Veel plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jackie87, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is bijna 26 maanden. Ze is heel geïnteresseerd in de wc, gaat er graag op zitten (op een brilverkleiner maar plast/poept helaas niet), erna handjes wassen etc.
    Dus ik dacht gisteren laat ik eens een onderbroekje aandoen ipv een luier. Nou, mevrouw heeft welgeteld 14x flink geplast! In haar broek. Op de toilet heeft ze gisteren vaak gezeten, ze vond dat ook leuk, maar plassen deed ze niet. Maar is het normaal dat ze zoveel plast?
    Dan mijn volgende vraag. Elke keer dat ze dus plaste schrok ze ook en zei ze: 'o nee kijk plas gevallen!' Dus ik denk dat ze het nog niet voelt aankomen. Ben ik dus te vroeg begonnen?

Wat ze trouwens ongeveer drinkt op een dag:
    Bij het ontbijt (bordje pap) bekertje water wat vaak wel op gaat.
    Bij het fruit een paar slokjes water, maar soms ook niet
    Bij de lunch half bekertje water
    Tussendoor paar slokjes water
    Avondeten bekertje water

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #2 Uuz, 8 sep 2015
    Laatst bewerkt: 8 sep 2015
    Lijkt me dat ze het nog niet kan ophouden. Dl heeft vaak urenlang droge luier. Voor haar slaapje na de lunch plast ze zo'n 2x (dat weet ik omdat ze dat komt melden). Tijdens haar slaapje plast ze ook, weet niet hoe vaak uiteraard.

Rest vd dag ongeveer hetzelfde ritme.

Als ik haar luier uitlaat 'sochtends geeft ze het wel aan als (vlak voordat) ze moet plassen.

Ze drinkt iets meer:
    Bij het ontbijt (bordje pap) minstens 1 volle beker jus d'orange
    Tussendoor een paar slokken water
    Bij de lunch beker thee + fruit + yoghurt
    Na het slaapje een beker soep
    Tussendoor slokjes water
    Einde dag een beker limonade
    Avondeten beker water

3. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je te vroeg bent idd. Mijn zoontjes waren vanaf 2,5 ongeveer ook erg geïnteresseerd in de wc. Ik liet ze 's ochtends bij het opstaan en 's avonds voor het naar bed gaan op de wc/potje zitten. Soms kwam er wat, soms ook niet. Soms ook bij het fruit eten nog even op het potje. Toen ze bijna 3 waren heb ik een week mooi weer afgewacht en ze 's ochtends de luier uit gedaan en na 3 dagen ongelukjes waren ze overdag droog. 's Nachts hebben ze nog wel een luier om en die is ook nog vaak nat 's ochtends.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik nog even wacht met het uitlaten van de luier. Ik zet haar dan wel regelmatig op de wc en hoop dat er binnenkort wat gebeurt :)

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel normaal dat ze zo vaak plast! Komt ook omdat ze een luier gewend is en dus gewoon meteen kan plassen bij aandrang. Mijn dochter plaste toen ze net zindelijk was ook ieder uur, maar ophouden ging steeds beter.
    Je kan de wc blijven aanbieden, daarnaast misschien een luierbroekje ipv gewone luier? En dan rustig aan af en toe eens kijken of ze de aandrang aanvoelt en al toe is aan geen luier.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje is inmiddels zindelijk maar toen hij net begon ging hij ook elk half uur naar t potje om te plassen. Dat werd vanzelf steeds minder.

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja, je bent te vroeg. Om zindelijk te kunnen worden, moet ze langere tijd achter elkaar droog kunnen zijn. 14 keer per dag plassen is dan wel duidelijk.
    Daarbij moet ze het aan kunnen voelen komen en dat doet ze blijkbaar ook nog niet.
    Ik zou het nog even laten dus. Als ze wel op de wc wil, kun je dat doen, gewoon zonder dat ze er perse wat moet, maar ik zou nog even niet verwachten dat ze ook echt zindelijk gaat worden.

Liyana89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina