Wat toevallig dat jullie net allebei terug zijn gekomen uit Engeland! Waarom Wilde jij je kinderen daar voor geen goud opvoeden? Daar ben ik wel benieuwd naar Bedankt voor je aanbod ik zal je binnenkort even een bericht sturen Pline !
Ik ben inmiddels al een paar jaar terug, maar ik vond toch de cultuurverschillen te groot. Ten eerste het idee van een schooluniform maar daar had ik doorheen kunnen kijken als het daarbuiten enigszins normaal was. Ik zat in een dorpje wat op het oog erg toeristisch en welvaren was, maar er was veel verborgen armoede. Alcohol was echt een gigantisch probleem daar, op maandagmiddag ladderzat in de kroeg hangen was eerder de norm dan de uitzondering, 13 jarigen die binge-drinken etc. Meisjes vanaf een jaar of 12 zien er over het algemeen uit als feloranje playboy-bunnies. Extreem veel tienerzwangerschappen (ik was met 22 veruit de oudste in mijn zwangerschapsgymklasje). In principe gewoon 'the only way is essex', alleen zat ik daar bij lange na niet in de buurt. Ik wilde niet dat mijn kinderen zouden opgroeien met zo'n straatbeeld als voorbeeld, dus ik ben weg gegaan voor ze zich daar bewust van zouden worden. Er waren ook goede dingen hoor, maar ik mis vooral bepaalde tv-zenders, winkels en vooral take that