijke manier beval met allerlei bijzonderheden. In mijn beroep sport ik veel en daarmee is het wel zo fijn dat ik gewoon kan springen en vanalles kan doen zonder in mijn broek te plassen......
Hoi sportertje, Heel veel succes met het maken van je keuze! Onze zoon is geboren door middel van een geplande "natuurlijke" keizersnede en het was een hele mooie ervaring om onze manneke zo geboren te zien worden. Hij heeft daarna ook al die tijd bij me gelegen en is ook meteen aangelegd. Ook het herstel is me ontzettend meegevallen. Na 1 dag stond ik weer naast mijn bed en heb geen pijn gehad. Tuurlijk moet je wel de 6 weken hersteltijd in acht nemen, zodat je wond goed kan genezen. Ik wilde dit even laten weten, omdat een ks ook een mooie ervaring kan zijn. Het enige minpunt vond ik dat bij mij de bortsvoeding na de keizersnede niet goed op gang kwam, ondanks dat hij meteen aangelegd werd. En ik kan me voorstellen dat het lastig is als er al een eeste kindje rondloopt en je mag dan 6 weken lang niet bukken/tillen. Nogmaals succes met je keuze!
ook een ks is mooi als die gepland is,zeker nu de 'natuurlijke' ks's er zijn... je kan er rustig in gaan maar ik vind t zelf nog steeds erg voor t kindje dat zonder enige waarschuwing uit je buik word 'gehaald' bij mij kwamen bij alle 3 de ks's de bv wel goed op gang en heb mijn zoontjes zelf 3 maanden gevoed,met mijn dochter niet maar dat was een praktische beslissing om verder te gaan met de fles. als je al kindjes heb is een ks wat lastig,maar je hebt de kraamhulp,papa en eventueel familie die kan helpen,succes
Hier vaginale bevallingen en een kzsnede gehad. Nou in jouw'n situatie zou ik voor Een kzsnede kiezen hoor.
mijn eerste bevalling ( 2 jaar geleden) was ook geen pretje, (niet zo extreem als jou gelukkig) tot op de dag van vandaag iedere dag nog pijn met zitten. 9 weken geleden bevallen via keizersnede heb hier zelf om gevraagd en mijn god, wat een verschil. Zou nooit meer op natuurlijke manier meer willen. Goed rustig houden de eerste 6 weken en nu kan ik alles weer. Is mij 100% meegevallen. En daarbij toen ik te horen kreeg dat het een keizersnede werd, viel er een last van mijn schouders niet weer zo n helse bevalling. Hopelijk heb je er wat aan
He wat een verschrikkelijk verhaal Sportertje. Dit is dus precies waar ik serieus bang voor ben! Ik wist het denk ik wel waar ik voor zou kiezen.
Ik zou vaginaal proberen, en dan afspreken dat als er sprake is van een "niet vorderende baring" er geen "vaginale kunstverlossing" wordt gedaan (dus geen tang of vacuum), maar dan een keizersnede