Ik zou op een andere dag naar mijn moeder gaan. Maar ik doe dan ook niet aan verplichte verjaardagen.
Dit! Natuurlijk vind je moeder het leuk als je komt maar ik vind dat ze ook zou moeten begrijpen dat je in dit geval naar teamuitje wil gaan, lijkt me wel goed om te doen!
Het uitje met werk natuurlijk, en lekker één op één tijd met jouw moeder de dag ervoor of erna. Het uitje met werk kan juist bij jouw introverte persoonlijkheid, zorgen dat je je fijner in die groep voelt en sowieso is er bij zijn, erbij horen. Jouw moeder zou -als ze bovenstaande begrijpt- dat juist horen te ondersteunen. En dan samen met jou een andere dag, een moeder-dochter uitje doen. Overigens, er is geen combinatie mogelijk? (Sorry als ik over een antwoord hierop heb heen gelezen)
Als je introvert bent is het misschien wel verstandig om juist naar de teambuilding te gaan, toch? Hoewel ik je dilemma goed snap hoor.
Ik zou gewoon even 's morgens bij m'n moeder langs gaan en 's middags mee met het uitje. Maar goed, mijn moeder is net 50 geworden en werkt zelf ook, dus die zou dat ook prima begrijpen en meestal worden de verjaardagen (nog een keer) in het weekend gevierd. Een uitje met het werk, vind ik ook belangrijk voor de onderlinge sfeer en om elkaar ook op andere vlakken eens wat beter te leren kennen.
hier zou dat geen vraag zijn. of s ochtends even naar mijn moeder of een andere dag, zien elkaar vaak zat. werkuitje gaat sowieso voor een verjaardag die je ook op een ander moment kan vieren.
Ik mis al jaren het uitje om verschillende redenen. En dan denk dan altijd, volgend jaar weer een kans
Dit. Dat je daar überhaupt nog over na moet denken zeg. Je moeder is een 'volwassen' vrouw dus sowieso sneu van haar om zo'n big deal van haar verjaardag te maken, dat kan dus idd ook wel de volgende dag of in het weekend gevierd kunnen worden. En voor jouw (persoonlijke) ontwikkeling ook alleen maar goed om wèl deel te nemen aan het team uitje. Als ik jouw leidinggevende was zou ik trouwens wel consequenties verbinden aan het feit dat je al twee keer met een kul reden zou afzeggen hiervoor. 😏
Als je geen zin hebt in uitje wat na werktijd is ben je niet verplicht om te gaan Leidinggevende kan t niet verplichten misschien heb je wel andere verplichtingen of geen oppas