wel/niet/kritisch vaccineren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eendje86, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb het programma tot nu toe gevolgd en zl zou morgen de BMR moeten krijgen maar ik dub een beetje.... hij is net een klein beetje opgeknapt nadat hij 2x in een maand flink ziek is geweest.... weet niet zo goed wat wijsheid is....

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Even bellen met het CB om te overleggen. Als hij pas net beter is en nog aan het aansterken, kun je misschien een maandje uitstellen

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb zelf een aandoening, mogelijk omdat ik vroeger gewoon ingeënt ben. Ondanks dat ik iedere dag met deze vervelende aandoening moet omgaan, laat ik toch mijn zoontje volgens programma gewoon inenten! Ik vind dat belangrijk

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik vacineer volgens een eigen schema en alle ziektes appart. Oké moet ik hemel en aarde voor bewegen en alles zelf betalen maar Tis het waard.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hpv voor nu zeg ik nee maat dat heeft te maken dat er geen langetermijn verslagen van zijn. Als mijn dochter op de leeftijd Is Is er ook meer over bekend

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    #26 mamameer, 1 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2016
    wij volgen het rijksvaccinatie programma. Idd hoge koorts zou mij wel tegen houden om te vaccineren die dag, en bij mensen die een veel te vroeg geboren kindje ofzo hebben snap ik het ook dat je later gaat vaccineren. Het is in mijn ogen altijd goed om voor jezelf te bekijken wat voor jou goed voelt, en zeker als je je er wat in verdiept (artikelen lezen, je inlezen over de ziektes etc.) kun je daar een eigen mening over vormen.

over HPV, ik heb geen meisjes, maar zou dit zeker wel geven aan mijn dochter.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ohhh dat HPV vind ik echt een beetje eng.
    Ik neig naar zelf laten bepalen (wat iemand anders ook al zei) maar ik wil ze ook geen verantwoordelijkheden geven waar ze de (eventuele) consequenties nog niet van kunnen overzien.
    Nu heb ik nog even de tijd, de oudste is pas 9 dus ik hoop dat er tegen die tijd meer en meer onderbouwde informatie is.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Mee eens.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon heeft ook alle vaccinaties gehad, op de tijdstippen dat hij opgeroepen was. Nooit uit hoeven stellen gelukkig.

HPV weet ik ook niet wat ik zou doen als ik een dochter had. Ik ben zelf van 1982, dus toen was dat er nog niet.

Onze vorige gastouder vond de BMR niet goed. Zij dacht dat kindjes er wel autistisch van konden worden en maakte mij wijs dat ze Fender anders vond qua gedrag nadat hij die prik had gehad. Toen heb ik me wel even druk gemaakt, maar eigenlijk wist ik wel dat zijn gedrag niks met autisme te maken had, maar met de zware diarree die hij daarna kreeg waardoor hij uit zijn doen was. Ik heb het toen ook opgezocht bij het rivm.

10. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Mijn dochter ie geboren met 29 weken en heeft gewoon volgens de kalender leeftijd alle vaccinaties gehad.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik laat haar gewoon vaccineren.
    Ze doen dat niet voor niks lijkt me.

Ze volgt gewoon het vaccinatie programma, als ze ziek zou zijn zou ik em uitstellen.

12. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Wel vaccineren, gewoon volgens schema.

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wel vaccineren, volgens schema. Ik heb me van tevoren heel uitgebreid ingelezen, alle zin en (vele) onzin omtrent vaccinaties en vaccineren gelezen. Bewust gekozen om te vaccineren.

De enige reden om het niet te doen is tijdens ziekte of als je kindje slecht reageert op vaccinaties.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wel vaccineren maar afwijkend. Kritisch dus.
    Met 6 maanden begonnen en maar 1 vaccinatie per keer. Wegens constant ziek zijn heeft er bij mijn dochter vaak ook meerdere maanden tussen gezeten maar dat was niet mijn plan. BMR heeft ze nog niet gehad. Men.C. Krijgt ze binnenkort.

