Hallo allemaal, Wij hebben gister een huis gekocht Nu ben ik dus al druk aan het denken wat ik aan de muren moet doen... Er zit nu overal behang op, en dit zit er dus niet goed aan of het ziet er niet mooi meer uit, dus het zal een hoop werk zijn om alles eraf te trekken We hebben in de woonkamer een klein stukje met volgens mij structuurverf wat niet zo mooi is, maar die laat ik eerst maar zo (volgens mij krijg je die muur nooit meer egaal namelijk) Ik zat eraan te denken om de rest van de muren te gaan behangen met glasvezelbehang en dan eroverheen verven, kan dit? Moet ik het oude behang eerst verwijderen en dan het glasvezelbehang erop doen of kan het behang blijven zitten?? En kan iedere leek glasvezelbehang plakken? Welke alternatieven heb ik verder die betaalbaar zijn? "gewoon" behang vind ik niet zo mooi, je hebt snel kale plekken (heb 2 honden die nog weleens krabben bij de deur, dus soms ook aan het behang )
je hebt spul, dat smeer je op je behang, lekker benenden koffie drinken, uur later kom je boven, ligt al het behang op de grond. ideaal. Egaal maken kan wel, moet je alles laten stucen, maar das duuuuur als een mattefakka, betaal je echt veel voor.. Glasvezel over ander behang is volgens mij niet zo tof.
Glasvezelbehang kun je juist verven! Verder zou ik wel eerst het oude behang verwijderen. Je hebt idd van die handige sprays dat laat je even inwerken en hoppa je trekt het er zo vanaf. Tip wanneer je gaat behangen met glasvezelbehang: niet te zuinig zijn met lijm. En je smeert de muur in en niet het behang
Met een loszittende ondergrond krijg je de bovenlaag nooit vast. Vrees voor je dat je er alles dus vanaf moet halen voor je opnieuw begint. De onregelmatige muur kun je strak krijgen door te stucen. Een beetje handig persoon zou het zo moeten kunnen...
Glasvezel kan niet over ander behang. Vriendlief dacht dat dat kon en heeft het op de slaapkamers gedaan maar het ziet er niet uit! Glasvezel is wel makkelijk te plakken en als je voor A-merk glasvezel gaat ook nog goed te verven. B-merk wil ook wel, maar san moet er een extra verflaagje op. Ik zou wel iets van handschoentjes aandoen want het kan JEUKEN!! En gefeli met het nieuwe huis!
Wat ik me afvraag met glasvezel is of je dan niet een ziekenhuis/kantoor idee krijgt. Iemand ervaring mee?
Waar kun je goede glasvezelbehang kopen? Neem aan niet bij de gamma en praxis ofsow? Wat voor verf is geschikt om erover heen te doen? En wat zou je kwijt zijn aan spullen voor een woonkamer (8 bij 4)? Ik vind het echt heel lastig, de planning is om er echt jaren te wonen en 1 keer alles behangen vind ik meer dan goed En krijg je idd wat rooibos ook al vraagt, niet zo'n kantoor gevoel?
Ja, om die muur glad te krijgen ben je volgens mij echt een stucadoor nodig, dus de bedoeling is om die gewoon maar zo te laten, als er meubels instaan zal het vast minder opvallen (hoop ik )
mijn vriend kan ook stucen maar heeft er niet voor geleerd je moet er echt wel geduld voor hebben.. het is niet zomaar even te doen. als je het nooit hebt gedaan ik zou wel eerst het oude behang eraf halen met warm water is het ook makkelijk te doen kan je zo mee helpen haha behangen kan ik ook ben je binnen 2 dagen klaar hihi
Wij hebben de goedkope baseline van de praxis. 25 meter(?). 10 banen van 2.5m hoog, is dus 10 meter lang/breed.. Ik heb absoluut geen ziekenhuisgevoel. Je moet het niet met glansverf verven, dan krijg je wel dat gevoel. Wij waren iets meer dan 100 euro kwijt aan lijm en behang.
Als je het verder toch nog wat aan wil kleden maar niet te veel kwijt wil zijn is het erg leuk om een aantal houten panelen op te hangen die je behangt met een leuk behang. Dit kun je dan ook regelmatig wisselen. Betaalbaar en je kunt het aanpassen wanneer je maar wilt. Wij hebben glasvezel op een muur zitten en het was volgens de schilder toch wel aan te raden om de behanglaag die eronder zat te verwijderen voordat het erop ging. Heb zelf nog nooit behangen dus weet niet of iedere leek dit kan. Heb het nog nooit aangedurfd.
Gefeliciteerd met het nieuwe huis Kan heel goed hoor glasvezel. is idd makkelijker op te plakken als gewoon behang zijn we achter gekomen. Ook makkelijk overheen te verven.
Wij hebben alles laten spuiten. Daar kun je nog een kleur voor kiezen ook. Echt goedkoop is het niet, maar voor 1 of 2 muren is het misschien een idee?
Bedankt allemaal voor de reacties, ben er erg blij mee! Denk dat het idd glasvezelbehang word en dit dan verven En dan nu de kleuren nog. De bedoeling is om een donkere laminaatvloer te nemen (dit word trouwens nog gedaan door de woningbouw (ex huur huis) We hebben redelijk lichte meubels, dus welke kleur zou het dan moeten worden? Ik wil een warm huis, waar je je meteen thuis voelt. Veel dingetjes op tafel ensow heb ik niet omdat ik nooit weet wat bij mijn huis past Rooibos, we krijgen pas eind van het jaar de sleutel en anders januari, de foto's op funda laten die muur niet goed zien, die muur die eigenlijk gestuct moet worden zie je al helemaal niet. RianneF, wat bedoel je precies met spuiten? We willen eigenlijk een beetje een goedkope oplossing om de muren zo mooi mogelijk te laten lijken,
wij hebben ook het hele huis behangen met glasvlies behang is net zo sterk als glasvezel alleen zonder structuur, ziet eruit als stucwerk. Verf gewoon histor monodek of flexa (ff naam kwijt) maar niet gamma of praxis eigen merk, verschil merk je echt. ZOu eerst alle muren wit maken en dan met meubels erin eventueel kleur accenten erin aanbrengen. Panelen idd is een leuk idee, kan je ook met behang behangen. Wij waren trouwens voor het hele huis 700m3 verf, lijm en behang rond de 700 euro kwijt. Maar ik werkte toen wel bij de gamma dus reken ongeveer 40% korting (goed gepland, telkens met aanbiedingen en dan nog mijn personeelskorting).