Heb een paar keer moeten lezen voor ik het helemaal snapte Je schrijft 'ONS BEDRIJF bestaat 15 jaar' maar begrijp nu dat je het bedrijf waar je werkt bedoelt? Tweede vraag die ik heb bij je stukje: wiens idee was het om 5 euro bij elkaar te leggen? Komt dat vanuit je baas of is dat op initiatief van collega's? Bedrijf waar ik werk bestond onlangs 5 jaar en er werd door onze bazen een groot feest gegeven. Wij als werknemers hebben 5 euro bij elkaar gelegd voor een groot kado (150 werknemers).
Ik vind het ook los staan van elkaar. Daarentegen vind ik dat als de werkgever een feest organiseert hij daar geen vijf euro voor hoeft te vragen. Als je als collega's onderling iets organiseert dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Overigens: waarom maak je niet bespreekbaar bij je baas dat je het niet netjes vind dat hij niets van zich heeft laten horen na de geboorte van je kids? Toen mijn eerste zwangerschap niet goed afliep stoorde ik me er enorm aan dat onze locatiemanager niet 1 keer heeft gevraagd hoe het met me ging, dus ik heb dit tegen hem gezegd. Hij was zich van geen kwaad bewust en voelde zich daarna enorm schuldig. Toen het er even op leek dat mijn zwangerschap van Sven ook niet goed zou gaan, kwam er direct een enorme bos bloemen met een kaart om me sterkte te wensen.
Ik vind die 2 dingen helemaal los staan van elkaar (bedrijfsfeest en wel of geen kraamcadeau van de collega's). Dus geef 5 euro als je het leuk of belangrijk vindt dat er een feest voor het jubileum wordt georganiseerd, en geef het niet als je dat feest onzin vindt.
Ik zou het wel betalen. Ik kan niet in je portemonee kijken, maar 5 euro vind ik niet veel. Zou persoonlijk ook niet zoiets hebben van 'Ik ga niet dus ik betaal niet'.
Als ik naar het feest zou gaan zou ik die 5,- betalen, als ik er niet heen zou gaan zou ik er ook niet aan meebetalen Vind het trouwens ook los staan van de kraamvisite ( niet netjes van de baas, maar vind dat geen reden om wel of niet te betalen aan een bedrijfsfeest )
Toen ik in de zorg werkte, heb ik drie jaar lang 5euro per maand betaald aan de personeelsvereniging voor dit soort feestjes....dus ja eenmalig 5euro vind ik prima....of je nou wel of niets gehoord heb na je bevallingen
Ik vind het belachelijk dat het bedrijf uberhaupt geld vraagt aan zijn medewerkers voor een feest. Ik zou het dus sowieso niet betalen tenzij het iets is dat door de medewerkers zelf wordt georganiseerd. Dat ze niks hebben laten horen na de bevallingen vind ik ook heel raar en dat zou ik ook nog even aankaarten.
Als je wil gaan, wel betalen en anders niet. Als je baas het feest organiseert en je moet zelf mee betalen dan dikke neus en niet betalen. Ik ben wel van de 'voor wat hoort wat'.