15. tuc

tuc Niet meer actief

goh tis nogal een verschil diarree of autism;);)
    Maar even zonder gekheid, ik vind het best erg dat een go zulke uitspraken doet. Want als je echt denkt dat je autisme van een inenting kunt krijgen heb je wat mij betreft een flinke klap van de molen gehad.

16. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik heb beide kindjes ook laten vaccineren, gewoon volgens het schema :)

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hier beide ook gewoon standaard laten vaccineren en ook niet over getwijfeld. Een enkele keer beetje verhoging, verder nooit bijwerkingen gemerkt, van de BMR bij beide zelfs helemaal niks!

Ook niet overwogen om entingen apart te laten geven, liever juist tegelijk, hebben ze maar 1x een paar dagen last ipv vaker.

Mijn kinderen zijn gezond, ik snap wel als er medische redenen zijn om later, aangepast of zelfs niet te vaccineren. Verder is er voor mij geen reden te bedenken waarom je niet zou vaccineren.
    'Ze krijgen er niks van' ben ik van overtuigd, je voorkomt er juist ellende mee.

18. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Altijd op schema laten vaccineren.
    Alleen mijn pleegkind heeft een afwijkend schema. Hij heeft bij een vaccinatie een vasovagale reactie gehad. Een soort flauwvallen maar dan bij jonge kinderen.
    Heel eng om te zien maar was puur de reactie op de pijn. Heeft dus niets met het vaccin zelf te maken.
    Hij heeft de derde vaccinatie wat later gekregen en in het ziekenhuis om te kijken hoe hij zou reageren.
    Dat ging toen prima.

Als er echt een goede medische reden is om uit te stellen, prima. Geen moeite mee.
    Wel heb ik moeite met mensen die niet laten vaccineren.
    We zijn vergeten hoe erg ziekten als polio, kinkhoest, difterie etc zijn.
    Daar gaan kinderen dood aan of ze krijgen ernstige complicaties waar ze gehandicapt van worden.

Je ziet in gebieden waar de vaccinatiegraad laag is vanwege bijvoorbeeld religie of antroposofische levensovertuiging dat er af en toe epidemieën zijn van polio of andere infectieziekten.

Of kijk maar in ontwikkelingslanden. Ook daar gaan kinderen nog dood aan ziekten die zo eenvoudig te voorkomen zijn als iets als vaccineren.

Kinderen die niet ingeënd zijn en niet ziek worden hebben gewoon het geluk dat de kinderen en volwassenen waar ze mee in aanraking zijn wel gevaccineerd zijn zodat die virussen niet rond dwarrelen. (dit is wel echt waar kijk maar op internet)
    Dus eerlijk gezegd vind ik het heel egoïstisch als mensen hun kind niet in laten enten.
    Het is gewoon een luxeprobleem.

En ja uiteraard zal er echt wel eens iets gebeuren bij alle miljoenen kinderen die wereldwijd worden gevaccineerd.
    Maar ja laten we duidelijk zijn dat je niet alle risico's kan uitsluiten voor je kind dus ook dat niet.

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    De wildste verhalen gaan rond. Ik ga ervan uit dat 100 jaar onderzoek het wel bij het juiste einde heeft. Gewoon inenten.

Nu toevallig BMR uitgesteld 3 weekjes ondat hij nog ziek was. Maar anders had hij hem vandaag gewoon gehad.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zelfde als hierboven: alle entingen gehad, ivm koorts BMR 2 weken uitgesteld.
    Ik vind het vaccineren niet leuk, maar daar is het ook niet voor bedoeld...
    Tuurlijk vind ik het vreselijk als mijn kindje niet lekker is door de enting, ik voel me zelfs hartstikke schuldig, maar als mijn kindje ernstig ziek word doordat ik niet heb laten enten is natuurlijk dramatisch. En er autistisch van kunnen worden, geloof ik echt niet.

Deel Deze Pagina