Wanneer bod na tweede bezichtiging?

Discussie in 'De lounge' gestart door debster2009, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben even heel erg benieuwd. Ons appartement staat nu twee maanden te koop en afgelopen woensdag hebben we een stel gehad dat voor de tweede keer kwam kijken. Nu gaan we nergens vanuit en hebben we vooral niet teveel hoop maar toch is het spannend :) Toen wij gingen kijken hebben we meteen die middag een bod uitgebracht en was het binnen een dag geregeld. Nu hoor ik om me heen dat het best weleens wat langer kan duren voordat er een bod wordt uitgebracht. Ikzelf zou het na vandaag al opgeven haha. Wat is jullie ervaring hierin? Wanneer deden of kregen jullie een bod na ee tweede (of misschien wel eerste) bezichtiging? Of misschien wel helemaal niet. Ik ben erg benieuwd!

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij kregen 1 week na de eerste bezichtiging een bod en we zin na 1.5 week onderhandelen tot een akkoord gekomen.

Tegenwoordig is het volgens mijn gebruikelijk dat er wat meer tijd overheen gaat. Toen wij dat huis 9 jaar geleden kochten werden er meteen spijkers met koppen geslagen. De makelaar vertelde ook dat het in de tijd veranderd is en mensen langer de tijd nemen.

Succes!!!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Aangezien wij het huis kochten wat wij al huurden is de situatie natuurlijk wel heel wat anders en hebben wij na een ronde (donderdags) met onze aankoopmakelaar door het huis, gewacht op zijn advies mbt een bod (vrijdags). Zelf nog het weekend over nagedacht of we dat bod wilden doen of juist meer of minder en maandag het bod uitgebracht. Wij kregen toen zelf donderdag te horen dat er akkoord gegaan was met het bod.

Maargoed, zoals ik al zei niet bepaald een standaard situatie. Hadden we een ander huis gekocht hadden we waarschijnlijk 2x gekeken en er dan ook iets tijd overheen laten gaan om tot een definitieve keuze te komen (max. week).

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vergeet niet dat sommige mensen ook nog(maals) een afspraak met de hypotheek adviseur willen voordat ze een bod doen.
    Bij ons duurde het anderhalve week voordat we bij de adviseur terecht konden.

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik werk bij een makelaar....maar een 2e bezichtiging wil niet gelijk zeggen dat de mensen een bod gaan doen hoor.

Tuurlijk zijn de mensen wel geinteresseerd maar vaak kijken ze bij een 2e bezichtiging kritischer dan de 1e keer of nemen ze andere familieleden mee die ook nog weleens roet in het eten kunnen gooien.

Maar mocht het zijn dat ze na de 2e bezichtiging nog enthousiast zijn zullen ze waarschijnlijk een optie aanvragen of een bod doen. Over het algemeen komen mensen vrij snel met een bod en laten hier niet een week overheen gaan omdat de kans dan bestaat dat het huis door een ander gekocht wordt.

Als mensen echt serieus zijn gaat daar echt niet teveel tijd overheen en als je makelaar zijn best doet zal die ook bij de mensen navragen wat hun reactie is op het huis en mochten ze aangeven een bod te willen doen zal hij adviseren hier niet te lang mee te wachten. Dat is voor alle partijen ook prettiger natuurlijk!

6. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    wij hadden een man erg enthousiast en wilde het graag hebben. 2 keer wezen kijken! Kreeg hij ze financiën niet rond!

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    We gaan nergens vanuit hoor, het kan natuurlijk heel goed dat ze geen bod uitbrengen. Wij zijn alleen vrij impulsief en hebben toen meteen een bod gedaan. Ik ging ervanuit dat iedereen zo is :) en toen we gisteren niks hoorden had ik meteen zoiets van: dit wordt hem niet. Maar om me heen hoor ik dan weer dat het rustig een week kan duren. Ik zeg dus niet dat ik ervanuit ga dat we een bod krijgen, maar was benieuwd naar de ervaringen van jullie (en dus ook de mensen die uiteindelijk geen bod ontvingen). En ja, het kan natuurlijk zijn dat de financiering niet rond komt, maar dat ik weer een stap verder.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een tweede bezichtiging wordt ook vaak gebruikt om 2 huizen nog eens te vergelijken. Wellicht dat hun keuze op een ander huis is gevallen?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ons eerste koophuis konden we bekijken op een open dag (was een voormalig huurhuis), dus we hebben het maar één keer bezichtigd. Daarna kreeg je een week de tijd om via een formulier een bod te doen, het huis ging naar de hoogste bieder. Dat waren wij.

Ons huis nu hebben we gekocht van mijn schoonouders, dus heeeeel vaak bezichtigd.:) Mijn man heeft hier van zijn 12e tot 23e gewoond. Wij hadden een prijs in ons hoofd, mijn schoonouders zaten daar €5000-10.000 onder. Dus daar waren we snel uit!

Toen we ons huis verkochten, hadden we een week nadat het te koop kwam de eerste bezichtiging al. De volgende dag zijn ze nog een keer geweest, de dag daarna hebben ze een eerste bod gedaan. Uiteindelijk zijn we 1,5 week aan het onderhandelen geweest en is het verkocht.

Deel Deze Pagina