Wel/niet kinderen uitsluiten activiteiten bij niet betalen vrijwillige ouderbijdrage?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Janna, 28 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat vind ik ook een groot verschil.
    Ik denk dat als je dicht bij de efteling woont dat een schoolreisje daar voordeliger kan zijn dan een busreis naar duinrel (wat 3 euro pp verschilt in prijs). Wat ik eigenlijk bedoel dat de efteling duur klinkt maar het hoeft dus geen extreem duur uitje te zijn.

Debaky vindt dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Klopt inderdaad, hoe meer kinderen of grote groepen hoe hoger de korting.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ook zo herkenbaar inderdaad. Bij de schoolreisje kan ineens iedereen helpen maar bij het jaarlijks helpen van schoonmaak dingetjes zie je altijd de zelfde :rolleyes:

Zara75 vindt dit leuk.
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons worden de ouders gevraagd. En daarbij wordt ook gekeken naar de inspanningen van ouders dat jaar. Men vindt denk ik (en dat snap ik wel) dat actieve ouders daarin voorrang hebben op ouders die nooit iets bijdragen (maar met schoolreisje wel eerste rang willen zitten).

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Heb niet alles gelezen alleen eerste pagina maar wil wel even reageren.

Wij hadden het vroeger niet breed en mijn ouders konden de "vrijwillige" bijdrage dan ook niet betalen. ( vader afgekeurd wegens zwaar ongeluk , moeder ging voor het gezin werken)
    Hier werden wij als kinderen door de leraren wel anders door behandeld.
    Als het schoolreisje eraan kwam dan kwam het bij leraren voor dat ze mij en mijn broer om de beurt bij zich riepen.
    Kregen dan glashard te horen : als papa en mama niet betalen mogen jullie niet mee met het schoolreisje.

Heb me als kind nog nooit zo verloren gevoeld als ik dat soort dingen te horen kreeg, ik kon er toch ook niks aan doen dat we het geld niet hadden.
    Vind het dus absurd om te lezen dat het op de dag van vandaag nog steeds gebeurd.
    Weet precies hoe die kindjes zich voelen helaas

Oceanna vindt dit leuk.
  6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar (en dit is een oprechte vraag, geen aanval), wie vind jij dan dat het geld had moeten betalen voor jou vroeger?
    (Overigens afschuwelijk dat leerkrachten dit via de kinderen spelen!!)

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zo gaat het hier gelukkig ook. Er word echt gekeken naar hoe jouw inzet is het hele schooljaar, ben je alleen beschikbaar bij de schoolreisjes dan kom je onder aan de reserve lijst. Iemand die vaak helpt op school zullen ze eerder vragen. Vind ik ook wel netjes inderdaad.

Zara75 vindt dit leuk.
  8. Manque

Manque Niet meer actief

Bah, wat vervelend :( Dat had niet zo moeten gebeuren!

lies276 en Syane vinden dit leuk.
  9. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Snap dat het geen aanval is ;)
    Ik weet ook niet wat hier een gepaste oplossing voor zou zijn.
    Snap heel goed dat andere ouders ook hard werken en niet extra willen betalen voor een ander zijn kind(eren).
    Maar vind wel dat er gekeken moet worden naar gezinssituatie.
    Sommige mensen willen bewust niet betalen terwijl ze het wel kunnen.
    Er zijn er ook genoeg die het graag zouden willen maar het echt niet kunnen.
    Heb mijn moeders verdriet hierom gezien, ze wou echt wel maar elk dubbeltje moest omgedraaid worden thuis

Nellie4 en Oceanna vinden dit leuk.
  10. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Mijn moeder werkt in het basisonderwijs. En voor de schoolreisjes vraagt ze als eerste de ouders die vaak helpen (met de minder leuke dingen/klusjes).

Juist omdat dan juist de andere ouders vooraan staan die verder nooit wat doen.

DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier gaat dat gelukkig net zo.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier doen ze dat ook zo. Hier hebben we sowieso maar 1x schoolreis en 1x kamp. Vanwege het feit dat toch veel ouders niet elk jaar een schoolreisje kunnen ophoesten qua geld. Dus je gaat of in groep 6 of in groep 7 op schoolreis (is nl om het jaar) en dan in groep 8 op kamp.

Voor schoolreis worden de ouders gevraagd die veel helpen, ook met de niet populaire klusjes.

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    Hier ook, OR en bestuur eerst, dan hulpouders. Laatste jaren hoeven er zo geen andere ouders mee

lies276, DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  14. lies276

lies276 Niet meer actief

Daar is niks mis mee, maar ook dat kun je niet verplichten.
    Er kunnen nl meerdere mogelijkheden zijn waardoor inzet in natura ook niet mogelijk is.

Oceanna, Manque en In your eyes vinden dit leuk.
  15. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik word eigenlijk bozer en bozer door dit soort reacties.
    Ik heb 2 vriendinnen ( en in mijn werk kom ik ook zulke ouders tegen) die keihard werken om uit de bijstand te blijven maar wel op bijstandsniveau leven.
    Wees maar blij dat je blijkbaar niet weet wat dat inhoud.
    Als hier dan wordt gezegd dat het" smoesjes" zijn en " dat je best kunt sparen" en dat "dat dan gewoon rot voor je is dat je niet uit gemeentepotjes kunt putten", vind ik dat ongelooflijk pijnlijk en hard.
    Een beetje begrip zou meer op zijn plaats zijn.

Oceanna, Lieke1989, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. lies276

lies276 Niet meer actief

Amen.
    Eindelijk iemand die in zo'n situatie heeft gezeten en het snapt.
    Het leven draait in zo'n geval om prioriteiten en keuzes maken.

Oceanna en In your eyes vinden dit leuk.
  17. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat erg! Dit zou echt niet mogen gebeuren!

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat kan ze niet domweg omdat ze geen enkel idee heeft waar ze het over heeft. Maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben hieromtrent. En dus allerlei oplossingen denkt te weren die op papier er prima uit zien maar in de praktijk toch echt totaal anders werkt.

Oceanna en lies276 vinden dit leuk.
  19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat erg voor jullie... Dat had echt niet mogen gebeuren.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Het zal ws ook totale onwetendheid zijn van sommige mensen die er financieel prima voor staan.
    Ik zie die stress ( shit, mijn ex heeft de alimentatie weer niet betaald, nu kan ik de huur niet betalen / shit, nu heeft mijn zoon een kapotte broek, maar ik heb geen euro meer op de rekening / enz) wekelijks en beide vriendinnen proberen er alles aan te doen om uit de bijstand te blijven.
    ZE werken keihard en doen alles voor hun kinderen.
    Dan is het pijnlijk om te lezen hoe ze worden veroordeeld en hoe ze het volgens sommige moeders hier toch echt maar anders aan moeten pakken.
    Als hun eigen prinsjes en prinsesjes maar wel naar de Efteling en op kamp kunnen.
    Dan moeten moeders zoals mijn vriendinnen (nog) maar wat extra's doen op school.
    Dat ze reuma/ hernia hebben, al 32 uur werken en er alleen voor staan met de kinderen ( die ook nog eens adhd/ autisme hebben) dat is jammer dan.
    Hun keuze toch??

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina